Details pelletkachel: demontage foto's, kaarten ...

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 05/02/15, 11:19

hello,
je hebt alle kwaliteiten om vooruit te komen, in dit geval zie ik a priori niet hoe je je doel niet zou bereiken ;=)
mijn houtgasturboskachel was er zo één:
Beeld

er is natuurlijk de vergasser die de ventilator aandrijft met een peltier-element, dat met de warmte elektriciteit opwekt (zie diagrammen aan het einde):
http://mon.danstagueule.fr.free.fr/NRJr ... icador.pdf

@ +
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 05/02/15, 12:35

Voorlopig ga ik verder zonder isolatie maar met een variant of laten we zeggen twee varianten...

1 / ter hoogte van de smeltkroes... Ik heb een dubbele binnenwand aan de smeltkroes toegevoegd, voorlopig in klatergoud. het is 1.5 mm tot 2 mm verwijderd van het gietijzer ... wanneer de instellingen goed zijn, is er dezelfde vlam als bij een houtgaskachel.

2 / verandering die, zoals jonul en jij opmerkten, belangrijk is, en die bestaat uit het creëren van een brandpunt dat dichter bij de smeltkroes ligt dan het oorspronkelijke brandpunt ... Ik zal een foto plaatsen, het is een samenstel van vele andere, door knippen van klatergoud met een schaar om de impact op de directe aflezing op de testo te zien met de sonde achter de imitatie primaire luchtwisselaar...

Het is weer lelijk maar effectief... het bewijs in beeld, het principe van beperkt en geforceerd mengen is best niet slecht gezien de leesresultaten, ondanks een Co-niveau nog steeds te hoog naar mijn smaak 0.03 in plaats van des0.02 aangekondigd in kracht 5 en 0.03% in gereduceerd vermogen, maar staat tegelijkertijd op vermogen 3 :) ...
De smeltkroes is iets dat volledig onafhankelijk is van warmteterugwinning, en dat meer tijd vergt dan ik eraan kan besteden. Er zijn 2 benaderingen:
1. Veroorzaakt een snelle vermenging van brandbare gassen en oxidatiemiddelen. het idee is om een ​​homogeen mengsel te krijgen dat overal en snel brandt
2. Meng slechts een deel en zorg voor een 2e verbranding op het vlamoppervlak. (Deville laminaire verbranding bijvoorbeeld.)

Bij inactiviteit daalt het rendement gemiddeld naar 83%, en de CO stijgt lichtjes met de zuurstof... Ik weet niet waar de afstelling zit voor de schroef in de eco-modus... Ik vond de lucht goed denk ik, het lijkt macht 1 te zijn (het is vreemd... er moeten andere verborgen instellingen zijn???)
nee, lucht en schroef van stroom 1 op deze kaart.

Wat zien we in het midden van het raam? Heb je een tussendeflector toegevoegd?
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 05/02/15, 14:12

Hallo Jonul, bedankt voor de aanmoediging,


wat betreft de berekeningen

Maar als ik zeg dat het reproduceren van houtgas mij niet mogelijk lijkt op de bestaande basis (zonder grote aanpassingen) van mijn kachel...

waarom, naar mijn mening heel eenvoudig, omdat het functioneert tijdens depressie :D .... Omgekeerd werkt houtgas bij overdruk...

Er is dus geen effect van het neerdalen van de lucht in de haard naar de sintels...

Kortom, dit is niet fundamenteel serieus, het geeft alleen aan dat de geometrie van de kachel meer dan dinosaurusachtig is. :) ....

Dat gezegd hebbende, hier zijn twee video's met voorlopig de resultaten die niet zo slecht zijn... behalve de vlucht van brandende pellets (ik heb net voor de video een booraanpassing aangebracht, zodat de branding iets stabieler is in qua uitstoot, aan de andere kant is het de jojo van de opbrengsten) .... De aanvoer van pellets is echt in de war met de schroef, of het is de schroef die slecht ontworpen is of of de silo, kortom er zijn soms grote gaten....

en daarbij helpt het extra uitwerpen van de pellet niets :) ...
Dus correctie op komst, dezelfde hoeveelheid en diameter van het boren behouden maar een andere opstelling ;) ...


Het schroot ding verhoogt de temperatuur van de smeltkroes, die donker kersenrood wordt.... toch is het daar heet.... dus is zo'n hete smeltkroes goed voor verbranding of niet? Ik kan me voorstellen... en het helpt om stabielere CO-niveaus te hebben, maar niet willekeurig geplaatst... en niet zomaar ergens...

Ik ga de stukken terugbrengen tot hun strikte minimum om te zien wat dat oplevert en dan zal het esthetischer zijn lol, op dit moment kan het me niet schelen, sorry dat ik alles in bulk presenteer... waarschijnlijk een twist, maar Hoi...

http://www.dailymotion.com/video/x2gh14j_niveau-5_tech

de opbrengst zakt maar stijgt dan weer.... maar hard hard de smeltkroes is bijna leeg.... aan de andere kant is de reinigingscyclus goed uitgevoerd : Mrgreen:

http://www.dailymotion.com/video/x2gh2o6_video0021_tech



Philippe Ik heb net je bericht gelezen, dus ik reageer erop :) :

in het midden van het raam ja het was een tussentijdse deflectortest, die komt wel terug ;) ... schoon en simpel, het was echt een simpele test....

Geweldig bedankt voor de eco-instelling, ik vermoedde het maar ik wilde het niet geloven... waarom een ​​eco-instelling noemen die in feite niveau 1 is??? ligt het aan mij of is dit heel dom... :) Miauw, er is een hond... daar hebben we geen problemen mee lol...


De smeltkroes is iets dat volledig onafhankelijk is van warmteterugwinning, en dat meer tijd vergt dan ik eraan kan besteden.


: Mrgreen: Je weet dat ik heel nieuwsgierig ben, vertel me alles, ik wil alles weten :) Ik heb honger ;) .....

Voorlopig zal ik op zoek moeten gaan naar een ventilator, ik realiseerde me gisterenavond net dat de gietijzeren platen die bij de luchtuitlaat (deels horizontaal) net boven de smeltkroes zitten, blauw zijn geworden, zie foto :) );

Beeld


ga voor plezier met een olieachtige vlam, licht zwart wordend, maar calorisch....

Beeld


de CO steeg naar 0.06% en daalde weer naar 0.03%.... hij had minstens twee uur gedraaid, de pellets vielen bij elke draai aan de schroef om zo te zeggen, en dit was vóór mijn laatste wijziging die stelen maakte de pellet....

Bedankt voor de uitleg over de veelgebruikte verbrandingsprincipes... het is moeilijk om informatie in het algemeen te vinden :) ...

Ik begrijp het nu beter, ik zou zeggen dat mijn nieuwe smeltkroes type 1 is :) ...meer van type 2, wat a priori niet optimaal is gezien de aangekondigde tarieven, wetende dat ik ongeveer een trekkracht van 13 Pascal heb, als er geen wind is zoals op dit moment.. ..

Ik probeer een drievoudige stroom te doen :) , degene hieronder (wat mijn taak ingewikkelder maakt :) omdat schoonmaken.
De horizontale stroming draait in één richting net onder de bodem
en ten slotte de horizontale stroming aan de bovenkant van de pellet, grofweg ("2e" lucht om zo te zeggen, zelfs als het idee niet langer noodzakelijkerwijs hetzelfde is...

In de video heb ik de gaten onderaan horizontaal aangepast, en daar gaan we ;) ...


kortom dit is nog niet het einde bedankt en tot snel....
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 06/02/15, 00:04

Beeld


dan is óf de testo helemaal uit fase ;) (het filter op de stok blijft voor wit op macht 5 :) ), ofwel denk ik dat ik iets goeds raak.... in ieder geval aan de kant van de smeltkroes.....

Nu heb ik wat vergelijkingsmetingen nodig, ik ga mijn uiterste best doen om er een paar te vinden :) ....


Dat gezegd hebbende, hier zijn de laatste twee zeer nieuwe video's. Nadat ik niet veel tijd meer heb, vertraag ik de beweging... zonder te stoppen... En dan wachten er ook magneten op mij ;)... .

kort

dit is het resultaat van de vuurpotconstructie uit bidouille frankrijk : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

het is weer vermogen 5, er is minder verlies door onverbrand, dezelfde schepinstelling en rookventilatie, en natuurlijk nog steeds de langzame enkele snelheid van de gepulseerde lucht....

Ik heb niet gespecificeerd dat het het geluid van de smeltkroes is, het geluid van een ventilator;) .... het is een smederij :) !!! maar in een kachel en met pellets.... maar nee mijn microfoon is dood.... hij maakt veel lawaai maar ach voorlopig komt het wel goed zo....

klaar voor 2" 40 delirium waarbij ik de 0.02% explodeer en bovenal heb ik een heel klein niveau van onverdunde CO (COnd), (het filter bevestigt het)...

kom op
http://www.dailymotion.com/video/x2gikjd_video0023_tech


het ding rond de smeltkroes is een simpele ring. Ik heb het gemaakt met vinnen de vlammen de toetsen op snelheid 5 maar anders niet of kan.... Ik ga weer een ring maken zonder vinnen om te kijken of dat iets verandert (ook al sommige veranderingen zijn moeilijk te zien op deze manier...)

aan de andere kant verhoogt het feit dat deze ring wordt geplaatst de temperatuur van de smeltkroes behoorlijk, die hierdoor donker kersenrood is.... Ik vraag me af of de kop van degene gemaakt van metaal die op deze manier is behandeld...

aan de andere kant, strak tegen de bodem zorgt het voor verstoringen in de lucht waardoor de CO2.5 niet blijft plakken, gescheiden van de bodem en ongeveer XNUMX cm van de zijranden (het is een rechthoek ;)) dus verder van de voorkant verwijderd.. .


dus volgende video, power 3, het is ook niet slecht maar geen CO nd meer, dus een beetje roet op het filter, normaal....

http://www.dailymotion.com/video/x2gilb7_video0024_tech


en tenslotte snelheid 1 niet zo geweldig, zelfs meer CONd. aan het begin van de video is dit wat er af en toe gebeurt, maar zelden wanneer er plotseling veel graan valt en dan een beetje te veel pellet, waardoor de CO plotseling wordt geduwd, maar over het algemeen zeer snel wordt teruggebracht naar 0.06% en weer terug naar waar je naartoe gaat om te zien... We kunnen geen wonder doen... :)

http://www.dailymotion.com/video/x2gilw3_video0025_tech


Dus laat ik de smeltkroes afkoelen en doe ik samen met jou de inspectie...

Ik zal de injectiekoppen nog moeten proberen, ik zal roestvrijstalen klinknagels nemen (zelfs als de warmteoverdrachtskant waardeloos is, zou hij voldoende moeten opwarmen om de geïnjecteerde lucht te helpen verwarmen en geleiden;) ... in het slechtste geval zal hij klein zijn stukjes buis (gewoon uit nieuwsgierigheid....)

Daarna stop ik en tel ik mijn granen gemiddeld per minuut....
en we zien hoe we in deze toestand de gassen kunnen dwingen in het bed van sintels terecht te komen??? :) of iets anders heel erg heet.... om nog maar te zwijgen van een katalysator natuurlijk...


http://www.dailymotion.com/video/x2gilw3_video0025_tech


volgen
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 07/02/15, 01:28

groet;

Ik zei dat ik het rustiger aan zou doen, vanavond heb ik het nog geprobeerd....

om de diameter van een paar gaten aan de onderkant van de smeltkroes iets te vergroten, gezien de hoeveelheid COnd bij lage snelheid... het zal beter worden, je zult zien...

ten tweede heb ik verschillende configuraties geprobeerd voor de "kuip" van de smeltkroes, ik heb de poten aan de onderkant vastgelijmd, verwijderd, ingekort, ik heb gegeten :D Het overkomt mij, en ik begon opnieuw... Het resultaat is dat een eenvoudige rechthoek van 10 centimeter, gebogen in een "rond-ovaal", voldoende is om de klus te klaren...

nog een verandering, ik plaatste niet één maar twee deflectors boven de vlam. Ik probeer ze op de video te laten zien, maar het is niet overtuigend. Ik zal het trucje doen zodra de kachel is uitgeschakeld... en voordat ik hem weer aanzet :)....

Dus een kleine deflector in een halve cirkel die vasthoudt door de genade van God, maar die vasthoudt, beweegt over de helft van de diepte van de haard...
Boven nog een deflector diagonaal naar beneden geplaatst...het hoogste punt bevindt zich ter hoogte van het raam, het dieptepunt ter hoogte van de achterwand.... de gassen zijn dus verplicht de S te doen (goede stap geheel door mijn gevind gietijzer (dat de vlammen goed opvangt ;)), maar kortom het zorgt voor een langere rookdoorgang en een zeer hete plek...



We zien dat het raam wordt schoongemaakt :) ...en het wordt niet meer zwart :) ...

Conclusie, naast de gaten die het gebrek aan lucht verbeterden, aangegeven door de COnd, speelt de deflector boven de vlam zijn rol, maar te laag geplaatst, wanneer de vlam toeneemt tot vermogen 5 moet hij zijn uitzetting toestaan, anders zet hij meer de dawa dan iets anders, dus je moet een gelukkig medium vinden...amha



macht 3:

http://www.dailymotion.com/video/x2glsoa_video0026_tech

macht 1:

http://www.dailymotion.com/video/x2glt2i_video0029_tech

Wat de smeltkroes betreft, ik heb gekeken naar die van een vriend, een sicalor, met CO-niveaus van ongeveer 0.0075%, de smeltkroes is in principe hetzelfde als de mijne, diep, niet superbreed en gemaakt van gietijzer ...., en we vinden ook de drie niveaus van boren... :) ....

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 15/02/15, 22:43

Hallo,

Ik zal je wat foto's geven van het deflectorsysteem dat ik erin heb gezet.

Ik heb er twee vervangen door roestvrij staal 304 (bijvoorbeeld uit buizen gesneden;))

Je zult het zien ...

Momenteel heb ik een circulatieoppervlak tussen de deflectoren gelaten dat groter is dan dat van de aanzuiging in het bovenste deel van de haard (de twee rechthoekige rookbuizen).

Ik ga daarom de tussendeflector op een andere manier opnieuw uitvoeren, minder met een pifometer en meer met berekeningen ;), gewoon om een ​​gasdoorlaatoppervlak te krijgen dat net groter is dan dat van de rechthoekige buizen...
ext int
dat wil zeggen twee buizen van 60*35 * 2 mm => 60-4= 56 * 35-4=31 => Stot = 2(5.6*3.1) = 34.72 cm² Ik zou dus 36 cm² nemen
om succesvol te zijn... moet ik daarom een ​​tussendeflector vormen om een ​​circulatie van te verkrijgen

S = hoogte van de gascirculatiebreedte van de deflector
36 cm² = X * 31 cm

X= 1.16 cm ruimte tussen de eerste deflector en de tussenliggende (2e)...

Het idee is om de ongebruikte zuurstof en de Co no, gemengd onder hoge temperatuur, te dwingen een "trechter"-pad te volgen om hun ontmoeting te forceren...

dan komt het terecht op de bovenkant van de vinnen van de bodemplaat van de haard, de gassen passeren tussen de vinnen en worden door de laatste (3e) deflector van de zuigkracht afgebogen...

3e dat ik waarschijnlijk ook een beetje zal verlengen...

korte foto's...

vóór demontage (het is erg wit...)

Beeld



1e stuk, ik liet de stukken achter voor het doorsnijden van de doorgang van de vinnen, ik zei tegen mezelf dat dit in het slechtste geval niets zou doen en in het beste geval extra turbulentie zou veroorzaken omdat ze de gassen in de weg zitten.. .

Beeld


het rotte ding daar :) , het is de tussenpersoon (die opnieuw zal worden gedaan om te reageren op de bovenstaande berekening)... hij zal dus niet langer deze vorm hebben (in ieder geval zou hij niet langer deze smerige vorm hebben gehad :) ) ...

Beeld


We komen dus uit bij de 3e en laatste deflector, die verlengd gaat worden.

Beeld

Het is eenvoudig, er is een onderdeel dat achter het gietijzer van de haardbasis past om het vast te houden, meer niet...

Beeld

en we vinden het huis leeg...


Beeld


Ik wilde ook zeggen dat ik de deville-kroezen, genaamd laminaire verbranding, eigenlijk nog niet had gezien... ze zijn inderdaad totaal anders... de verbrandingssnelheden zijn ongetwijfeld veel beter... dus voor mij hetzelfde.. .

Wat betreft het plaatsen van pellets op deze dinosaurus, het probleem is dat de schroef trekt in plaats van duwt... de schroef moet zich aan de onderkant bevinden en op de pellets duwt, in plaats van trekken...

Volgende stap: pas de gevel aan :) ....mijn rug zit vol met het opruimen van de as die uit de deur valt als we hem opendoen..
Het raam is te groot, er is onnodige circulatie tussen de onderkant en de bovenkant, kortom de demontage van de deur zal nodig zijn en een beetje lassen en snijden van glas volstaat ;) ... ik zal het tot het strikte minimum beperken. .. Ik zou daarom alleen het deel naar de vlam en dus de directe straling houden.

hier is meer
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 17/02/15, 01:06

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 229-gasten