C-Cactus: de economische Hdi-hybride van Citroën

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

C-Cactus: de economische Hdi-hybride van Citroën




par Christophe » 03/09/07, 17:08

Het lijkt te mooi om waar te zijn...de "ALS" wekt bij mij niet veel vertrouwen...
Bron: Meer informatie en technische kenmerken van de C-Cactus

In lijn met de Citroën C3 GNV, waar we al heel lang op wachten, is hier de eerste HDi-hybride die publiekelijk wordt gepresenteerd door een Franse fabrikant: Citroën.
De verkoopprijs moet redelijk zijn, maar een zorgwekkende onzekerheid marketing blijft hypothetisch.

De C-Cactus werd gepresenteerd in wereldpremière op de Frankfurt Show 2007.

Citroën heeft een concept van kleine sedan (4,2 1,8 meter lang meter breed) zijn uitgerust met een hybride HDi-aandrijflijn voor de prijs van een entry-C4 ontwikkeld.

De diesel-hybride aandrijflijn combineert een HDi-dieselmotor van 70 pk (met een roetfilter DPF) en een elektromotor leveren van extra vermogen 30 DIN pk. Het toont een consument 3,4 l / 100 km en een niveau CO2 uitstoot van 78 g / km. Uitzonderlijke prestaties voor een voertuig in zijn klasse.

Bovendien, de C-Cactus gebruikt een hoog gehalte aan gerecycled of recycleerbare materialen.

Citroën kondigt aan dat, indien (dus haar marketing blijft hypothetisch) productie lay-out moest worden, is het niet meer dan een gezin draagstoel midrange kosten. Dit is te wijten aan een verscheidenheid van nieuwe materialen en een gestroomlijnd ontwerp dat het aantal gebruikte onderdelen kortom een ​​terugkeer naar eenvoud is verminderd (ten minste schijnbare)? Iets meer dan 200 delen het interieur van de C-Cactus, bijna twee keer minder dan een conventionele hatchback van dezelfde grootte.

Ondanks de soberheid zijn er tal van apparatuur geïntegreerd zoals automatische airconditioning en een zeer energie-intensief high-end audiosysteem (zie hieronder)...

De terugkeer naar de zuinige auto? Wij hopen het... als Citroën besluit om hem op een dag op de markt te brengen...

Beeld

Gevonden en meer foto's op: Econologique.info
Dernière édition par Christophe de 04 / 09 / 07, 10: 46, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 03/09/07, 17:55

Hallo,

Over serie-hybriden gesproken: als de thermische motor altijd op optimale snelheid wordt gebruikt, kunnen we ervan uitgaan dat de vervuiling ervan minder problemen oplevert?

Als dit het geval is, kunnen we hopen dat de aanscherping van de anti-vervuilingsnormen een dergelijke optie winstgevend zal maken.
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 587
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312




par Peter » 03/09/07, 22:36

Hmm interessant!
Aan de andere kant: hoe zit het met de transmissie?
Om de HDI-motor in alle situaties op optimale snelheid te kunnen gebruiken, zou er een CVT (Constant Variabele Transmissie) nodig zijn, maar ik betwijfel of die er is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 04/09/07, 11:01

Een nieuws: https://www.econologie.com/citroen-c-cac ... -3458.html

Petrus, ik probeer de volledige persmap te vinden...maar zonder garantie...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 04/09/07, 11:42

Ik heb de persmap gevonden, hier is hij:
https://www.econologie.com/presentation- ... -3460.html

Niet veel meer op het gebied van pure technologie...
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 04/09/07, 14:55

Ik vind het vanuit esthetisch oogpunt erg mooi. Bij Citroën speelden ze de avonturierslook, verhoogd, zoals een 4x4 of cross-over (laten we zeggen een vrijetijdsvoertuig), heel helder, met grote velgen om anderen de stuipen op het lijf te jagen.
Het is niet slecht gericht, om te concurreren met de Duitsers, Engelsen en Japanners. Maar misschien nog niet stijlvol genoeg voor Neuilly....
Qua GO-verbruik doet hij het beter dan de kleinste Citroën C1 (3,4 l/100 km bij 90 km/u en 4,1 l/100 km gemengd) terwijl de laatste kleiner (3,43 m) en lichter is? (890 kg leeg - 1245 kg totaal geladen gewicht). CO2-productie: 109 g/km en 78 voor de cactus.
Dus als Citroën marktaandeel van de Prius kan afpakken en de zweren in de goede richting kan sturen.... :D
Lang leve onze Franse fabrikanten....
0 x
Louhac
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 16
Inschrijving: 05/09/07, 10:39




par Louhac » 05/09/07, 13:55

Het lijkt mij dat dit niet de eerste HDi-hybride is die door een fabrikant wordt gepresenteerd, sterker nog, dezelfde groep (PSA) heeft de 308 HDi al gepresenteerd, maakt er veel reclame voor op de site van Peugeot en het is zeer waarschijnlijk dat hij ook daadwerkelijk op de markt wordt gebracht .
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 05/09/07, 14:09

Louhac schreef:Het lijkt mij dat dit niet de eerste HDi-hybride is die door een fabrikant wordt gepresenteerd, sterker nog, dezelfde groep (PSA) heeft de 308 HDi al gepresenteerd, maakt er veel reclame voor op de site van Peugeot en het is zeer waarschijnlijk dat hij ook daadwerkelijk op de markt wordt gebracht .


Ah ja je hebt gelijk en het dateert van april 2007:

http://www.econologique.info/index.php/ ... rnaturecom

Maar feit is dat het een aanpassing was van een bestaand voertuig. Dit in tegenstelling tot de Cactus, die op een betere Franse manier de Prius zou kunnen worden... In de hoop dat het uitkomt, is het nog steeds hypothetisch :(

ps: bham qua uiterlijk lijkt hij behoorlijk op de nieuwe Mini (niet zo mini meer) toch?
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6




par bham » 05/09/07, 15:49

Christophe schreef: ps: bham qua uiterlijk lijkt hij behoorlijk op de nieuwe Mini (niet zo mini meer) toch?


Ja inderdaad, er bestaat zoiets als de mini, maar dan verhoogd denk ik.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 05/09/07, 16:21

Mmmm, dat is discutabel :)

Op dit document: https://www.econologie.com/presentation- ... -3460.html

Hoogte: 1490 mm

2) Voor de nieuwe Mini (toch niet zo mini in hoogte):

AFMETINGEN EN CAPACITEIT
Lengte 371 cm
Breedte 168 cm
Hoogte 141 cm

http://www.motorlegend.com/fiche-techni ... -/861.html

3) Voor onze Twingo 1:

Lege hoogte: 1423 mm

http://www.twingo.net/nicolas/communique7ft.pdf

Het zit dus in een zakdoek, ook al is 6 cm best veel extra SCx...
0 x

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 225-gasten