Generator voor vloeibare stikstof

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Eric DUPONT » 24/11/23, 10:15

0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par sicetaitsimple » 24/11/23, 10:35

Eric Dupont schreef:https://www.energieazoteliquide.com/


Wat is er nieuw over ruim 1,5 jaar? Een demonstrator of een stukje van een demonstrator die loopt?
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Eric DUPONT » 24/11/23, 11:51

Ik heb een adiabatische zuigerexpander die lucht expandeert bij 15 bar en die lucht kan expanderen bij 300 bar om de lucht vloeibaar te maken. en aan de andere kant creëer ik een isothermische compressor van 300 bar die de regelaar zal voeden. De compressorpomp draait, ik heb de kleppen en de hogedruktanks nog. De kleppen zijn bijna klaar. Er kan wel een jaar aan gewerkt worden om de compressor af te krijgen, alles goed af te stellen om lucht van 300 bar isotherm te kunnen comprimeren met een goed debiet.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par izentrop » 24/11/23, 12:12

Eric Dupont schreef:https://www.energieazoteliquide.com/
Veel cijfers, maar het allerbelangrijkste ontbreekt: de opbrengst tussen verbruikte fotovoltaïsche energie/elektrische energie die wordt teruggegeven na opslag :?

Omdat u over de pompen beschikt, kunt u deze berekenen en aan uw toekomstige sponsors verstrekken. : Wink:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par sicetaitsimple » 24/11/23, 12:18

Eric Dupont schreef:Ik heb een adiabatische zuigerexpander die lucht expandeert bij 15 bar en die lucht kan expanderen bij 300 bar om de lucht vloeibaar te maken. en aan de andere kant creëer ik een isothermische compressor van 300 bar die de regelaar zal voeden. De compressorpomp draait, ik heb de kleppen en de hogedruktanks nog. De kleppen zijn bijna klaar. Er kan wel een jaar aan gewerkt worden om de compressor af te krijgen, alles goed af te stellen om lucht van 300 bar isotherm te kunnen comprimeren met een goed debiet.

Dus alles is in orde!
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par Eric DUPONT » 24/11/23, 12:56

izentrop schreef:
Eric Dupont schreef:https://www.energieazoteliquide.com/
Veel cijfers, maar het allerbelangrijkste ontbreekt: de opbrengst tussen verbruikte fotovoltaïsche energie/elektrische energie die wordt teruggegeven na opslag :?

Omdat u over de pompen beschikt, kunt u deze berekenen en aan uw toekomstige sponsors verstrekken. : Wink:


Ik zal deze vraag beantwoorden. In theorie is het mogelijk om een ​​zeer hoge opbrengst te verkrijgen, maar er zijn meer grondstoffen nodig. Naar mijn mening gaat het om de totale kosten van de energie die vrijkomt, rekening houdend met het feit dat een deel wordt opgeslagen en een ander deel wordt opgeslagen. direct verbruikt of zelfs verloren gaat, vergeleken met andere energieproductiesystemen. Als fotovoltaïsche energie niets kost, hoeven we geen zeer hoge opslagopbrengst te hebben, dan spelen de investeringskosten een rol. met batterijen is het onmogelijk om grote hoeveelheden op te slaan
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par izentrop » 24/11/23, 13:15

Het moet interessanter zijn dan de ‘waterstofvector’, zodat investeerders erin geïnteresseerd kunnen zijn, dus laten we aan de slag gaan : Wink:
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par plasmanu » 24/11/23, 13:21

Ik heb een handpomp van 40 MPA (megapascal) 4500 PSI 300 BAR.
Als dat helpt. Ik gebruik het om fietsen op te blazen, maar moeilijk om in de rugzak te plaatsen
toebehoren
IMG_20231124_131452.jpg
IMG_20231124_131516.jpg
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par sicetaitsimple » 24/11/23, 13:38

plasmanu schreef:Ik heb een handpomp van 40 MPA (megapascal) 4500 PSI 300 BAR.
Als dat helpt. Ik gebruik het om fietsen op te blazen, maar moeilijk om in de rugzak te plaatsen


Uw pomp is niet isotherm, u kunt dit controleren, de lucht die u injecteert is heet.
Nee, je hebt een isotherme compressor van 300 bar nodig die Eric Dupont in zijn garage aan het bouwen is. Over een jaar is de zaak gesloten. Het topic is bijna 6 jaar oud....
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180

Re: Vloeistofstikstofgeneratormotor




par plasmanu » 24/11/23, 13:42

Volledige garage in de kelder heeft geen elektriciteit.
Het is al een begin als de garage super koud is in de schaduw
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 69-gasten