Foto's en prijzen van onze boilers houtkachel

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Foto's en prijzen van onze boilers houtkachel




par Christophe » 30/11/07, 20:35

Let op, vergadering niet te volgen. Het plan van de 2-versie van deze assembly moet hier worden geraadpleegd: verwarming-isolatie / wood-ketel-new-schema-installatie-DHW-en-st-t4589.html

Volg niet het V1.x-bewerkingsplan dat niet goed werkt, maar sommige foto's en uitleg blijven geldig. Reden: significante T ° -variatie en corrosie van de warmtewisselaar van de SWW-tank, waterpompen-filtratie/emailleren-behandeling-van-een-thermische-ballonwisselaar-t4461.html



Hier zijn eindelijk de foto's van de deom die ik zojuist heb geïnstalleerd en waarmee ik een paar weken zo heb gebraakt ... : Mrgreen: (zie de onderwerpen: installatie-montage-ketel-of-hout-ketel-kachel-t3494.html et diagram-hout-ketel-voor-warm-water-en-vloerverwarming-t4266.html )

Het is daarom zelf-installatie en zelfstudie om te reproduceren op eigen risico :D

Voor het moment dat ik een foto maak, zou ik In Extremis kunnen nemen voordat de batterij niet meer werkt:

Beeld

We zien:
- de differentiaalregeling op zonne-energie (boven de elektrische doos)
- het reglement
- de thermische veiligheidsklep (volg de thermowell loodrecht op de ketelafvoer)
- de regeling geïntegreerd in de ketel door een thermostaatkraan
- de circulator en zijn 2-verbindingsstuk en isolatiekleppen
- het begin van PER-leidingen

Het vervolg met de calculatie en de 1eres-impressies van de werking komen in enkele ogenblikken ...
Dernière édition par Christophe de 03 / 05 / 11, 14: 57, 7 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 30/11/07, 22:54

Ah belangrijk om te begrijpen, hier is het schema dat overeenkomt met deze montage:

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 30/11/07, 23:44

En hier zijn de foto's:

A) Algemeen beeld van de ketel

De 2ieme-regeling door een elektronische thermostaat is aan de muur bevestigd.

Beeld

B) Warmwaterinlaat van boiler naar buffertank en / of verwarmde vloeren

Beeld

Zie diagram om de kleppen te begrijpen, als ik de val op het diagram vergeten ben.

C) Algemeen beeld van de buffertank

Beeld

Commentaires:
- De elektrische schakelkast voor de regelklep is aan de muur gehaakt (2 ontdoet nog steeds vormstukken om de kabel netjes te bevestigen), hierdoor kan de regeling worden afgesneden wanneer de ketel niet draait.
- u zult de aquastat opmerken die overeenkomt met de kleuren van de ballon : Lol: : Lol:
- de gevlochten slangen zijn de afleiding voor de ECS

D) Detail van de baluitgang en de veiligheids "groep"

Beeld

Elke klep is "gemakkelijk" te herkennen aangezien de opening van de kleppen overeenkomt met het plan.
De ketelretour is via de gebogen buis bij de muur.

E) Verbinding met het verwarmingscircuit

Beeld

De aanpassingen zijn de 2 koperen buizen, een gelast (retour) en de andere (gaan) gemonteerd met een compressie T-stuk van Olijf (voor het gemak van montage vooral, niet gemakkelijk te lassen tegen een muur hoog).

Het laatste T-stuk aan de retour werd toegevoegd om de afvoerklep van het verwarmingscircuit te houden, anders had ik onderweg van rechts kunnen vertrekken

F) Detail van de ballon

Beeld

Van boven naar beneden:
- Omleiding van het warme water (gemonteerd in inversie om de warmte-uitwisseling te verbeteren)
- mechanische thermometer voor visuele indicatie van de T ° van de buffer (sonde onderaan in laatste thermowell)
- elektrische weerstand die dienst doet als "stekker", bedrading is niet voorzien
- aquastat die het magneetventiel bestuurt

G) Bypass-gegevens warm water

Beeld

Compleet gemaakt van een compressiefitting aan de koperzijde

H) Detail op bufferuitgang

Beeld

Degenen die het patroon hebben gevolgd, zullen het begrijpen :) En lang leven verliezen ...

I) Elektrische kast van de ketel (zie foto 1)

Beeld

Vergelijkende regulatie wordt gedaan door een eenvoudige RESOL-comparator (ik weet niet of het nog steeds bestaat)
Ik heb een schakelaar teruggevonden met een lampje dat aangeeft dat de circulator aan staat.

J) Radiatorbeeld

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 01/12/07, 10:49

Hier is de kostprijsberekening (ik heb nog niet de factuur van de verschillende verbindingen en PER, ik heb daarom geschat):

A) Boilerkachel: 1500 €

Het was een "proto" uit de catalogus, het volgende model dat 3 tot 4 kW meer heeft, is meer dan 3000 € waard ... dus we hebben een "deal" gemaakt, denk ik.

B) dubbele ramen Solar ballon + exchanger regelgeving te 2 3 2.2 + panelen m² + pump + expansievat + 3 wegafsluiter motor (gebruikt bij solenoïde zie afbeelding wordt enerzijds verstopt) gebruikte (de bal werd gebouwd in 1979!): 1000 € bij een vriendverwarming. Ik heb de 3-panelen bedraad (meer ruimte op het dak :D ). Ik heb hier geluk gehad toen we wisten dat een nieuwe dubbele ballonwisselaar tot 3000 € kan worden opgeladen! :onheil:

C) Thermisch veiligheidsventiel: 120 € (pfff niet gegeven maar goed ...)

D) Diverse uitrusting en beveiligingen (supression ventiel, druk ...) die 20 16 m PEX-buizen (dat is de kwaliteit van PER, vandaar de duurdere prijzen dan Brico): € 490

Totaal: 3110 € materiaal. Voor een houtketelverwarming tapwater en pc's. Arbeid en verbruiksartikelen extra (maar afgezien van een beetje gas en tin was er niets).
Dernière édition par Christophe de 10 / 12 / 07, 20: 00, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pef
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 02/10/07, 00:48




par pef » 01/12/07, 17:39

Mooie realisatie !!

Kleine vraag, de calorstat die de lucht opent en sluit wordt primair of secundair geplaatst?
Kun je een foto dichterbij nemen?
0 x
fc89
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 20/10/07, 20:01




par fc89 » 01/12/07, 18:47

Hallo,

Goed gedaan Christophe.
Een klein ding over de veiligheid van uw DEOM (ik heb het oog, oude reflex van een voormalig lid van de CHSCT).

In geval van een probleem, stroomuitval, pompstoring is de veiligheidsklep verbonden met de uitgang van de DEOM (ik neem aan dat de uitgang bovenaan de DEOM staat),
dit is niet geschikt, het koude water van de klep kan niet terugkeren uit de DEOM, omdat het wordt afgestoten door het hete water.
Bovendien riskeer je een thermische schok te creëren die erg schadelijk is voor je DEOM.
Normaal moet het koude water van de bodem komen om het warme water te duwen (in de hoop dat uw PER niet smelt), maar u moet een keerklep toevoegen om het koude water goed te kunnen richten.
Ik spreek in connaisseur, het is mij al overkomen, geloof me dat de pijpen beginnen te beven en het geluid een dode persoon wakker zou maken.
Ik zie dat de submariner klaar is.
A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 01/12/07, 20:27

PEF schreef:Mooie realisatie !!

Kleine vraag, de calorstat die de lucht opent en sluit wordt primair of secundair geplaatst?
Kun je een foto dichterbij nemen?


Bedankt dat dit mijn eerste installatie is :)

Maar ik was niet de enige: je hebt me veel geholpen :) (direct of indirect)

Voor de calorstat begrijp ik niet dat er geen primair of secundair is alles is "primair" ... of heb je het over de turbo van de deom? In dit geval zit de regu op de turbo.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 01/12/07, 20:32

fc89 schreef:Hallo,

Goed gedaan Christophe.
Een klein ding over de veiligheid van uw DEOM (ik heb het oog, oude reflex van een voormalig lid van de CHSCT).

In geval van een probleem, stroomuitval, pompstoring is de veiligheidsklep verbonden met de uitgang van de DEOM (ik neem aan dat de uitgang bovenaan de DEOM staat),
dit is niet geschikt, het koude water van de klep kan niet terugkeren uit de DEOM, omdat het wordt afgestoten door het hete water.
Bovendien riskeer je een thermische schok te creëren die erg schadelijk is voor je DEOM.
Normaal moet het koude water van de bodem komen om het warme water te duwen (in de hoop dat uw PER niet smelt), maar u moet een keerklep toevoegen om het koude water goed te kunnen richten.
Ik spreek in connaisseur, het is mij al overkomen, geloof me dat de pijpen beginnen te beven en het geluid een dode persoon wakker zou maken.
Ik zie dat de submariner klaar is.
A+


1) Voor de kielzog van de doden ja het gebeurde een keer, in feite denk ik dat ik een kalibratieprobleem heb met de veiligheidsklep :( Het lijkt "te koud" te veroorzaken ...

2) Bij de montage zit de thermowell aan de warme kant maar de koudwaterinjectie aan de "koude" kant. Maar inderdaad, als de circulatiepomp niet draait, is er geen reden waarom het water door de ketel gaat in plaats van door het circuit.

Dus je bevestigt waar ik bang voor was en ik vroeg de verwarmingsmonteur die me alle onderdelen verkocht en die me vertelde dat het zo "oké" was ...

Ik stelde hem de vraag rechtstreeks door voor te stellen om een ​​klep te zetten en hij zei tegen me: "het water wordt niet van de hete kant gezogen" ... dus ik vond dit leuk maar ... het lijkt te rommelen hoe dan ook ... (het was het eerste probleem dat ik na deze presentatie met je wilde bespreken)
0 x
Avatar de l'utilisateur
pef
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 58
Inschrijving: 02/10/07, 00:48




par pef » 01/12/07, 20:40

Christophe schreef:Voor de calorstat begrijp ik niet dat er geen primair of secundair is alles is "primair" ... of heb je het over de turbo van de deom? In dit geval zit de regu op de turbo.



Ja dat is het ... op de Turbo dus ....
Ik ben altijd geïnteresseerd in fotografie : Cheesy:


In het geval van een stroomstoring ... een batterij en een omvormer?
0 x
fc89
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 20/10/07, 20:01




par fc89 » 01/12/07, 21:06

Bonsoir,

Pef schreef:
In het geval van een stroomstoring ... een batterij en een omvormer?

Dit kan helpen bij stroomuitval, maar als de circulatiepomp uitvalt, heeft de batterij geen zin meer.

Duizend excuses Christophe, ik had slecht naar de foto gekeken, de veiligheidsklep is goed aangesloten.
Als je geen flap wilt installeren, verander dan gewoon de T-koper in Y, die het koude water naar de DEOM leidt.
De klepsonde moet zeker trippen vanwege de hitte van de DEOM of de schoorsteen.
Begin met een deflector.
Op mijn installatie, ik heb net drukventiel uitgang van de woning, is deze klep geactiveerd 2B terwijl die van de olie-ketel is gekalibreerd om 3B, want ik weet zeker dat het koude water door de focus.
A+
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten