Stroomverbruik van een warmtepomp

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Stroomverbruik van een warmtepomp




par Ahmed » 11/11/17, 10:10

Ja, het idee van de composthoop zelf is een goede: de fermentatietijd ** komt overeen met de beoogde verwarmingsperiode. Aan de andere kant is er geen wisselaar * nodig: het is voldoende om de kas te verwarmen, de temperatuurschommelingen als gevolg van verliezen worden "afgevlakt" door de traagheid van het water. Het enige delicate punt is om de hoeveelheid te implementeren substraat in te schatten ...

* Het principe van de wisselaar is technisch complex en riskeert vooral het fermentatieproces te blokkeren, omdat deze "kleine dieren" kwetsbaar zijn.
** Het kan worden verhoogd door de stapel te roeren om zuurstof te herladen.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Stroomverbruik van een warmtepomp




par Lolounette » 11/11/17, 10:58

ja, maar de aanwezigheid van mest in de productiekas kan problemen van geur en vervuiling van de zwembaden veroorzaken, dus voor mij is het niet mogelijk: de mestkorven moeten zich buiten bevinden, dus de ruilmiddel lijkt verplicht?

of je moet gisting in een volledig gesloten vaas oefenen ...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Stroomverbruik van een warmtepomp




par Ahmed » 11/11/17, 11:27

Geen behoefte aan mest, geperste en bevochtigde takken vullen hetzelfde kantoor, ruiken minder ... 8)
De palen kunnen tegen de wanden van de tanks worden geplaatst om de kachel beter te lokaliseren ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Stroomverbruik van een warmtepomp




par Lolounette » 11/11/17, 12:15

zodat de temperatuur in de hoop hoog oploopt, is een bacteriële afbraak noodzakelijk: een verse paardenmest stijgt tot meer dan 70 ° ter harte ...

het gemalen hout wordt hoofdzakelijk afgebroken door de schimmels, dus de warmteproductie zal naar mijn mening niet voldoende zijn voor het beoogde gebruik
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Stroomverbruik van een warmtepomp




par chatelot16 » 11/11/17, 13:08

de cop van de warmtepomp hangt sterk af van de temperatuur van het warme spul, hoe lager de temperatuur, des te hoger de cop

dus het is heel interessant om het water direct te verwarmen, omdat de waterwisselaar een zeer laag temperatuurverlies heeft, veel lager dan voor het verwarmen van lucht ... en hiervoor is een speciale zwembadwarmtepomp aanwezig , geoptimaliseerd voor het verwarmen van water, met een cop veruit superieur aan de warmtepomp voor thuisverwarming

dankzij hun enorme agent is de goede warmtepomp voor zwembaden een geweldig thermisch vermogen voor een laag verbruik ... dus je hebt gelijk als je op zoek bent naar een warmtepompoplossing

Ik specificeer een goede warmtepomp, want helaas zijn er ook erg slechte ... omdat om het goed te maken, een grote wisselaar kost die zijn prijs kost, en het is gemakkelijk om de prijs te verlagen met een wisselaar die te klein is om een ​​agent te maken sjofel
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9836
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: stroomverbruik van een warmtepomp




par sicetaitsimple » 11/11/17, 15:03

ced75 schreef:dan, sicetaitsimplewaarom zou ik de dop vergeten?



Hallo,

dus diskwalificeerde ik de CAP (misschien te snel) van de items die ik op dat moment had, inclusief het feit dat het gebruik in het voorjaar slechts ongeveer 3 maanden was.
Ik zie dat omdat je nog steeds goed naar het bestand hebt gekeken en onderzoek hebt gedaan, zei 2000 € een goede dop nog moet worden gecontroleerd.

Ik heb er sindsdien een beetje over nagedacht en eigenlijk is je probleem gecompliceerd!

Het is eigenlijk dichter bij de problemen van airconditioning overdekte zwembaden, iets minder gecompliceerd omdat ik me voorstel dat het jouw droom is om niet te bruinen onder je broeikas in de lente tijdens het zwemmen met je vissen van tijd tot tijd!

Nou, je praat over het verwarmen van de lucht (met kachels) of het verwarmen van het water.

Vanuit mijn gezichtspunt is het natuurlijk noodzakelijk om het water eerst te verwarmen, de temperatuur te regelen evenals het welzijn van uw vissen.

Maar naar mijn mening is het niet genoeg, want op bepaalde momenten, als er grote verschillen zijn tussen dagtemperatuur en nachttemperatuur, zal je kas een vreselijk iets worden met extreme condensatie, schimmelontwikkeling, .... Ik heb geen idee over de mogelijke gevolgen voor de vis, sorry.

In het kort kan het nodig zijn om de lucht te ontvochtigen door apparaten die zijn ontworpen voor, die zich aan sommige kanten een beetje dichter bij warmtepompen bevinden!

Ik ga je daarom geen advies geven omdat het buiten mijn vakgebied "competentie" valt, ik geef alleen mijn gevoel, maar naar mijn mening moet je naar mogelijke oplossingen zoeken in de sites die spreken van "zwembad" bedekt "
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970

Re: Stroomverbruik van een warmtepomp




par Ahmed » 11/11/17, 16:36

Lolounette, Je schrijft:
het gemalen hout wordt hoofdzakelijk afgebroken door de schimmels, dus de warmteproductie zal naar mijn mening niet voldoende zijn voor het beoogde gebruik.

Je bent verwarrend: in oppervlaktetoepassing zijn het de paddenstoelen die geïnteresseerd zijn, maar bij het composteren in hopen zijn het de thermofiele bacteriën die tussenbeide komen.
Ik schreef hierboven dat "De palen kunnen tegen de wanden van de tanks worden geplaatst om de verwarming beter te lokaliseren ...", ik specificeer dat het noodzakelijk is om zich te beperken tot het contactoppervlak, op straffe van het maken van een voortijdige court-bouillon :D de temperatuur kan 60-70 ° bereiken.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Lolounette
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 257
Inschrijving: 29/06/17, 12:17
Plaats: Puy-de-Dome, 350m van alt.
x 77

Re: Stroomverbruik van een warmtepomp




par Lolounette » 11/11/17, 16:51

inderdaad, ik had een kortsluiting in het cerebellum : Mrgreen:

Als de rol tunnel blijft geldig kan ook denken aan de koppeling compostering tunnels die op hetzelfde principe, maar met het organische materiaal in plaats van de rollen, die warmte opwekken wanneer de rollers alle zijn teruggekeerd van hen ...
Maar dat alles verwarmt de lucht meer dan het water als ik het goed begrepen heb en ik blijf ervan overtuigd dat het noodzakelijk is om je te concentreren op de verwarming van de laatste!

Dus waarom niet de hete laag versie effect bekken, met het verwarmen van organische stof in contact komt met de bovengrondse deel van het stroomgebied en beneden rollen (in contact met het begraven van het bekken) voor een extra trage massa en dep een beetje verbranding van de compost aan het begin ...
0 x
ced75
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 08/08/15, 19:27

Re: Stroomverbruik van een warmtepomp




par ced75 » 11/11/17, 21:52

Ahmed schreef:Als de regelmaat van de temperatuur * en de automaat van de werking doorslaggevende criteria voor u zijn, is de weerstand tegen duiken verstandiger dan het GLB; vooral omdat niets je ervan weerhoudt de bakken een beetje te isoleren ...


Ik berekend voor een verschil van 5 ° C / d macht om 45kw bieden, zeggen 25 onderdompeling van 200W tot € 25 625 klinkt € investering is eigenlijk veel beter dan andere oplossingen, maar wat ik gen is het energieverbruik. Laat 60 dagen 45kw het 2700kW of € 432, het is bijna 4 keer meer dan het GLB conso ... En als ik te bouwen kassen 20 het zou / jaar 54MW exclusief het verbruik van pompen, enz. ... Ik zou een project willen voorstellen dat deel uitmaakt van duurzame ontwikkeling en dat zo ecologisch mogelijk is ...

Ik zag anders een pack hydroaccumulatie 3000 € met een boiler en een bal van 1m3 die de temperatuur zou regelen, wat denk je?

Lolounette schreef:Ik stel een fundamenteel feit warmtewisselaar pijpen snaking in een rottende mesthoop (geïsoleerd stro boots?) En in bassins met één recirculatiepomp waarvan de stroom wordt geregeld door de thermostaat ...


Het idee is ecologisch erg interessant, ik moet weer nadenken voordat ik je antwoord geef ... wat koud aan me komt, het is altijd de beperking van aanvoer en opslag zoals hout (met de geur meer als het mest is ... :-)
In de kas, ziekteontwikkeling voor vissen? Buiten de kas, meer gecompliceerd werk ... Bovendien, afhankelijk van de aard van de compost en het stadium ervan stijgt tot 40-70 ° C, mag ik 25 ° C niet overschrijden voor mijn water , hoe dit allemaal reguleren? ... Tot slot heb ik het onderwerp veel bestudeerd, en ik denk dat de methanisering en het fokken van insecten zich de komende jaren exponentieel zullen ontwikkelen, de grote bedrijven zijn al op zoek naar verspilling en organisch materiaal van allerlei aard die binnenkort zeldzaam of duur zal worden ... zelfs als er op dit moment nog veel wordt verspild ... maar het gaat heel snel aan die kant en als het is altijd zo geweest, grote bedrijven en boerderijen zullen alles in huis halen om nationaal en internationaal te handelen en er zal niets meer over zijn voor kleine boeren, tenzij de leveranciers weigeren te verkopen aan duurdere groothandels maar liever verkopen aan goedkoper naar p om kortsluiting te bevorderen ... het zal gecompliceerd zijn als we niet dezelfde fouten op deze nieuwe markten willen reproduceren ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 364 gasten