Eco rijden ... te voet!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062

Eco rijden ... te voet!




par Christophe » 18/07/08, 23:24

Het anticiperen op gebeurtenissen zorgt in de eerste plaats voor brandstofbesparing en een vermindering van de CO2-uitstoot.
Onze gastheer onthult een heel ECO-recept voor ECO-DRIVING.

Binnenkort, als je op je fitnessparcours gaat joggen, plan dan een verandering van kleding en een glas water!

1) Voer de volgende oefening een of meerdere keren uit, op een drukke of zeer drukke route
2) Vul je glas bijna tot aan de rand met water
3) Glas in de hand, voltooi je parcours in zo min mogelijk tijd en probeer zo min mogelijk water te morsen!
4) Herhaal dit als je glas bijna leeg is. Drink het water niet tijdens uw reis!

Het waterverlies is een weerspiegeling van uw brandstofverbruik en de CO2-uitstoot die de auto uitstoot afhankelijk van uw rijgedrag.

TOT SNEL EN GOED RIJDEN!
Dernière édition par Christophe de 09 / 04 / 11, 14: 02, 1 keer bewerkt.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 23/08/08, 12:10

:D Ik zweer bij Nissan : Cheesy:
Oké, laten we serieus zijn; Hier is de oplossing voor degenen die nerveus zijn en ook het geld hebben; maar ook voor rijke vaders die een nieuwe auto willen kopen voor hun vurige kind.
(het is een pedaalverhaal (geen woordspeling bedoeld) dat nervositeit vertraagt :D

Nissan lanceert een "eco-pedaal"-systeem


Als onderdeel van het Nissan Green Program 2010-plan, gericht op het verminderen van de CO²-uitstoot, presenteert de Japanse fabrikant een nieuw systeem, "eco-pedaal" genaamd, om de bestuurder te helpen het brandstofverbruik te verminderen.

Telkens wanneer de laatste "buitensporig" accelereert - begrijp dat hij meer brandstof verbruikt dan nodig - neutraliseert het systeem de druk die op het pedaal wordt uitgeoefend en veroorzaakt het een tegengestelde stuwkracht.

Om de acceleratie te beheersen, geeft een waarschuwingslampje "eco-driving" op het dashboard het optimale niveau voor zuinig rijden aan. Het lampje is dan groen (foto), het begint te knipperen als de limiet nadert en wordt oranje als die bereikt is.

Dit "ecopedaal"-systeem blijft vooral een indicator en kan al dan niet worden geactiveerd volgens de voorkeur van de bestuurder. Nissan is van plan het ergens volgend jaar op de markt te brengen.

Jean-Philippe P. (autoplus.fr)
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 23/08/08, 12:32

Uh een eco pedaal is een eco homo? : Mrgreen:
Teleurgesteld...

Nou, ik heb er nog een een eco-pedaal:

Beeld

Om onder het gaspedaal te zetten!

Gegarandeerd 30% besparing!! Het werkt beter dan de magnetische pipo saver!
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 23/08/08, 12:50

Ja, het is goedkoper Beeld
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/08/08, 13:48

Een andere "incognito" methode, met een verstelbare stop op de gaskabel. We passen de stop aan om 100 km/u te doen (ongeveer 95 km/u echt) als de voet onderaan staat en dat is alles.
En zelfs de onstuimige jonge bestuurders (die maar 2 standen op het gaspedaal kennen, stationair en op volle snelheid) halen niet meer dan 6 liter per /100 km en riskeren niet langer hun leven : Mrgreen:

Beeld

Daarna durfde de jongeman mijn snelle machine te beledigen door tegen mij te zeggen: "Wat een long deze band!!!" : Mrgreen: : Mrgreen:
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 23/08/08, 15:11

Flytox schreef:Daarna durfde de jongeman mijn snelle machine te beledigen door tegen mij te zeggen: "Wat een long deze band!!!" : Mrgreen: : Mrgreen:
A+


nee, daar had hij het waarschijnlijk over de borst van het meisje dat je vergezelde!!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/08/08, 17:02

Nee ! in dit geval heeft hij het over een gemeubileerd balkon! Beeld
A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Eloi
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 10/04/07, 19:12
Plaats: Toulouse




par Eloi » 23/08/08, 20:02

Hallo allemaal,

Ik vind het een heel goed idee om een ​​auto te beperken door de slag van het gaspedaal te beperken, maar dat kan een probleem opleveren: soms kom je in situaties terecht waarin je echt wel een beetje kracht kunt gebruiken.
Ik stel daarom een ​​verbetering van het systeem voor: het apparaat dat het pedaal vastklemt, kan een veer zijn, of iets anders elastisch. Dus als je meer vermogen wilt, druk dan gewoon hard op het pedaal om de veer samen te drukken en een paar extra pk's vrij te geven.
De veer moet natuurlijk krachtig genoeg zijn om deze positie oncomfortabel te maken en je wilt je voet optillen.

Wat denk jij?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 23/08/08, 21:08

Alsjeblieft ? : Cheesy: Ziet eruit als dezelfde pomp als de mijne?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 23/08/08, 21:14

Over de pomp gesproken, Lumberjack, heb je deze gezien?

https://www.econologie.com/forums/petrole-no ... t5921.html

Gemaakt in econologie!

: Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten