Citroën Hypnos, de concept car kruist écolo pipo?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 16/02/09, 12:57

Christophe schreef:
Leo Maximus schreef:Ik heb een copy/paste gemaakt van caradisiac waarin ik de afwijzingen van de Aygo vergeleek met die van de Lexus GS 450h, een monster van twee ton:

Beeld


1) Het is onzin om de verontreinigende stoffen van een diesel en een benzine te vergelijken!!!

2) En hoogte van de aankoopprijs? De iQ is duur voor wat hij is, maar een Lexus is een andere prijs... : Mrgreen:

Het is "duur" de gram CO, HC en Nox...

3) Dit is het soort vergelijking zonder objectiviteit en dat misleidt de consument van journalisten met een laag intellectueel niveau, zoals Turbo ElleMeSuce

ps: ja voor benzine voor kleine voertuigen ... vooral gezien de "overfacturering" van Toyota's D-4D!

Het gaat er niet om diesel en benzine te vergelijken, maar om de uitstoot van giftige stoffen van auto's te vergelijken met de normen voor de volksgezondheid, het heeft er niets mee te maken.
Gezonde lucht wel 40 µg NOx per m3 en een leuke, zuinige gezinsauto zoals de Citroën Berlingo HDI 75 pk is 243 mg NOx per km.
De Lexus wordt hier gehekeld, maar het zijn weinig vervuilende voertuigmodellen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 16/02/09, 13:17

Leo Maximus schreef:[...] De Lexus wordt hier gehekeld, maar het zijn weinig vervuilende voertuigmodellen.
Wat veroorzaakt volgens u uiteindelijk de meeste schade, "verontreinigende stoffen" zoals PM en NOx, of broeikasgassen?

Bovendien zou het bij dit soort vergelijkingen beter zijn om voertuigen uit hetzelfde segment te nemen... Een voertuig van het type Mercedes ML heeft, zo lijkt mij, een roetfilter en DeNox-katalyse (hij kan het betalen door c is een duur voertuig) en ik denk niet dat het verschil heel groot is met een benzinemodel.
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 154-gasten