transformator voor LED-lamp

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Corben Dallas
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 04/12/06, 17:11

transformator voor LED-lamp




par Corben Dallas » 14/12/06, 10:04

hallo en bedankt voor je antwoorden in mijn vorige post.
Ik heb drie vragen over de transformatoren.

1 - wat betekent (20-60VA) aangegeven op mijn transformator?
2- Wat is het verschil tussen 12V AC en 12V DC?
3- voor 3 lampen van 1,5 watt met elk 18 leds, welk type transformator moet ik plaatsen omdat mijn halogeentransformator (220v / 12vAC (20-60VA cos = 0.99) ze niet kan laten werken?

bedankt voor je antwoorden.
0 x
Denys
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 02/03/07, 11:23

het gaan




par Denys » 06/03/07, 21:54

om je eerste vraag te beantwoorden betekent de VA Volt amp ongeveer een transformator van 12v output en 10va kan je slechts 0.8A leveren dus + -10w (moet rekening houden met de cos, hier is het voor een cos = 1 , dus je moet het vermenigvuldigen met cos0,99).
een tfo in ac is een transformator die wisselstroom levert die in DC continu is.
Voor uw 3 lampen moet u weten voor welke spanning het oorspronkelijk bedoeld was (aantal batterijen en type batterijen).
Omdat ik niet weet hoe de diodes in je lampen zijn aangesloten.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten