Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor 19 € 90 per maand?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par Flytox » 29/02/20, 23:37

jean.caissepas schreef:Citroën heeft net hard getypt in de micro-stadsbewoner, met een initiële bijdrage van € 2600 hoe dan ook:

https://www.automobile-propre.com/citro ... 90-e-mois/

- Volledige aankoop voor € 6900
- 45 km / u max
- 70 km autonomie

Een tweede autoaan de goedkope, wie is geïnteresseerd?

Een tweede auto betekent het verhogen van het totaal aantal voertuigen dat al veel te groot is ... het is nog steeds een filosofie van "groei".
Deze auto's moeten liever worden verkocht ter vervanging van een verdomde rokerig ... we kunnen altijd dromen ... : Mrgreen:

Afgezien daarvan is het concept vooral interessant in de stad. 8)
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par GuyGadebois » 01/03/20, 00:11

Flytox schreef:Een tweede auto betekent het verhogen van het totaal aantal voertuigen dat al veel te groot is ... het is nog steeds een filosofie van "groei".
Deze auto's moeten liever worden verkocht ter vervanging van een verdomde rokerig ... we kunnen altijd dromen ... : Mrgreen:

Afgezien daarvan is het concept vooral interessant in de stad. 8)

Als de grote kut zijn Hummer in de garage achterlaat en deze mest gebruikt, is het misschien interessant. Anders zou het concept in de stad geldig kunnen zijn als het de snelheid van een stedelijke snelweg zou bereiken: 70 km / u en als het iets meer dan dertig km meer autonomie zou hebben, mogelijk. Als het om winkelen gaat, moeten we er niet veel dingen in stoppen, gezien de grootte. Laten we zeggen dat het in de eerste plaats bedoeld is voor zonen en papa's dochters die niet willen dat hun nakomelingen op een bromfiets rijden ... en zich vermengen met de populo in het openbaar vervoer. Wie zou dit eerlijk gezegd kopen?
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par Christophe » 01/03/20, 00:49

Ik ben ruwweg van mening ... het is eigenlijk een auto zonder rijbewijs ... die de vreugde kan opwekken van degenen die hem niet meer hebben!

Naar het plaatselijke café gaan is genoeg! Heupen!

E-Friend, wil je het zusje overhandigen? : Cheesy:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par phil59 » 01/03/20, 20:41

Ik vind het best leuk, deze kleine.

Voor de stad is het geweldig, en 70 km autonomie is voldoende.

De bp voor de stad blijft helaas de laadinfrastructuur, net als voor de VE in het algemeen.

Thuis gewoon niet kunnen opladen is een ernstige handicap.

Er zijn altijd projecten om verlichtingskandelaars te "transformeren" in opladen, maar dat verandert helaas niet veel.
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par Christophe » 01/03/20, 23:09

Het is ernstig overschreden Ik las vandaag dat EDF 75% van zijn limieten heeft verlaten ... :schok: :schok: :schok:
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par phil59 » 02/03/20, 00:21

Christophe schreef:Het is ernstig overschreden Ik las vandaag dat EDF 75% van zijn limieten heeft verlaten ... :schok: :schok: :schok:


200 terminals minder is zowel veel als niets ...

Veel op de snelweg, ja, maar dat is niet veel voor de rest van de terminals ... De meeste zijn geen "EDF".

Behalve sodetrel (IZIVIA), bedankte ik me voor mijn maandelijkse abonnementsfactuur.

Nou, ik neem ook niet vaak de snelwegen.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par Christophe » 02/03/20, 08:43

Ja maar symbolisch en psychologisch is het een zware klap voor de elektrische auto ...

Ik heb de details niet gelezen, wat heeft EDF gemotiveerd om dit te doen?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par phil59 » 02/03/20, 19:47

Ik begreep niet of het een betalingsmethode bp was, of een terminal bp zelf

Maar dit alles is slechts een tijdelijke zorg.

Een operator is niet het hele netwerk.

Sommige stations accepteren de historische Sodetrel "pass", maar andere "pass" passeren.

Na mijn spa sprak ik met een persoon, die niet dacht dat de VE voor hem in aanmerking kon komen ... (mijn fysiotherapeut bestelde een 208 in VE, het onderwerp begon vanaf daar), en ik stelde hem gerust. De bp is niet voor alledaags gebruik in het algemeen, maar wel voor eventuele lange ritten.

Lange reis die we over het algemeen niet elke dag doen.

Ik maak me ook geen zorgen, met tweemaal de autonomie van de VE, maar daarna kan het iets ingewikkelder zijn, maar zoals altijd, als je de grenzen van een systeem kent, weet je hoe je zonder bp moet omgaan.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par sicetaitsimple » 02/03/20, 20:25

phil59 schreef:Ik begreep niet helemaal of het een betalingsmethode bp was, of een terminal bp zelf.


Van wat ik heb gelezen, zou het een "hardwareprobleem" zijn bij de terminals. Verhitting en brandgevaar. De stations die nog in gebruik zijn, zouden zijn geleverd door een andere leverancier die niet aan hetzelfde defect zou lijden, dat is precies wat ik las.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Citroën E-AMI One, een elektrische auto voor € 19 per maand?




par Did67 » 04/03/20, 12:36

Het lijkt mij jammer dat ze het niet in de "80 km / h maxi" versie vrijgeven voor alle mensen die voor hun werk shuttles moeten maken ... Voor deze prijs (of zelfs 1 of 000 euro meer) , zou het verleidelijk kunnen zijn ... Op voorwaarde dat je niet toetert in de rij auto's met een snelheid van 2 km / u en wordt geblokkeerd ... En om veilig te zijn (verlichting, enz.) ...

Nu denk ik dat de normen waaraan het voertuig moet voldoen helemaal niet hetzelfde zijn als we van de categorie "4-wielige bromfiets" (zonder kenteken) en auto gaan. Het probleem is er waarschijnlijk ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten