Houtketel: nieuwe ECS installatie diagram en pc's

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Houtketel: nieuwe ECS installatie diagram en pc's




par Christophe » 08/01/08, 11:23

Na de installatie van onze houtketel en de bijbehorende problemen van risico van corrosie van de buffertank en om het meer zichtbaar te maken, creëer ik een nieuw onderwerp met de installatie die ikduidelijke hoop (Het hangt af van de prestaties, maar het ziet er goed uit) onze minikachel-houtketel.

Beeld

Voor degenen die willen naar de vorige vergadering te zien om mijn fouten te begrijpen en ze te vermijden: foto-en-prijs-van-ons-installatie-ketel-kachel-a-wood-t4368.html

2 de problemen zijn geannuleerd door de nieuwe installatie:
- Risico op corrosie in de wisselaar
- Hoge variabiliteit van warmwatertemperaturen

De invoering van de nieuwe regeling:

Beeld

zeer korte samenvatting van het werkingsprincipe:

- Hout / Solar montage (mogelijk olie in relief) te gaan zonne-energie warm water niet warm genoeg in de winter.
- Prioriteit voor ECS, gehouden op T ° 45 ° C (instelbaar) Min.
- ontlasting op verwarmde vloeren en / of thermische zonnebuffer indien SWW T °> 45 ° C

Foto's in een paar momenten (zelfs als ze zijn niet erg interessant uit de reeks 1ere foto-en-prijs-van-ons-installatie-ketel-kachel-a-wood-t4368.html ).
Dernière édition par Christophe de 05 / 05 / 15, 13: 14, 8 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 08/01/08, 12:50

Hier zijn de foto's te vergelijken met de oude installatie kijk hier: https://www.econologie.com/presentation- ... -3553.html

Beeld
Beeld
Beeld

En vooral voor Jean63 een geannoteerde foto:
Beeld

Ik zet je foto's van onze grote zak van het moment ook 2 (achter de olie-ketel is uitgeschakeld natuurlijk):

Beeld
Beeld
Dernière édition par Christophe de 08 / 01 / 08, 12: 59, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 08/01/08, 14:14

Ik vergat de "motorisering" van klep 18 weer te geven. Dit is gecorrigeerd.
0 x
fc89
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 20/10/07, 20:01




par fc89 » 08/01/08, 19:12

Hallo,

Wat een baan!
Ik hoop dat je een handleiding in alle talen te laten werken! HIhihihiiii!
Christophe Serieus, heb je nagedacht over de dag dat je zou hier niet zijn.
Een klein probleem blijkbaar uit je patroon kunt u uw moed en uw olie ketel draaien op hetzelfde moment?
A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 08/01/08, 19:22

fc89 schreef:Hallo,

Wat een baan!
Ik hoop dat je een handleiding in alle talen te laten werken! HIhihihiiii!
Christophe Serieus, heb je nagedacht over de dag dat je zou hier niet zijn.


Hier het is grappig om me Christine maakte dezelfde opmerking 1ere de tijd dat ze in ware zag het spul ... uh je denkt dat ik me zorgen maken? Het is een teken? :? : Mrgreen:

fc89 schreef:Een klein probleem blijkbaar uit je patroon kunt u uw moed en uw olie ketel draaien op hetzelfde moment?
A+


Mmmm priori als het mogelijk is ik misschien nooit getest (het mondstuk HS sinds eind november, op dezelfde dag starten van de Deom).

In feite heb ik de houtketel op dezelfde manier aangesloten als de olieketel (zelfde Go, zelfde retour door 2 "T-stukken" te plaatsen) zullen de 2 circulatiepompen dus in dezelfde richting naar de 4-wegklep duwen, maar als een van de circulatiepompen s het stoppen van de ene ketel zal de andere verwarmen ... niet afkoelen ... maar 2 kleppen zouden dit probleem gemakkelijk oplossen.

Enige probleem dat ik zie: we tamponera (in de grote tank) stookolie en hout ... niet te veel belangstelling ... door oplichters Ik ben van plan om de vestiging van een micro-WKK in 2008 (studie in plaats van de ketel stookolie zo) en er de kieren hebben grote belangstelling!
0 x
fc89
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 20/10/07, 20:01




par fc89 » 08/01/08, 19:36

Ook volgens het diagram, de richting van de stroming tussen de olie-ketel en Deom is niet in conflict?

A+
0 x
bpval
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 561
Inschrijving: 06/10/06, 17:27




par bpval » 08/01/08, 20:22

hi Cristophe

nice work

Groet
Dernière édition par bpval de 09 / 01 / 08, 07: 40, 1 keer bewerkt.
0 x
PIF PAF POUM
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 08/01/08, 20:24

fc89 schreef:Ook volgens het diagram, de richting van de stroming tussen de olie-ketel en Deom is niet in conflict?

A+


Ben Verwarming ca marcheren ... Oh, je wilt praten over de ECS? Met de bal, nee het is eigenlijk onmogelijk om de stookolie + hout te verwarmen.

Maar er is een speciale ballon 2ieme olie, te zien aan de bovenkant van de kaart (die veel meer daadwerkelijk in de toekomst zal dienen ...)
0 x
fc89
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 170
Inschrijving: 20/10/07, 20:01




par fc89 » 08/01/08, 21:15

Bonsoir,

Ha, begrijp je me, waarom een ​​dergelijke montage oppositie?
Wanneer je goed compliceren dingen! : Lol:
Wat is de temperatuur van al uw reserves van water (buffer)?

A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 11/01/08, 00:22

Christophe =>

Met een paar dagen terug, hoe lopen de nieuwe installatie? het gaat goed tapwatervoorrang en het verwarmen van de PC?

Welke temperatuur op dit moment in je bal en uw buffer 70 m3?

zonnige dagen deze dagen?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 470-gasten