Warmtepomp: redenering nodig, mogelijk idee of niet....

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Warmtepomp: redenering nodig, mogelijk idee of niet....




par phil59 » 02/06/22, 13:29

Ik heb een warmtepomp, dat is het, maar gekocht in OCCAZ, die ook is vervangen door een andere, ook OCCAZ.

Een elektronische kaart (of meerdere) a priori is kapot op de ene die niet meer draait .... Er zijn er 3 in totaal, en ik had zelfs dezelfde buitengroep genomen, en complete set, met kleine buffertank .... 40 €, lijkt mij, kapot, een kaart ook HS.
Door alle permutaties van kaarten te proberen, tussen de 2 groepen, werkt het ook niet, andere foutmeldingen (ik heb niet veel in gedachten, het is een beetje oud).
Maar de eerste installatie staat er nog, alleen 2 leidingen om weer aan te sluiten op het verwarmingssysteem.

Ik wil langskomen, waarom niet een heel elektronisch beheer opnieuw doen met arduino, zie 2 indien nodig, als je de prijzen van deze "bidules" ziet.

Dus een volledig vernieuwd "zelfgemaakt" besturingssysteem, waar u uw voeten omhoog kunt leggen zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over het oplossen van problemen.

Namelijk dat zelfs de geïnstalleerde en functionele pomp momenteel niet voldoende is.

Ik ben me er terdege van bewust dat het nodig zal zijn om sensoren toe te voegen, specifiek voor de Arduino, en zelfs om ze te verdubbelen, om een ​​beveiliging te plaatsen....

Alle bestaande sensoren zijn niet per se compatibel, neem ik aan met de arduino ....

Ik denk dat er aanpassingen zullen moeten worden gedaan, het kan een paar weken niet perfect zijn.

Bovenal zet ik de gasboiler niet uit, want voor mij presteren deze pompen niet goed onder de 5°, en bij 0, waarschijnlijk contraproductief.

Ik heb ook de hydro-houtkachel, 8.5 kW voor lucht en 7.5 voor water... (grofweg, dat is het idee van vermogen).

Alles "praat" met een buffertank van 500L, waarschijnlijk te klein voor het huis, maar dat is een ander verhaal.

Dus ook zonder aansturing van de kleppen werkt het, met verliezen, maar ik heb een paar magneetventielen, die ik op afstand bedien, niet genoeg om alles te optimaliseren.

Beklim nog niet de framboos die de dirigent van dit alles zou zijn...

Om terug te komen op het beheer van de warmtepomp, lijkt u dat haalbaar?
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Warmtepomp: redenering nodig, mogelijk idee of niet....




par Obamot » 02/06/22, 19:28

De eerste truc zou kunnen zijn om neem contact op met de fabrikant van de controller (en niet het merk van de pomp).

Hij kan je vertellen hoe je een domme "reset" kunt doen
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Warmtepomp: redenering nodig, mogelijk idee of niet....




par phil59 » 02/06/22, 19:46

"Herprogrammeren" naar "nul" werd destijds opnieuw gedaan. Ik weet niet zeker of het een reset is, maar het lijkt er veel op.

Het idee is nog steeds om alles anders te gaan rijden.

Als ik erover nadenk, is er voor zover ik weet eigenlijk maar één "220V"-kabel die van de binnenunit naar de buitenunit gaat.

Er is inderdaad een managementgedeelte op de buitenunit en een ander op het interieur.

Maar door eerst alleen de buitenkant te beheren, zou het het moeten doen, denk ik.
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Warmtepomp: redenering nodig, mogelijk idee of niet....




par Obamot » 02/06/22, 21:24

Hier een discussie over dit onderwerp (misschien heb je het al gelezen?):

https://forums.framboise314.fr/viewtopic.php?t=1543
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Warmtepomp: redenering nodig, mogelijk idee of niet....




par phil59 » 02/06/22, 23:23

Nee, ik had het niet gezien, maar het is niet helemaal hetzelfde.

Daar, als ik het goed heb begrepen, is het grossomodo, om de interne "thermostaat" te vervangen die samenwerkt met de binnenunit, die de waterwet regelt, enz., Maar voor mij komt er maar één kabel uit de binnenunit, het is is een 220V-kabel die de buitenunit voedt. Ik denk niet aan "gemultiplexte" stijlinfo in deze kabel.

Ik heb het hier over het "interne" beheer van de externe groep.
Ik heb het niet gespecificeerd, het is "lucht-water", waarbij het gas circuleert tussen de binnen- en buitenunit...

Ik heb daar zo goed als geen vaardigheid in, zo denk ik erover hoe het werkt...

Dus naar mijn mening is het om een ​​"truc" te doen die het opstarten van het buitensysteem regelt wanneer je de 220V van binnenuit ontvangt, de inbedrijfstelling van de compressor regelt, de interne druk bewaakt, de tp, het ontdooien regelt eventueel fasen etc., waarschijnlijk nog iets anders waar ik geen idee van heb....
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Warmtepomp: redenering nodig, mogelijk idee of niet....




par Christophe » 03/06/22, 09:27

Houlàlà, gasfabriek in zicht daar! Ik hou van ! : Mrgreen:

Vergeet dat in de bouw niet: betrouwbaarheid = eenvoud!

ps: als je het merk of de fabrikanten niet specificeert, zal het moeilijk zijn om te helpen...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Warmtepomp: redenering nodig, mogelijk idee of niet....




par phil59 » 03/06/22, 10:30

ja, ik ga de referenties plaatsen, ik heb ze niet in gedachten, ik zal later voltooien, het is mitsu voor het exterieur, en yak voor het interieur...

Maar ik had het over het principe zelf, de basis dingen om te doen...

Ik denk dat als er een mogelijkheid is om in het algemeen te doen, of we het nu weten of niet, als dat zo is, er een kans is dat we iets kunnen bereiken....

Ik denk dat je de "verdraaide" ideeën kent die ik kan hebben....

Als ik voor de mijne iets "drinkbaars" kan doen, niet per se buitengewoon, dat betekent dat we veel warmtepompen kunnen "redden", als het alleen de elektronica is die erbij betrokken is....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Warmtepomp: redenering nodig, mogelijk idee of niet....




par phil59 » 03/06/22, 11:55

Dus ik zei onzin, het is niet de eerste, en verre van de laatste, maar ik ben het!

Dus de 220 V wordt door een andere kabel gebracht, en van binnen naar de buitengroep, daar is een grote kabel, ik zal even moeten kijken waar die terecht komt...

De exterieurgroep is een MITSUBISHI FDC71VN.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Warmtepomp: redenering nodig, mogelijk idee of niet....




par Obamot » 03/06/22, 12:46

Devalueer jezelf niet zo! 8) Afbeeldingen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Warmtepomp: redenering nodig, mogelijk idee of niet....




par Obamot » 03/06/22, 13:50

Hier is de handleiding: https://mitsubishi-heavy-ind.com/files/ ... al-fdf.pdf

9.3 Installatie van buitenunit ................................................. ...........................64
(1) Model FDC71VNX...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 183 gasten