Waarom verschillende uitgangsspanningen van LED-transformatoren ??

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
corvus
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 06/05/15, 15:30

Waarom verschillende uitgangsspanningen van LED-transformatoren ??




par corvus » 06/05/15, 15:41

Hallo iedereen

Ik wil graag kleine transformatoren van 220 AC naar 12 V DC kopen om LED's van stroom te voorzien.
Als ik naar de specificaties kijk, vind ik altijd een uitgangsspanningsbereik, zoals 6-12V of 12-18V, maar nooit een enkele spanning.
Ik heb een van de exemplaren getest die ik onlangs heb ontvangen, en die gaf me 8.5 V, een beetje zwak voor wat ik had verwacht.

Heeft iemand de verklaring?

Dankjewel.

Julian
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 07/05/15, 10:45

LED's worden aangedreven door constante stroom in plaats van door spanning.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 07/05/15, 22:16

12V, dit is voor LED lampen, deze hebben de stroomregelaar in de voet

om LED's van stroom te voorzien moet alleen de voedingskast genaamd "transformator" vooral de nominale stroom leveren die de LED nodig heeft... en het is de LED die de spanning zal maken

het is het tegenovergestelde van de gebruikelijke stroomvoorziening waarbij de generator de spanning creëert en het apparaat de gewenste stroom verbruikt

een voedingskast met constante stroom heeft een maximale spanning: als er meerdere LED's in serie staan, moet de bedrijfsspanning van de LED's binnen het verwachte bereik van de voedingskast liggen

Er zijn LED-chips met meerdere LED's in serie

een witte LED is ongeveer 3V

een chip met 3 LED's in serie is ongeveer 9V: vaak zijn het 9 chips in assemblage 3 parallel en 3 in serie

we zien ook 9-chip LED’s allemaal in serie: dat is ongeveer 27V
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten