Warmtepomp (omkeerbare airconditioning)

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
stef5555
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 151
Inschrijving: 15/01/07, 15:20

Warmtepomp (omkeerbare airconditioning)




par stef5555 » 07/08/15, 00:08

:D hallo

Ik zou graag een omkeerbare airconditioner installeren en dat weet ik daarin forum , velen zijn vijandig tegenover dit soort materiaal vanwege de agent die tegelijk met de buitentemperatuur naar beneden gaat, dus niet winstgevend en ik weet meer wat anders

het is om mijn elektrische radiatoren te vervangen en ik zag dat een cijfer ondanks de gemiddelde agent 100% van zijn vermogen weergeeft tot -15 ° en kan werken tot -25, natuurlijk, met de resulterende agent op een van

de duurste modellen (1500 heeft 2000 euro na het opstarten van de 5 / 6 kw thermische kracht hersteld).

het merkteken is m ******* e ****** (ik stop de sterren om reclame te vermijden)

wat denk je ??

Beeld

ps: een isolatie (minimale vakbond) wordt gepland omdat ik geen grote klusjes kan doen (plaat van ba13 acollé heeft ongeveer polyethuraanschuim van 4 cm)

Beeld
0 x
perpetuum mobile .........................
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 07/08/15, 08:30

We hadden het er hier over gehad:

https://www.econologie.com/forums/avis-clima ... 12394.html
Ik vind het nog steeds een goede zaak als je een houtkachel hebt als het erg koud is om niet te veel elektriciteit te verbruiken. Er zijn 2ans Ik heb 60 euro's elektriciteit en 2 sternen van hout gebruikt voor een winter voor een stukje 45m2
0 x
Avatar de l'utilisateur
stef5555
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 151
Inschrijving: 15/01/07, 15:20




par stef5555 » 07/08/15, 08:58

bedankt voor het beantwoorden van mij

Ik heb deze vraag "re-re-re-re-re-re" gesteld, simpelweg omdat het materiaal sterk is geëvolueerd en de berichten over omkeerbare airconditioning een beetje verouderd zijn in vergelijking met de huidige technologie


op de link die je me gaf op de post van christophe,
het spreekt van een garantie van werking tot -7 met de resulterende COP,



de kenmerken van het materiaal dat ik citeerde op een technische fiche spreken van -15 terwijl het zijn volledige kracht behoudt en kan werken tot -25 (de prijs is ook niet hetzelfde)

-------------------------------------------------- -------------------------
de opmerking van een advertentie maar het is hetzelfde in alle winkels, inclusief die van het merk)
-------------------------------------------------- -------------------------

met waarden tot 4,4 voor SCOP * (A + in verwarmingsmodus) en tot 8,5 voor SEER ** (A +++ en A ++ in koelmodus) ***** console met technologie *** *** garandeert comfort, tegen een gecontroleerde prijs, zomer en winter.

Uitstekende verwarmingsprestaties

Onderhouden tot -15 ° C

********* ******** ******** technologie is speciaal ontwikkeld door M ****** E ***** voor zeer koude klimaten. Het verbetert de prestaties van uw warmtepomp en behoudt zijn verwarmingsvermogen tot -15 ° C buiten en zorg voor verwarming tot -25 ° C
-------------------------------------------------- ---------------------
heeft iemand deze warmtepomp gebruikt of bluft dit

pub want als het echt lijkt en deze pac kost een beetje duur 2700 euro installatie begrepen door een professional,
het kan rendabel zijn in - 5 jaar in vergelijking met mijn verbruik van elektrische radiatoren (3 kw) dat me snoep kost (slecht geïsoleerd huis maar ik zal beginnen met
de isolatie)
Ik heb niet de recente herinnering dat ik de laatste winters -15 heb gehad, we hadden een paar -7 heel tijdelijk een paar uur in de ochtend, we waren nogal -3 a -4 op de dag
0 x
perpetuum mobile .........................
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens




par tigrou_838 » 07/08/15, 09:42

hello,

faudrai kunnen zien of er geen weerstand in dit verbaast me de operatie -7 heeft -15 -25 met elektrische weerstand waarschijnlijk, en zie de kracht van deze weerstand tussen 2 en 4kw zeker en het aanrecht dat zal draaien als een elektrische radiator, dus ik zie niet teveel voordeel.

houtkachel en zonne-energie kan het een beetje beter.
0 x
Avatar de l'utilisateur
stef5555
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 151
Inschrijving: 15/01/07, 15:20




par stef5555 » 07/08/15, 09:52

tigrou_838 schreef:hello,

faudrai kunnen zien of er geen weerstand in dit verbaast me de operatie -7 heeft -15 -25 met elektrische weerstand waarschijnlijk, en zie de kracht van deze weerstand tussen 2 en 4kw zeker en het aanrecht dat zal draaien als een elektrische radiator, dus ik zie niet teveel voordeel.

houtkachel en zonne-energie kan het een beetje beter.


:onheil: verdomme, daar dacht ik niet aan

: Cry: merci Deze waardevolle adviezen en inlichtingen in te winnen om te zien of hij inderdaad een weerstand of niet (ik zal echt te weten komen, maar terugkijkend een beetje aan de scop aangekondigd, ik denk niet dat als de scop belachelijk lage of anders zou zijn het werd getest in Ecuador : Cheesy:


voor de hout- en zonneboiler

Ik had een pellet dat ik kwijt, ik heb 5 jaar gehouden, maar nu kan ik niet dragen zwaar, ik heb groot probleem terug en dan kon ik in mijn robocop 2 geblokkeerde rug benadering toe te passen
en voor de solar heb ik een balans gemaakt door verschillende technici (4) en m zei dat het voor mij niet winstgevend was

het belangrijkste is dat ik wil de stookkosten te verminderen van ten minste een derde, het kan groot lijken, maar de elektrische kachels dat ik nu, werkt 24h / 24 vanwege de slechte isolatie en onder de dimensionering van de macht van de radiatoren vergeleken met onderdelen dus begin ik met een minimum aan isolatie en dan levert deze warmtepomp zoals je heel goed hebt geciteerd, dat er geen weerstand in zit
0 x
perpetuum mobile .........................
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 07/08/15, 10:34

CAP-systemen hebben enkele verbeteringen ondergaan die interessantere COP's mogelijk hebben gemaakt, maar immateriële fysische wetten beperken de prestaties bij koud weer en niets zal veranderen.
De ijsvorming van de wisselaar maakt het bijvoorbeeld nodig om een ​​weerstand te gebruiken die tijdens zijn werking naar buiten verdwijnt, wat resulteert in een totaalrendement dat lager is dan bij een "broodrooster", om het warmtewisselingsvermogen te herstellen.

Ik weet dat eerdere huiskeuzes zeer invaliderend zijn, maar opwarmen met elektriciteit blijft vanuit fysiek oogpunt een aberratie en het CAP doet niet veel beter dan de eenvoudige radiator, omdat, als de we gaan uit van een gemiddelde COP van 3, de energie die in de behuizing wordt geïnjecteerd, komt grofweg overeen met die in de energiecentrale ... de verschillende opeenvolgende verliezen worden daarom alleen gecompenseerd door de calorieën die in de lucht worden gepompt, het is is beter dan radiatoren, maar ten koste van grote complexiteit ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
raymon
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 901
Inschrijving: 03/12/07, 19:21
Plaats: vaucluse
x 9




par raymon » 07/08/15, 11:42

In de superdasekai die ik heb is er geen weerstand en het werkt tot -15 maar bij deze temperatuur is het niet efficiënter dan een convector. Maar het is zuiniger dan het hout als de winter niet te koud is. Mijn oplossing clim + hout dus erg koud is bijzonder economisch.
0 x
Avatar de l'utilisateur
stef5555
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 151
Inschrijving: 15/01/07, 15:20




par stef5555 » 08/08/15, 00:09

precies mijn vraag op een apparaat dat me (no pun intended) verbindt kondigt volledig vermogen tot jusquà -15 en heeft -25, s was er weerstand van de scop (niet de agent) is belachelijk laag of dat de Het is niet het geval maar goed gezien je mening, ik stelde deze vraag aan verkopers, ik wacht op hun antwoord ..........

wacht en zie
0 x
perpetuum mobile .........................

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 241 gasten