Steek verwarming efficiencyverbetering

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
hhhve
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 20/08/13, 22:51

Steek verwarming efficiencyverbetering




par hhhve » 20/08/13, 23:20

Hallo,

Hier heb ik een insertl. Het warmt goed en snel op. Een ventilator begint de warmte in de woonkamer te verspreiden dat de T ° rond de haard een bepaalde waarde bereikt ... kortom, het is een inzetstuk ...

De locatie in het huis is niet correct: het is aan het ene uiteinde van het huis, dus het is moeilijk voor het om de kamers aan de andere kant te verwarmen zonder dat het een duivelshitte in de woonkamer maakt. .

Om dit te optimaliseren, zei ik tegen mezelf dat het mogelijk moest zijn om de warme lucht rond de open haard op te vangen dankzij 2/3 ventilatieopeningen die op het plafond tussen de uitlaatpijp en de voorkant van het inzetstuk zijn geplaatst. Pijpen zouden dus de hete lucht rechtstreeks in de verre kamers brengen.

De zorg is dat, als ik knutsel, ik niets weet over verwarming.

Ik heb veel onderzoek op internet gedaan, maar om een ​​manier te vinden om interessante informatie te vinden tussen advertenties, namaak forums, Etc.

Nou, als iemand me kan helpen, bij voorbaat dank!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491




par Janic » 21/08/13, 08:29

hh hallo
je kunt de hete lucht in een vals plafond brengen (bijvoorbeeld vanuit de gang) en verspreiden via ventilatieopeningen boven de deuren. Een gemak: de omgeving van een inzetstuk is erg stoffig en deze worden afgezogen door luchtafzuiging en worden in de andere kamers aangetroffen, meer wordt deze hete lucht rond het inzetstuk in het algemeen gekoeld tijdens verplaatsing en het is nauwelijks warme lucht die in de bovengenoemde kamers aankomt. Laatste punt: je moet de lucht ergens naartoe brengen: ofwel buiten en daarom koel, of binnen het inzetstuk en het is dit stuk dat afkoelt, meestal aan de voeten (defect van de meeste inzetstukken) en daardoor een verhoogd gevoel van kou aan de onderkant en warm aan de bovenkant.
De eenvoudigste manier is om de communicatiedeuren altijd open te houden om de kamertemperatuur te standaardiseren.
0 x
hhhve
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 20/08/13, 22:51




par hhhve » 21/08/13, 13:59

Hallo,
Bedankt Janic voor je antwoord ... wat me tot andere vragen brengt:
-de ventilatie van het inzetstuk zou het voldoende zijn om de lucht in de verre kamers te sturen, of is er een extra systeem nodig?
-je zegt "je moet ergens lucht halen": er zit een mond, onder het inzetstuk, verbonden met de kruipruimte, zou dat het mogelijk maken om dit koude gevoel te overwinnen? (de koude lucht zou net onder het inzetstuk komen, dat is heet)
-We hebben een VMC-beest: zou dat een probleem zijn?

De deuren open laten is wat we afgelopen winter hebben gedaan, maar het huis is lang, dus de achterkamers hadden moeite om op 16 ° C te komen (vandaar het opstarten van de gasketel. ..), tenzij er een oven in de woonkamer is ...
Het is niet nodig de B ° C te verhogen, het zijn slaapkamers, net genoeg om 17 ° C in de slaapkamers te hebben zonder 19/20 ° C in de woonkamer te overschrijden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 22/08/13, 21:11

hhhve schreef:-de ventilatie van het inzetstuk zou het voldoende zijn om de lucht in de verre kamers te sturen, of is er een extra systeem nodig?


In de instructies voor de ventilator van het inzetstuk is er zeker een indicatie van de maximale lengte van de pijpen om het punt het verst van het huis te leveren. (Ik lijk 9 m te hebben gezien op 2 verschillende mededelingen)
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
loopyng84
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 114
Inschrijving: 12/01/13, 07:38
Plaats: 84




par loopyng84 » 23/08/13, 18:59

Ik heb een installatie van dit type thuis met deze motor http://www.bricodepot.fr/avignon/kit-de ... /prod4389/

het is geïnstalleerd op 50 cm van de inzet en bedient twee kamers, waarvan de laatste op 9 m heel goed werkt, maar ik kan bevestigen dat 9 m de limiet is, omdat er vergeleken met de eerste kamer een goed verlies is
0 x
"we erven het land niet van onze voorouders, we lenen het van onze kinderen" St Exupéry
hhhve
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 20/08/13, 22:51




par hhhve » 23/08/13, 22:33

Bedankt looping84, dit is precies wat ik zocht! Je hoeft alleen maar de vraag te bestuderen, te kijken of de blazer van het inzetstuk voldoende kan zijn, enz.
0 x
Avatar de l'utilisateur
loopyng84
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 114
Inschrijving: 12/01/13, 07:38
Plaats: 84




par loopyng84 » 24/08/13, 10:59

hallo hhhve

de blazer van mijn inzet was niet voldoende, maximaal 1 of 2 m
het was om deze reden dat ik dit systeem moest toevoegen

voor info Ik heb een huis van 80 m2 op de begane grond en ik verwarm het alleen met mijn inzet dankzij deze kit !!!!!!!!!
8)
0 x
"we erven het land niet van onze voorouders, we lenen het van onze kinderen" St Exupéry
hhhve
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 20/08/13, 22:51




par hhhve » 24/08/13, 17:43

Ik heb zojuist gekeken naar het document van de insert (merk "Francobelge", model "la Flamboyante", het is een insert-kachel, dat wil zeggen dat de set van metaal is, hij wordt gegeven voor 12kW): het er zijn twee fans van elk 35w ... wat eigenlijk niet zoveel voor me zegt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
loopyng84
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 114
Inschrijving: 12/01/13, 07:38
Plaats: 84




par loopyng84 » 24/08/13, 20:00

de twee ventilatoren zijn effectief in het blazen van hete lucht door de voorkant van het inzetstuk! het wordt meer gebruikt om de ruimte te verwarmen waar dit inzetstuk is, het is nog steeds effectief voor de hoofdruimte
0 x
"we erven het land niet van onze voorouders, we lenen het van onze kinderen" St Exupéry

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 153-gasten