Ecodriving, ja ... maar kijk uit voor vroegtijdige slijtage!

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Eco-driving, ja ... maar pas op voor voortijdige slijtage!




par phil59 » 01/07/22, 17:41

Obamot schreef:
deze motor zuigt bijna niets maar hij slikt alles door : Mrgreen:


Er zijn nog steeds overeenkomsten...
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Eco-driving, ja ... maar pas op voor voortijdige slijtage!




par Obamot » 01/07/22, 20:04

phil59 schreef:
Obamot schreef:
deze motor zuigt bijna niets maar hij slikt alles door : Mrgreen:


Er zijn nog steeds overeenkomsten...

: Mrgreen: Ik ken sommigen die bijna alles zuigen maar niets doorslikken :pijl: [_]
1 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6526
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Eco-driving, ja ... maar pas op voor voortijdige slijtage!




par Macro » 26/08/22, 22:08

Macro schreef:
Macro schreef:Gisteren overgestapt van mijn c zero naar ct...Vervolging voor de achterremmen iets uit balans (slechts % : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: ) de auto is pas 10 jaar oud en heeft 84000 km gereden. Dit zijn trommelremmen... De diagnose van de controller is een mechanisch defect omdat zowel het pedaal als de handrem niet in balans zijn... Probleem remmen die nooit worden gebruikt... in dagelijks gebruik meer dan 52 km Ik raak de remmen 6 keer aan op de laatste 3 of 4 meter voordat ik stop bij een verkeerslicht of bij het stopbord ...


Harde remtesten gisteren ... Inderdaad, de auto trekt eruit als een lolly en kronkelt een beetje in de kont

Inspectie van de twee remtrommels gisteren...Zoals ik had verwacht is het te zeggen in nieuwstaat...Veel stof maar trommels, voeringen en wielcilinders in goede staat...Een klopspray van remmenreiniger een schot van schuurlinnen op de trommels en voeringen bodem van de aangedreven voeringen (ik begrijp niet waarom dit niet meer wordt gedaan) opnieuw monteren en testen op de brug met een assistent in de auto.... En inderdaad als de handrem wordt aangetrokken, linkerrem begint pas drie of 4 inkepingen na de rechterrem aan te brengen...Hetzelfde met het pedaal...Een beetje bloeden...niets beter...greepafmetingen van de trommels geen verschil, genomen vanaf de zijkant van de trim een goede mm verschil gemonteerd ... Het is dus duidelijk dat het automatische herstelsysteem niet werkte ... Inspectie van het systeem lijkt erg op een Girling-systeem ....8.PNG
en dan realiseer ik me dat het kleine hefboomsysteem C dat wordt gebruikt om een ​​moer los te draaien die de stang bestaande uit elementen 1 2 3 verlengt, ver verwijderd was van moer 3 en voor de tanden ging in plaats van ze vast te haken ... door eraan te kietelen: klik ... inspectie van de gadget en het was gewoon stof dat zich had vermengd met het montagevet dat het blokkeerde ... schoonmaken hermontage afsteltests ... En daar gaan we weer ... En inderdaad, het verandert het remmen van de auto ... de remmen reageren veel beter op de minste druk op het pedaal ... Omdat ik bijna de enige gebruiker van deze auto was, had ik het probleem niet opgemerkt dat zich geleidelijk over 2 jaar had voorgedaan... Aangezien ik deze auto gebruik op landwegen die overbelast kunnen zijn, oefen ik het rijden met zeer vroeg remmen...Als ik hard had moeten remmen bij het uitkomen van bochten, was ik (waarschijnlijk) zeer verrast....Tenslotte was de CT niet allemaal slecht...


Goed nieuws... afgelopen donderdag gecontroleerd en... hetzelfde probleem resultaat van de remtestbank 45% onbalans :schok: het was 49% tijdens het eerste bezoek en 1% meer efficiëntie op de parkeerrem .... Ik controleerde de remmen opnieuw ... Niets dat dit probleem voor mij kan verklaren ... Alleen de linkerkaken helderder dan de rechter. .. Verwijdering en metrologische controle van de trommels RAS een goede dosis schuurlinnen in dit alles en opnieuw testen (gratos de controller is leuk) niets beters... Aankoop van nieuwe wielvoeringen en cilinders, 200 km rollende montage zonder regeneratief remmen te gebruiken ( verlies van 10 tot 15% autonomie onderweg) ... En laatste passage in tegenbezoek ... meer onbalans maar minder remkracht maar nog steeds binnen de normen ... ..PHEW...

Kortom, Christophe heeft problemen met schijven die roesten bij eco-rijden... Voor mij zijn het de trommels die bevriezen om niet te gebruiken...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9837
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Eco-driving, ja ... maar pas op voor voortijdige slijtage!




par sicetaitsimple » 26/08/22, 22:18

Heeft je maat Jack Daniels je in de steek gelaten? :D :D :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6526
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1641

Re: Eco-driving, ja ... maar pas op voor voortijdige slijtage!




par Macro » 26/08/22, 22:23

sicetaitsimple schreef:Heeft je maat Jack Daniels je in de steek gelaten? :D :D :D
Nee, ze waren overstuur... En ze waren op vakantie toen ik de czero naar de ct passeerde... En als het de resultaten zijn van een jack Daniel-bank, kun je er niet veel aan doen... Behalve het passeren van een andere auto maar daar zijn we meer in het feit dat we op dit moment iets niet hebben gezien t .... We zijn in pure en eenvoudige fraude ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 231-gasten