Vervang brandstofboiler door auto

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
onzin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 08/11/07, 14:21
x 1

Vervang brandstofboiler door auto




par onzin » 26/10/16, 23:02

Hallo,

Ik zet hier een idee, dat ik natuurlijk niet de eerste moet zijn geweest, omdat het WKK is.

Het begint met een eenvoudige opmerking: mijn dieselauto gebruikt 30% brandstofergie om te bewegen, de rest is 70% gaat verloren in warmte.
Vraag: hoe deze 70% niet meer te verliezen?

Gedraaid idee: we zetten een tank water op de auto, het water warmt op. Bij terugkomst hebben we warm water :P
Het zuigt, we overschatten het om water te dragen en de stokcage-capaciteit is zeer beperkt.

Zo plotseling, als we de auto thuis hadden laten staan ​​om hem als boiler te gebruiken in plaats van als auto?

Dus laten we de auto thuis. We plaatsen de voorwielen op rollen die een agrarische elektrische generator aandrijven (betrouwbaar, niet te duur en krachtig).
Een wisselaar is geïnstalleerd op het koelcircuit van de auto en een andere op de uitlaat.

Nu, wanneer u verwarming nodig heeft, start de auto en produceert warm water (70%)
Terwijl het draait, maak je gebruik van de drijvende kracht om elektriciteit te maken en de elektrische auto op te laden (als deze al is opgeladen, bedien je een warmtepomp).

Beoordeling:
- geen behoefte aan ketel of verwarmingstoestel, warmtekrachtkoppeling zonder aankoop van een extra motor
- elektriciteit naar believen (en betrouwbaar, niet zoals de kleine genset) en volledig autonoom
- iedereen heeft een auto, dus geen grote investering
- we rollen elektrisch (geen rook in de stad ... ik zeg niet dat het niet vervuilt, het is groen, kortom de gebruikelijke taal)
- voordat op 1000 € jaarlijkse brandstof, we verloren 700 € op de weg, nu deze 700 € verwarmen het huis. Om te extrapoleren naar de schaal van een land.
- kan op olie rijden met een goede oude diesel

Kosten van de operatie:
- rollen voor voorwielen (om te knutselen) xx €
- 3000 generator €
- plaat koelcircuitwisselaar 100 €
- warmtewisselaar (koperen spoel?) 100 €
Laten we zeggen 5000 € aan de pollepel, de prijs van een mooie ketelolie.

Bedankt dat je me vertelt of het onderwerp al is besproken en je opmerkingen en mogelijke links naar prestaties.

PS: als iemand weet hoe dat moet, is het interessant om te berekenen hoeveel MWh kan worden bespaard op de schaal van Frankrijk en bijvoorbeeld te vergelijken met nucleaire productie.
1 x
yves35
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 221
Inschrijving: 27/09/15, 23:22
Plaats: rendier
x 60

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par yves35 » 27/10/16, 03:34

hello,

Waarom verwijst altruïstisch leven naar een pagina in het Japans? gehackt?

yves
0 x
genegeerd: obamot, janic, guygadebois... lucht, lucht. We zijn (nog) niet op Qanon Ben, als in feite
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par izentrop » 27/10/16, 09:19

Je vergeet de geluiddichte ruimte aan de afmetingen van de auto, de mechanische slijtage, net zo goed om direct een stroomaggregaat te gebruiken.
Het zal noodzakelijk zijn om een ​​elektronisch systeem voor snelheidsregeling en start / stop van de motor te voorzien, ook een batterijpakket en omvormer om elektriciteit te leveren buiten verwarmingsperioden.
De auto zal worden geïmmobiliseerd, je zult een andere moeten kopen voor je reizen.

Uiteindelijk kost het je meer dan een stirlingmotor van een warmtekrachtkoppeling http://www.ecoenergiesolutions.com/solu ... s-fiscales
ou https://www.picbleu.fr/page/la-chaudier ... n-stirling
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par Christophe » 27/10/16, 10:31

yves35 schreef:hello,

Waarom verwijst altruïstisch leven naar een pagina in het Japans? gehackt?

yves


Bin waarschijnlijk omdat hij werd gehackt ... zeker meer Chinees dan Japans ...
Ik heb zijn handtekening verwijderd, dus ...

Om het oorspronkelijke idee te beantwoorden, is dit al geëxperimenteerd: https://www.econologie.com/micro-cogener ... -vegetale/ gebaseerd op de veel gebruikte PSA XUD-dieselmotor!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par chatelot16 » 27/10/16, 10:33

Warmtekrachtkoppeling is een goed idee, maar het moet serieus worden gedaan!

een automotor is te krachtig voor een gemiddeld huis

een auto die 50kW of 70ch van mechanisch vermogen met 25% 200kW brandstofefficiëntie verbruikt, verliest daarom 150kW in warmte: het is voldoende om een ​​fabriek te verwarmen dan een huis

Ik gebruikte 2kW elektrische generatoren in warmtekrachtkoppeling: het is veel redelijker, gemakkelijker om geluiddicht te maken: montage van de groep in een kamer van het huis met goed gedraineerde leidingen om buiten te evacueren ... wisselaar type dubbele stroom maar veel groter om de warmte naar de andere kamer van het huis te evacueren .... wisselaar op de echpment ook

het was met luchtgekoelde motor, beschikbaar goedkoop, maar het zou eenvoudiger zijn met watergekoelde motor, maar moeilijker te vinden in kleine stroom

een automotor heeft geen lange levensduur en het zou zonde zijn om zijn auto te gebruiken om te verwarmen: het is beter om een ​​andere vaste motor te gebruiken die is geoptimaliseerd voor warmtekrachtkoppeling
0 x
onzin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 08/11/07, 14:21
x 1

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par onzin » 27/10/16, 11:50

izentrop schreef:Je vergeet de geluiddichte ruimte aan de afmetingen van de auto, de mechanische slijtage, net zo goed om direct een stroomaggregaat te gebruiken.
Het zal noodzakelijk zijn om een ​​elektronisch systeem voor snelheidsregeling en start / stop van de motor te voorzien, ook een batterijpakket en omvormer om elektriciteit te leveren buiten verwarmingsperioden.
De auto zal worden geïmmobiliseerd, je zult een andere moeten kopen voor je reizen.

Uiteindelijk kost het je meer dan een stirlingmotor van een warmtekrachtkoppeling http://www.ecoenergiesolutions.com/solu ... s-fiscales
ou https://www.picbleu.fr/page/la-chaudier ... n-stirling


Geen behoefte aan een geluiddichte kamer voor mij, mijn auto zal buiten geparkeerd worden, niet alleen naast het huis en ik heb geen buren.
De mechanische slijtage is hetzelfde als wanneer de auto rolt, of nog minder omdat het een stabiel en continu dieet is.
Snelheidsregelaar, ik weet niet zeker of dit nodig is. Start en stop automatisch, het moet niet gecompliceerd zijn met een framboos of arduino en een relais.
Buiten de verwarmingsperiode, verwarm ik mijn zwembad, het zal altijd zijn dat afvalwarmte op de weg blijft.
En tenslotte ja, ik heb een elektrische auto nodig (of een fiets waar ik al moet gaan winkelen). Voor grote reizen carpool ik.

Microgeneratie: is het mogelijk om een ​​elektrische auto op te laden? werkt het op gas? stookolie? heeft olie?
0 x
onzin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 08/11/07, 14:21
x 1

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par onzin » 27/10/16, 11:57

chatelot16 schreef:Warmtekrachtkoppeling is een goed idee, maar het moet serieus worden gedaan!

een automotor is te krachtig voor een gemiddeld huis

een auto die 50kW of 70ch van mechanisch vermogen met 25% 200kW brandstofefficiëntie verbruikt, verliest daarom 150kW in warmte: het is voldoende om een ​​fabriek te verwarmen dan een huis

Ik gebruikte 2kW elektrische generatoren in warmtekrachtkoppeling: het is veel redelijker, gemakkelijker om geluiddicht te maken: montage van de groep in een kamer van het huis met goed gedraineerde leidingen om buiten te evacueren ... wisselaar type dubbele stroom maar veel groter om de warmte naar de andere kamer van het huis te evacueren .... wisselaar op de echpment ook

het was met luchtgekoelde motor, beschikbaar goedkoop, maar het zou eenvoudiger zijn met watergekoelde motor, maar moeilijker te vinden in kleine stroom

een automotor heeft geen lange levensduur en het zou zonde zijn om zijn auto te gebruiken om te verwarmen: het is beter om een ​​andere vaste motor te gebruiken die is geoptimaliseerd voor warmtekrachtkoppeling


Ik zie geen enkel probleem met de kracht. Het zal net een kortere tijd draaien om dezelfde hoeveelheid warm water en elektriciteit te produceren. Zelfs als het te veel hitte produceert omdat ik alleen elektriciteit nodig heb, geen probleem om de warmte weg te gooien, want dat is wat iedereen onderweg doet.

Met een generator 2kW denk ik niet dat we een elektrische auto binnen een redelijke tijd kunnen laden, of zelfs die kracht is genoeg. En dan is een oude dieselmotor betrouwbaar, vinden we onderdelen en is hij goedkoop.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par izentrop » 27/10/16, 13:27

onzin schreef:Met een generator 2kW denk ik niet dat we een elektrische auto binnen een redelijke tijd kunnen laden, of zelfs die kracht is genoeg. En dan is een oude dieselmotor betrouwbaar, vinden we onderdelen en is hij goedkoop.
Christophe zal ons vertellen of het een econoog is als een principe ... Al economisch is het slecht en voor de planeet, ik praat er niet over. : Twisted:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par chatelot16 » 27/10/16, 14:07

Ik hoorde over 5 of 6 kw voor een oplader voor elektrische auto's ... een motor voor een auto die 50kW kan gebruiken bij te weinig vermogen, de uitvoer is shabby

Ik heb een groep 2 kW gebruikt omdat het genoeg kracht is om zonder EDF te doen en het niet onnodig een te groot ding verandert ... als het doel is om een ​​elektrische auto op te laden, zou het gewoon een groep electrogene zijn een beetje groter

maar met welke brandstof? Het comsomeer van de stookolie om een ​​elektrische auto op te laden is moeilijk rendabel, zelfs het terugwinnen van warmte te tellen en het verschil van de diesel te tellen dat duurder is dan de stookolie

het zal rendabel zijn met een houtvergasser om een ​​goede generator met warmtekrachtkoppeling te voeden ... maar de gascentrale! Ik ben eraan bezig, maar het is nog niet afgelopen

Om dit rendabel te maken is het noodzakelijk dat al dit materiaal goed bestudeerd en duurzaam, bruikbaar en repareerbaar is, als de levensduur van het materiaal te laag is, het de winstgevendheid doodt
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79111
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: Vervang de olieketel door de motor van een auto




par Christophe » 27/10/16, 15:22

Rohh ik zeg niets meer ... we luisteren nooit naar mij : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten