Verbeterde insert René Brisach: voorverwarming lucht

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Verbeterde insert René Brisach: voorverwarming lucht




par Flytox » 31/01/15, 23:41

Bericht sindsdien verdeeld https://www.econologie.com/forums/poele-a-pe ... 13707.html

Citation:
Poujoulat beweert dat verwarm de verbrandingslucht voor brengt een winst op tot 10%. Dus alles goed. Het defect is dat het hele apparaat warmer is, alles gaat naar een veel hogere T °.


Chui die mijn insert "René Brisach" aanpast. De modificatie bestaat uit het kanaliseren en verwarmen van de "primaire" lucht. Oorspronkelijk komt de lucht binnen via 6 kleine ramen die in breedte verstelbaar zijn met 2 kleine ritsen, en valt direct in de haard.

Beeld



Achter de kleine raampjes stroomt de lucht nu tussen de "vloer" van de inzethaard en een gietijzeren plaat over een lengte van 7 cm en een hoogte van circa 1 cm, die direct wordt blootgesteld aan de warmte van de haard.
Nu is het mogelijk om zelfs met vochtig hout de luchtritsen volledig te sluiten !!!! De vervelende neiging dat deze insert heel snel naar buiten moest, zo niet genoeg lucht, verdween volledig. De vlam is "rustiger" en regelmatiger over de gehele breedte van de inzet.

Binnenkort een maat voor de temperatuur van de lucht die binnenkomt ... yapluka vind de thermokoppel die goed gaat ... De vloer van de haard van onderaf is in de 250 ° C, het laken van de bovenkant kan nog warmer zijn ?

Het geleiden / brengen van lucht dichter bij het midden van de haard komt ook de consistentie / regelmatigheid van de verbranding ten goede.

Voor "secundaire" lucht kan dit effect optreden bij het lek "schoon glas" ter hoogte van de sluiting van de insteekdeur. Het lijkt er inderdaad op dat na een zekere sluiting van de luchtritsen, de vlammen een klein beetje van het haar van het beest nemen en beginnen te wervelen (groene pijl) bij de deursluiting (niet erg zichtbaar op een ogenblikkelijk : Mrgreen: ).

Beeld

Voor het schone glaseffect, aan de hele rechterkant van de deur, is het allemaal verstopt met een glasvezel ... en het is schoner dan ooit !: Mrgreen: By cons, de focus wordt asymmetrisch (meer vlammen aan de linkerkant dan aan de rechterkant : Mrgreen:) altijd wanneer de luchtritsen relatief gesloten zijn, anders is het hetzelfde.

Conclusie, geen verslag van consumptie / temperatuur (ongelijksoortige mix van droog hout en zeer nat weer en veranderend weer + wind) maar het lijkt erop dat deze modificatie gids / verwarming van de primaire lucht deze insert verbetert!
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/02/15, 20:00

De "beste" prestatie lijkt te zijn wanneer de haard heet is, goed geladen, alle houtblokken over hun gehele breedte mooi branden maar de luchtroosters niet volledig gesloten zijn. (Opening tussen 15 en 30%)

Wanneer de ritsen volledig gesloten zijn, bewegen de vlammen veel minder, slingeren soms over de houtblokken, de kleur van de vlammen wordt donkerder (temperatuurdaling!?), De gas- / vlamveger verandert van koers (vooral bij het "schone raam" lek "en de waargenomen straling aan het raam afneemt, blijft het raam toch" schoon ". : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 02/02/15, 03:43

Hallo late avond ...

1 voor u zich afvraagt ​​hoe u foto's maakt met alle kleuren?

: Mrgreen: Ik zal proberen met een ander apparaat kan zijn;)
;;;
Anders bevestig ik dat we het glazen systeem prorpe kunnen zien :) (Ik zal gaten moeten maken die ik vergeten ben :)...

Het nadeel van dit systeem is dat de lucht koud of bijna wordt ingespoten ... maar zodra de kachel heet is, werkt het nog steeds.

Zoals je gemerkt hebt, is er een bepaalde hoeveelheid hout om te eten, en wat duidelijk is, is dat de hoeveelheid hout direct gerelateerd is aan het verlies van de kachel ...
de kachel "eet" een bepaalde hoeveelheid (verminderd door de toevoeging van isolatie), het is daarom nodig om bij aanvang de juiste hoeveelheid hout te laden, en regelmatig bij te vullen met brandstof (ongeveer tussen 35 en 45 min, afhankelijk van het tempo :) ) ...

In mijn invoegbewerking heb ik ook een drukverschil, soms gaan de lichten rechts van andere keren aan de linkerkant, vaker aan de rechterkant openen ... en er zijn vaak mooie krullen ...

Het aandeel van 1er en secundaire lucht is 1 / 3 primaire lucht 2 / 3 secundaire verwarmde lucht ... zoals je deed moet de aandacht van de juiste balans, die variëren afhankelijk van het hout loading vinden ...

en wanneer de vlammen kalm zijn, de hoeveelheid hout daar, dus als de temperatuur ook is, is de straling enorm, het is het vuur van de hel, pyrolyse het glas en de binnenkant van de kachel ... perso op mijn raam eindelijk een paar centimeter geeft het thermokoppel meer aan dan 340 ° c
als het droog is, maar verre van grondig ...
:onheil: , veel te heet :) ... rookte ze rond 200 ° c
En ik kan de borden in handen krijgen, ik kom niet uit het zwart, dat is een van de tekenen dat het ook te erg brandt;).

isolatie gemaakt van vermiculiet en gesmolten cement, bijvoorbeeld in verhouding van 5 vermiculiet en 1 cement en zeer weinig water (lak aangegeven op de zak :) het is erg droog, maar het is gedaan voor. Nadat je in een houten frame hebt gegoten, het dubbele volume van het frame telt en je beker met een roller type ijzeren staaf
: Mrgreen:

een dikte van 4 cm is goed (minimale effectieve dikte in isolatie van het gebouw;)) ...
Maak borden te breed 15 cm 20 cm zo dat het niet zal barsten.

En volg de instructies puor drogen aangegeven op de zak, op het gebied van koken, kookte ik mijn eerste kachel in een baai, beetje bij elkaar te brengen bij beetje en vervolgens het blootstellen van de voorruit, en eindigde in contact progressief vuur, klein vuur dat gemaakt is om langzaam te groeien ...

mijn oudste bord heeft 5



Korte tests die het isoleren als je tijd hebt zul je verbaasd zijn .... en voor de lucht opgewarmd een dubbel kanaal is niet slecht op een meter Ik denk bij de uitgang van de kachel indien mogelijk natuurlijk (zoals het lijkt op een steek goed er in kan het moeilijk zijn :) Ik ben heel serieus).

: Mrgreen:

Ik kijk er naar uit om meer te lezen ...
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/02/15, 15:33

wat is je rook bij 200 ° C? maar wat een puinhoop !! =)) Ik maak een grapje, maar het betekent alles: wat te doen met warmte?

als je wilt dat het de kamer in straalt, moet je de kachel niet te veel isoleren, toch? anders gaat de warmte het kanaal in?
Ik moet de calorieën bij de uitgang van de kachel herstellen, maar dan net zoveel om een ​​ketel te maken? goed geïsoleerd dat goed brandt (vergassing / condensatietype) maar niet uitstraalt, aan de andere kant dat het water verwarmt?
kortom, een gelukkig medium is nodig ...

maar warmte terugwinnen aan de uitlaat wint altijd ...
"het vuur is een driehoek, waarvan een van de bases de t ° C van de oxidator (lucht) is": + de geïnjecteerde lucht is heet, hoe meer de basis van de driehoek toeneemt en dat de driehoek groter wordt, en dus het vuur.
de "feller" pottenbakkersoven gebruikt een ventilator om de frisse lucht aan te zuigen, deze door de rookuitlaat (enorme metalen wisselaar in de stenen bussen) te blazen en weer bij de ingang van de kachel te blazen, om mee te mengen frisse lucht ... hier om 1300 ° C te bereiken is het moeilijk om 8 uur lang te koken heb je 10 kuub hout nodig, met de velleroven kun je tot 1400 gaan en 1 of 2 kuub is genoeg: in plaats van inbrengen lucht van 0 ° C (winter), we injecteren lucht van 500 ° C: we starten vanaf 500 ° C en niet vanaf 0 ° C: dat is altijd een overwinning.
uiteraard is het belangrijk om een ​​oven te isoleren omdat we niet willen dat het uitstraalt, we willen dat het binnen kookt
...

idem met een houtkachel, geef het koude lucht koelt het, vooral als de stroming alles in en uitwaaiert met de warmte ... buiten, zonder uitgestraald te hebben! =)

veel geluk, naakt!
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 03/02/15, 21:58

re hi jonul :)

als je wilt dat het de kamer in straalt, moet je de kachel niet te veel isoleren, toch? anders gaat de warmte het kanaal in?


isolatie heeft altijd zijn grenzen, als je zegt geïsoleerd is het geen schild van keramische wol of steen of beide ...

Plots wordt de temperatuur verhoogd, omdat je Phillippe in de rij op de pelletkachel moet uitleggen ...

maar het verhoogt ook de infrarode straling, en in een kachel is dat wat de kamer zogezegd verwarmt (tenzij ik me natuurlijk vergis) ...

Ben het helemaal met je eens voor de visie van de vlam, dit zegt om ervan te profiteren. Ik hield mezelf voor dat het aanbrengen van een frame bekleed met koperen buis waarin water passeert het mooiste effect zou kunnen zijn. Omdat meer dan 300 ° c voor het glas niet lang duurt, moet een stralingsschild in de buis het doen ...

maar het beste is de vergassingsketel zoals je zegt ...

perso Ik heb niet alleen bij de uitgang een gasfles laten zien die dienst doet als bel, dan gaat de rook in de leiding zelf ...

Te laag is de rook niet geweldig als het condenseert ... het is sowieso corrosief ... (9 persoonlijke leiding m, ik heb de temperatuur van de uitgang niet gemeten wanneer het koud is Ik neem niet zo geen risico;)), maar alles terugkrijgen wat we kunnen is uiteraard het ermee eens, maar te vaak verwaarloosd ...

Zoals je zei, het enige dat ik echt zie, is een vergasser ... met condensatie van rook voor de uitgang ....

Op de secundaire lucht geïntroduceerd door de randen van het raam, ben ik van mening, zelfs als het nog steeds helpt met de verbranding, maar niet met de directe straling ....

de isolatie zal hem taff maken ... goedkoop en gemakkelijk te implementeren ....

En voor de isolatie van een oven is het ook de bedoeling om de temperatuur op het maximum te houden waar de grote isolatie ... Ik ga dat zien dank je ...


van hier tot later
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 04/02/15, 23:07

bidouille23 schreef:Hallo late avond ...

1 voor u zich afvraagt ​​hoe u foto's maakt met alle kleuren?

: Mrgreen: Ik zal proberen met een ander apparaat kan zijn;)


Het wordt getrokken met een Nikon coolpix 7900 (van 10 jaar?) In automatisch met kunstlicht en zonder retoucheren ...: Mrgreen:

Anders bevestig ik dat we het glazen systeem prorpe kunnen zien :) (Ik zal gaten moeten maken die ik vergeten ben :)...

Goed gezien ...... het is vuil sinds het begin van het koude seizoen ... toen ik "met de krant" schoonmaakte, schraapte het uiteindelijk aan alles ....:frons: : Mrgreen:

de kachel "eet" een bepaalde hoeveelheid (verminderd door de toevoeging van isolatie), het is daarom nodig om bij aanvang de juiste hoeveelheid hout te laden, en regelmatig bij te vullen met brandstof (ongeveer tussen 35 en 45 min, afhankelijk van het tempo :) ) ...

Om een ​​constantere activiteit van de insert te behouden, laad ik vaker op (15 minuten?) Maar met goed verdeelde logs (pollepel, diameter 8 cm max).

In mijn invoegbewerking heb ik ook een drukverschil, soms gaan de lichten rechts van andere keren aan de linkerkant, vaker aan de rechterkant openen ... en er zijn vaak mooie krullen ...


De test door de randen van het glas af te dichten (mooie zeef zie foto ...) en door het venster dicht te lekken (deursluitingzijde) lijkt essentieel om te isoleren wat de primaire lucht is en hoe deze werkt.

Het aandeel van 1er en secundaire lucht is 1 / 3 primaire lucht 2 / 3 secundaire verwarmde lucht ... zoals je deed moet de aandacht van de juiste balans, die variëren afhankelijk van het hout loading vinden ...

Op dit Brisach-inzetstuk kunt u de lucht onder de vuurhaard "gemakkelijk" verwarmen, voor de primaire lucht, voordat u deze naar de ritsen en het toegevoegde gietijzeren vel brengt. Er moet een manier zijn om maar liefst 100 of 200 ° C meer te krijgen. Chui denkt na over de wijziging ...

Bovendien kunt u door het kleine luik in de vloer van de inbouwhaard te wijzigen (gebruikt om de as te verwijderen wanneer de inbouwhaard is uitgeschakeld) ook verwarmde lucht in een buis leiden om in de haard te komen, tussen de sintels en maak voor de secundaire lucht een "hoge" uitlaat (meervoudig geboorde buis) in de haard.


en wanneer de vlammen kalm zijn, de hoeveelheid hout daar, dus als de temperatuur ook is, is de straling enorm, het is het vuur van de hel, pyrolyse het glas en de binnenkant van de kachel ... perso op mijn raam eindelijk een paar centimeter geeft het thermokoppel meer aan dan 340 ° c
als het droog is, maar verre van grondig ...

Infraroodthermometer (dank u Econo : Mrgreen:) klom ook naar 340 ° C, volle pot!

isolatie gemaakt van vermiculiet en gesmolten cement, bijvoorbeeld in verhouding van 5 vermiculiet en 1 cement en zeer weinig water (lak aangegeven op de zak :) het is erg droog, maar het is gedaan voor. Nadat je in een houten frame hebt gegoten, het dubbele volume van het frame telt en je beker met een roller type ijzeren staaf
: Mrgreen:

een dikte van 4 cm is goed (minimale effectieve dikte in isolatie van het gebouw;)) ...
Maak borden te breed 15 cm 20 cm zo dat het niet zal barsten.

Dit zal deel uitmaken van de tests, maar zeker niet op alle interne oppervlakken van de open haard, 14 stereosnit 50 cm .... er hoeft gedurende enkele cm geen re-cut te worden gemaakt ....:frons: : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 05/02/15, 20:43

: Mrgreen:
Het wordt getrokken met een Nikon coolpix 7900 (10 jaar?) Automatisch in het kunstlicht en zonder te bewerken ... Mr. groen


ha ben dat is het, ik heb een Samsung : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: toch moest ik scheuren en kunstlicht ...




Goed gezien ...... het is vuil sinds het begin van het koude seizoen ... toen ik "met de krant" schoonmaakte, krabde het uiteindelijk aan alles ... Fronsend Mr. Green


persoonlijke natte spons en grijze as super goed ... ik stop de krant ....

Hoe dan ook, je eigen glas brandt terwijl we het houden (soort begint van boven;)) ... en doet zoals jij een prachtig vuur met houtsectie 8 cm max pif;). ..
Alle 1 / 4 het verbruikt je spullen dus zeg :) ....

1-puntisolatie;

aan de andere kant, kruisende logs: 0-puntisolatie ...

Op dit Brisach-inzetstuk kunt u de lucht onder de vuurkist "gemakkelijk" verwarmen voor de primaire lucht voordat u deze naar de ritsen en de toegevoegde gietijzeren plaat brengt. Er moet een manier zijn om maar liefst 100 of 200 ° C meer te krijgen. Chui denkt na over de wijziging ...

Bovendien kunt u door het kleine luik in de vloer van de inbouwhaard te wijzigen (gebruikt om de as te verwijderen wanneer de inbouwhaard is uitgeschakeld) ook verwarmde lucht in een buis leiden om in de haard te komen, tussen de sintels en maak voor de secundaire lucht een "hoge" uitlaat (meervoudig geboorde buis) in de haard.


Ga marcel verwarmen ... :) ... het is een gietijzer, je herboren? het kan contant geld, je bent zeker in staat om het vuur te kalmeren als je ziet dat het in een draai gaat (ik denk dat je anders geen plezier zou hebben :) ) ...

Ter info als ik zeg dat mijn venster een 345 ° C is, is het niet dat de volle pluisjes in de modus spinnen;), wanneer ik de stroom zet, ben ik niet ver van 400 ° c en je waardeert het feit in staat zijn om de uitbraak goed te beheersen, de wegloper is niet ver weg en het venster verandert van uiterlijk .... terwijl je zegt dat je op een driehoeksbasis 150 moet gaan zie 200 ° c en meer kamertemperatuur .. .

Ik heb mezelf wel eens zien beperken ik moet het zeggen, goed beladen en daar heb je de juiste temperatuur en je voelt dat het vuur zijn gedrag verandert, het "versnelt", als je het niet kalmeert noemen we het een wegloper en dat maakt nogal bizar een kachel die een turbogeluid maakt, een behuizing die bijna transparant wordt zo heet dat het ...

Persoonlijk zou ik dat niet spelen voordat ik er volledig zeker van ben dat wanneer je de lucht doorsnijdt, je het vuur stopt ... in gevallen waar ik vrijwillig de wegloper probeerde :) , Ik snij de lucht onder het vuur, en de ik zei tegen mezelf dat het niet goed is, het is gewoon het perfecte ding om je een soort van explosie te maken super geweldig ... het is in temperatuur droge ontgassing mist meer dan de oxidator ... daardoor heb ik de secundaire lucht bijna net een net afgesneden, zodat de vlam wordt geconfronteerd door te trouwen met het schot en de primaire lucht te verlagen om de temperatuur zachtjes te verlagen .....

Kortom ik vertrouw je maar ik nodig lezers uit om de nodige voorzorgsmaatregelen te treffen;) ....

En de slag van de buis die omhoog gaat door de sintels, ik denk dat het het goed zal doen :) is het principe van turbo deum (deom)? maar ondersteboven :)...


meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 05/02/15, 21:54

bidouille23 schreef:Hoe dan ook, je eigen glas brandt terwijl we het houden (soort begint van boven;)) ... en doet zoals jij een prachtig vuur met houtsectie 8 cm max pif;). ..
Alle 1 / 4 het verbruikt je spullen dus zeg :) ....

Nog niet gemeten de temperatuur in de uitlaat (diameter 250 mm?) Maar al gemeten de huid boven 250 ° C. Ja, het is erg hebberig .... moet die vraag isolatie van het huis zeggen, het is niet de top ...:frons: Ten slotte zou het normaal gesproken in het jaar moeten veranderen als alles goed gaat ... :P

Ga marcel verwarmen ... :) ... het is een gietijzer, je herboren? het kan contant geld, je bent zeker in staat om het vuur te kalmeren als je ziet dat het in een draai gaat (ik denk dat je anders geen plezier zou hebben :) ) ...

Een heel gietijzer eigenlijk, maar geen idee van de temperatuur die het continu kan verdragen. Noch hoe we dit op een representatieve manier meten : Cry:

Deze insert (35-jaren?) En vertoont tekenen van vermoeidheid. Het grote baffle dak net onder de uitlaat is vervormd zeker na een grote oververhitting .... Ook daar zal hij een vervangende, zeker een automatische pellet pellet hebben.


Ik heb mezelf wel eens zien beperken ik moet het zeggen, goed beladen en daar heb je de juiste temperatuur en je voelt dat het vuur zijn gedrag verandert, het "versnelt", als je het niet kalmeert noemen we het een wegloper en dat maakt nogal bizar een kachel die een turbogeluid maakt, een behuizing die bijna transparant wordt zo heet dat het ...

Wanneer hij "wordt meegesleept", tot dusver de lucht volledig afsluiten, kalmeert hij na ongeveer een minuut. Hoe dan ook, als ik een secundair luchtcircuit monteer, zal er ergens een verstelbare sluiting zijn om trafalgar-klappen te voorkomen ...: Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 05/02/15, 22:59

re ... bij het vuur;) ....


250 ° C op de huid, :) je verwarmt de vogels van mijn vriend : Mrgreen:


Tot nu toe zag ik het gietijzer gebroken (te snel neergeschoten)

maar weinig had echt verwarmd ....

dus om een ​​antwoord te geven ... sommige lettertypen zijn vol maar ik denk dat het lettertype is dat geallieerd of speciaal is



Dixit http://philippe.berger2.free.fr/product ... fontes.htm




10 - legering of speciaal gietijzer:

Wanneer een gietijzer met bepaalde eigenschappen nodig is, kan dit type gietijzer worden gebruikt, waarvan de toevoegingselementen de fysische, chemische of mechanische eigenschappen kunnen variëren. De meest voorkomende toepassingen in de industrie zijn:



a) Witte lettertypen:



Ni-hard gietijzers zijn gietijzer met een martensitische structuur, waarvan het belangrijkste kenmerk slijtvastheid tot 700 ° C is.



Chroomcarbide gietijzers: Naast hun slijtvastheid hebben ze een goede weerstand tegen oxidatie tot 900 ° C.



Ferritisch gietijzer met chroom: ze worden gekenmerkt door behoudseigenschappen tot 600 ° C, uitstekende weerstand tegen zwelling en oxidatie, tot 1000 ° C en goede weerstand tegen corrosie door vele zuren.



b) Grijs gietijzer en GS:



De volgende kwaliteiten zijn even relevant voor grijs gietijzer en GS-gietijzer, met uitzondering van 14 18% gietijzers, waarvan het grafiet lamellair is.



Verbeterde perlitische gietijzers: ze laten door een gematigde toevoeging van elementen een verbetering toe van de mechanische eigenschappen of van de weerstand tegen slijtage, wrijving, een verbetering van de weerstand tegen temperaturen onder 550 ° C of een toename van de weerstand tegen corrosie door matig agressieve media.



De bainitic of martensitic smelt: ze worden verkregen in de ruwe staat van het gieten, deze structuren hebben een uitstekende weerstand tegen de slijtage door wrijving, zelfs onder hoge drukken, verbonden met hoge mechanische eigenschappen en een goed vermogen van demping van de trillingen .



5-7% Si-ferritisch ijzer: zij vormen een laag silica op het oppervlak die de ontwikkeling van oxidatie en zwelling van grafietdeeltjes voorkomt. Bedrijfstemperaturen zijn 850 ° C (lamellair grafiet) of 900 ° C (bolvormig grafiet).



Ferritisch gietijzer met 14-18% Si: met lamellair grafiet, uitstekende weerstand tegen corrosie door de meeste organische en minerale zuren in elke concentratie en zeer agressieve zouten.



Austenitische lettertypen: ze vormen een belangrijke groep gedefinieerd in de standaard NF A32-301.



Onder de twintig gedefinieerde kwaliteiten komt elk overeen met een bepaalde toepassing (Ni-Resist, Nicrosital, Nomag, ...). Afhankelijk van de eigenschappen hebben deze lettertypen de volgende eigenschappen:



* goede weerstand tegen corrosie in verschillende omgevingen.

* Weerstand tegen hoge temperaturen tot 900 ° C.

* goede lage temperatuur veerkracht tot -200 ° C.

* weerstand tegen wrijvingsslijtage superieur aan die van gamma-staal.

* hoge elektrische weerstand.

* Amagnetisme.

* Uitbreidingscoëfficiënt aanpasbaar volgens de hoeveelheid toevoegingselementen.



het is al duur, maar ik denk dat het nog meer zal duren ... je begint te kijken wat je wilt pelletkachel;) :D .... humor, een deflector kan worden gewisseld, bij de schroothandelaar heb je zelfs kans om dezelfde te vinden;)...

en als de rest wordt samengevoegd, zullen eenvoudige metalen wanden dienen als een firewall ... het geeft je wat meer tijd, de isolatie zal nog langer worden, maar, zoals je zei, er zijn grenzen ...

Laat ons zien wat hij in zijn maag heeft met enkele verbeteringen die uiteindelijk vrij eenvoudig zijn... maar potentieel zeer voordelig....

meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 06/02/15, 23:19

bidouille23 schreef:re ... bij het vuur;) ....


250 ° C op de huid, :) je verwarmt de vogels van mijn vriend : Mrgreen:


+ 1; :| : Mrgreen: De temperatuur varieert sterk van het ene gebied tot het andere op de uitlaat. De locatie bij 250 ° C ligt naast 135 °, in de 10 cm tussen de twee .... Dit doet denken aan een hotspot van een uitlaatgolf die helemaal niet homogeen is. pijp bijvoorbeeld.

Tot nu toe zag ik het gietijzer gebroken (te snel neergeschoten)

maar weinig had echt verwarmd ....

Daar heeft de "dak" deflector vorm gekregen (kruip)... waar hij het meest opwarmt (in het midden) en het gewicht voelbaar is.


Laat ons zien wat hij in zijn maag heeft met enkele verbeteringen die uiteindelijk vrij eenvoudig zijn... maar potentieel zeer voordelig....


Het is moeilijk om foto's te maken ... wanneer ik van mijn werk kom, wordt 12 15 ° C in huis genomen ... eerst, we warmen op en dan bespreken we. Gebrek aan pot, wanneer de insert heet is, kunnen we niet laten zien wat interessant is .... : Mrgreen: Misschien deze WE-foto's.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 308-gasten