Stroomverbruik van een warmtepomp

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
ced75
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 08/08/15, 19:27

Stroomverbruik van een warmtepomp




par ced75 » 09/11/17, 17:37

Hallo,
Mijn doel zou zijn om een ​​broedvijver onder glas te houden bij een temperatuur van 18-22 ° C (we zijn niet bij 2 ° nabij) tijdens de lente, wanneer we 's nachts nog steeds vaak afdalen onder de 5 ° C ...
In de meest economische oplossingen koos ik voor de houtkachel (en de pelletkachel een beetje duurder maar minder beperkend) en toen op internet kijkend ontdekte ik lucht-water warmtepompen maar ik heb niet alles inclusief ...
Dat is wat ik heb begrepen:
Als het comfort temperatuur bereikt is de pomp te laten lopen als deze niet meer, afhankelijk van de instellingen en externe omstandigheden het zal werken bijvoorbeeld 5h per dag en consumeren zoals 2kw tijdens 5h of op 2 0.16 maanden in € / kWh we zouden 600kw hebben verbruikt en 96 € hebben uitgegeven (wat voordeliger is dan pellets).
Wat ik denk dat ik heb begrepen:
De temperatuur in de kamer waarin de warmtepomp is ondergebracht, heeft geen invloed op de hoeveelheid energie die aan het zwembad wordt geleverd? en heeft daarom geen invloed op het stroomverbruik?
Ik dacht dat dit water van mijn zwembad dat 20 ° C als de buitentemperatuur daalt tot 20 ° C de dag 5 ° C 's nachts, dus als mijn lokale waar mijn warmtepomp 20 ° C dan verbruiken x keer minder elektriciteit dan als het was 10 ° C in mijn lokale ... in plaats van consumeren 2kwh tijdens 5h ik volbrengen zoals 500Wh tijdens 5h ... en mijn factuur zou keer lichter 4 .. Maar ik begrijp dat wanneer de pomp draait, deze altijd dezelfde hoeveelheid elektriciteit verbruikt, ik vergis me?
Zo nee, zijn er andere efficiëntere systemen?
Bedankt voor het verlichten van mij
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: stroomverbruik van een warmtepomp




par Ahmed » 09/11/17, 19:01

Als de warmtewisselaar van uw warmtepomp in een kamer wordt geplaatst die warmer is dan de buitenkant, zal de prestatie beter zijn ... de tijd die nodig is om de warmte uit de kamer te pompen (d.w.z. heel weinig tijd). Het verbruik van de warmtepomp hangt af van het temperatuurverschil tussen de twee "uiteinden": degene waar je de calorieën opneemt en degene waar je de calorieën bij optelt ...
In uw kosten moet u rekening houden met de investering en het onderhoud, deze zijn verre van verwaarloosbare posities, met name voor dergelijke geavanceerde apparatuur *.

* Verfijnd, betekent hier dat u uzelf niet kunt repareren in geval van problemen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: stroomverbruik van een warmtepomp




par sicetaitsimple » 09/11/17, 19:15

Het is raar om je ding! Kunt u aangeven?

- Allereerst, heb je het over de lente? Geen herfst, geen winter?
- Dan spreek je over vijver in een kas: de vijver is hoeveel m3 vergeleken met het volume van de kas?
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: stroomverbruik van een warmtepomp




par Ahmed » 09/11/17, 19:29

Als het maar voor een beperkte periode is, worden de investeringskosten de beperkende factor!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: stroomverbruik van een warmtepomp




par sicetaitsimple » 09/11/17, 19:42

Ahmed schreef:Als het maar voor een beperkte periode is, worden de investeringskosten de beperkende factor!


Ja, dat is wat ik wil weten met mijn vragen!
0 x
ced75
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 08/08/15, 19:27

Re: stroomverbruik van een warmtepomp




par ced75 » 09/11/17, 21:13

Ik wil niet per se de details van mijn project onthullen, maar laten we zeggen dat voor sommige soorten de temperatuur belangrijker is voor de voortplanting en dat "de jongen" in de lente zijn dan voor de groei van volwassen dieren die aan het einde van de herfst eindigt. De verwarming zal dus 3 maanden zijn, max 4 maanden en op een zonnige dag in een kas hebben we niet vaak bijverwarming nodig maar is het vooral voor bepaalde dagen en 's nachts ...
Voor nu ben ik op een prototype kas-type begraven walipini om warmteverlies en 30m3 zwembad te beperken, maar zou ik graag veel meer te onthullen, vooral omdat het niet moet stoppen met je me op te lichten de werking van een lucht-water-warmtepomp?

Als de warmtewisselaar van uw warmtepomp in een warmere ruimte wordt geplaatst dan de buitenkant, zal de opbrengst beter zijn ... de tijd om de calorieën van de lokale pomp te pompen (dat wil zeggen heel weinig tijd).


Dus ik doe een voorstel: we begraven de kamer (we isoleren het met strobalen aan de zijkanten en de bovenkant) en we zetten een kiezelsteen tunnel op 30cm (afstand nauwkeuriger te bepalen) ondergronds onder de lokale dat we op een zonnige dag met zonnecollectoren zouden verwarmen. we zouden 20 ° C het grootste deel van de tijd in deze kamer moeten hebben en zelfs als we meerdere dagen zonder zon hebben, gezien de laterale en bovenste isolatie van het gebouw, zouden we niet veel moeten dalen in T ° C in de kamer en doorgaan naar herstel calorieën van onderen geen thermische faseverschuiving.
Wat vind je van mijn idee? interessant niet? :) Welke grootte van lokaal in m3 zou het duren voor een pool van 30m3?
En voor diegenen die de werking op het niveau van het stroomverbruik van een PAC-luchtwater in meer detail kunnen blijven uitleggen, afhankelijk van de temperatuur van de locatie waar de dop is die ik ben. Als u ook cijfers of voorbeelden hebt, hoeveel zouden de prestaties dan verbeteren? hoeveel zou de daling van het stroomverbruik zijn? etc ...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9772
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: stroomverbruik van een warmtepomp




par sicetaitsimple » 09/11/17, 21:47

ced75 schreef:. De verwarming is 3 maanden, 4 maanden max en zonnige dag in de kas hebben we niet vaak een verwarmingssupplement nodig, maar het is vooral voor sommige dagen en nachten ...


Ik respecteer je verlangen naar vertrouwelijkheid, maar als we je project beschrijven, laat je het idee van PAC gewoon vallen.
2 x
ced75
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 08/08/15, 19:27

Re: stroomverbruik van een warmtepomp




par ced75 » 10/11/17, 22:47

sicetaitsimple schreef:
ced75 schreef:. De verwarming is 3 maanden, 4 maanden max en zonnige dag in de kas hebben we niet vaak een verwarmingssupplement nodig, maar het is vooral voor sommige dagen en nachten ...


Ik respecteer je verlangen naar vertrouwelijkheid, maar als we je project beschrijven, laat je het idee van PAC gewoon vallen.


Hmm ... Ik heb misschien niet genoeg details gegeven: als je de lucht in de kas wilt verwarmen is het 600m3 ... het water is meerdere bassins voor een totaal van 60M2 verdampingsoppervlak met de lucht ... het belangrijkste voor de beestjes is de temperatuur van het water rond 20 ° C ... zou het niet beter zijn om het water of onder de bassins te verwarmen?

Kleine vergelijking voor het economische aspect:
- de houtkachel: aan hitte 600m3 niet geïsoleerd (verlies, maar begraven door het kasdek ...) dus het zou meer kachels 60kw zeggen, een investering van € 1000 en consumptie (0.035 € / kW) van verschaffen zeg 300h / jaar is 630 € hout per jaar. Voeg daaraan toe dat de stress van hout levering, opslag, menselijk beschikbaarheid om warmte te leveren indien de temperatuur van het water een sinusoïde zal zijn en vertrekken te veel af van de set! Dan natuurlijk zult u zeggen tegen deze beperkingen is er automatische pelletkachels ja ... behalve dat het 6 keer meer investering: € 6000 tot 60kw en tegens van € 0.08 / kw bieden wees 1440 € / jaar ...
- de warmtepomp lucht-water bassin te 60m3 verwarmen tot 20 2000 ° C investeert € (bûchant en een klein ding dat ik denk dat ik kan mezelf te installeren). De temperatuur van het water schommelt niet (vergeleken met de houtkachel) als inverter / regelaar en goede instellingen en geen leveringsbeperkingen, het draait alleen! Bij de meeste bekkens te dekken voor de koude nachten met dekzeilen ... eindelijk Verbruik: zeg 6h / d is 12kw / d op 90jours: 1080kw tot 0.16 € / kWh of € 172!
Ik laat je de berekening van de afschrijving doen: na 2 jaar kan alleen de CAP rendabeler worden dan de houtkachel en de 3 starttijden zijn economischer dan pelletkachels ...
De warmtepomp gebruikt elektrische energie, die duurder is dan hout, maar dankzij zijn energieprestaties produceert hij gemiddeld 3 kWh verwarming met 1 kWh elektriciteit. Aan de andere kant profiteren de houtverwarmingsmodi van een goedkope primaire energie, maar 1 kWh hout produceert een maximum van 0,8 kWh aan warmte.
dan, sicetaitsimplewaarom zou ik de dop vergeten?

Anders weet ik, voor degenen die nieuwe wegen met mij willen verkennen, dat ik de kiezelstunnels heb bestudeerd:
Zonne-thermische / thermische opslagbuffer-in-de-grond-voor-rollen t9567.html
verwarming-isolatie / storage-de-la-warmte-t9878.html
Ik merkte ook dat veel econologen in het begin moeite hadden om te begrijpen hoe het werkt.
Ik voeg een link toe die ik op het internet vond en waarvan ik denk dat die goed is gedaan:
https://boiscorde.weebly.com/tunnel-agrave-galets.html
Het probleem voor mijn geval met steentunnels is om maart / april / mei te verwarmen ... de faseverschuiving is 3 maanden, weinig zonne-energie om te herstellen in december / januari / februari ... en als we willen verhoog de faseverschuiving dit wordt om verschillende redenen gecompliceerd:
- de loopgraven op 4-5 m diepte het begint ingewikkeld te worden op het niveau van het werk (vooral voor wat ik wil doen :-)
- de zijdelingse verliezen in de vaste grond die op deze diepte te belangrijk worden
- de berekening van de exacte afstand die gecompliceerd wordt: de wet van het vierkant maakt dat als men de dikte vermenigvuldigt met 10 een vermenigvuldigt de tijd van penetratie door 100 ...

Als dat niet een andere weg is om te verkennen: ik heb een flexibele regenwatertank 50m3, als ik het een beetje begraaf, isoleer ik het goedkoop met stroschoenen, enz ... hoeveel maanden zou ik Ik behoud de hitte om het te herstellen vanaf maart? welk warmteverlies? Heb ik genoeg om mijn vijver 60m3 te verwarmen tot mei?

PS: Ik hou van je site en zijn stakeholders die ook op zoek zijn naar oplossingen die duurzaam en ecologisch zijn :-)
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Stroomverbruik van een warmtepomp




par Ahmed » 11/11/17, 08:36

Als temperatuurregelmatigheid * en automatische werking doorslaggevende criteria voor u zijn, zijn de instelweerstanden oordeelkundiger dan de warmtepomp; vooral omdat niets je ervan weerhoudt de bakken een beetje te isoleren ... Je kunt ook hopen het elektriciteitsverbruik te verminderen met een oude (=> goedkope) houtkachel die in werking zou zijn als je beschikbaar bent en je vissen bewonderen ... :D

* Ik denk dat de traagheid van de bekkens zou hopen op een relatieve stabiliteit van de temperatuur, ongeacht de wijze van verwarming.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Stroomverbruik van een warmtepomp




par Lolounette » 11/11/17, 09:46

voor mij is het verwarmen van het water inderdaad het meest logisch, de kas dient alleen als isolatie boven de bassins (als je 2 plastic lagen op elkaar plaatst, gescheiden door een paar cm is het nog beter niveau isolatieniveau) ...

Naast de tunnelkiezel komt er een ander idee bij me na andere discussies die we elders op de tunnel hadden forum: waarom wordt een mestverwarmingssysteem niet gecomposteerd zoals al honderden jaren wordt toegepast in tuinieren om warme luiers te verkrijgen?

Ik stel een fundamenteel feit warmtewisselaar pijpen snaking in een rottende mesthoop (geïsoleerd stro boots?) En in bassins met één recirculatiepomp waarvan de stroom wordt geregeld door de thermostaat ...

Verse paardenmest is het meest effectief voor dit doel en is gemakkelijk verkrijgbaar bij maneges.
en de resulterende compost wordt ook gemakkelijk gewaardeerd ...
om de grootte van de mestputten te berekenen die nodig zijn om de temperatuur van de bassins te handhaven, moet haalbaar zijn, maar in alle gevallen lijkt een goede isolatie van de bovenstaande lucht van essentieel belang ...

u kunt zelfs overwegen om het biogas dat vrijkomt uit uw mestkelder terug te winnen en het te gebruiken om uw water ook met een kleine boiler te verwarmen : Wink:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] en 377 gasten