Neon die kraakt en de stroomonderbreker blaast vervangen door 230V Led Neons

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Neon dat barst (explodeert?) En de stroomonderbreker activeert?




par Christophe » 24/11/20, 17:48

Ach, je kunt hem vaker een restaurant betalen in Mamita! : Cheesy:

Ik heb mijn antwoord aangepast, ik las te snel ... het vervangen van 100W fluo door 28W led lijkt mij kort ...

Maar de 28W-gegevens geven een veel betere prestatie (107 lm / W) dan mijn 36W bij 3150 lm (87.5 lm / W)

Vermogen: (in Watt) 28W
Spanning: (in Volt) 220V
Frequentie: (in Hertz) 50Hz
Helderheid: (in lumen) 3000 lm
Verlichtingshoek: 180 °
Lengte: (in centimeters) 150 cm
Levensduur: (in +/- uur) ~ 15 uur
Energieklasse: A +
Garantie: (in jaar) 2 jaar
Certificatie: CE


Hoeveel lumen is uw 50 daarboven?

Anders zijn er die er in 150 cm 50W LED ... het moet spugen en je kunt er waarschijnlijk 1 op 2 verwijderen!

https://www.silamp.fr/tube-neon-led-150 ... 2x29872965

Vermogen: (in Watt) 50W
Spanning: (in Volt) 220V
Frequentie: (in Hertz) 50Hz
Helderheid: (in lumen) 4500 lm
Verlichtingshoek: 120 °
Lichtkleur: (in Kelvin) 3000K / 4200K / 6400K
Levensduur: (in +/- uur) ~ 20 uur
Energieklasse: A +
Garantie: (in jaar) 2 jaar
Certificatie: CE


Er is ook een model van 150 cm 36W ...

Goed morgen val ik de neonlichten van de keuken aan! : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Neon dat barst (explodeert?) En de stroomonderbreker activeert?




par Macro » 24/11/20, 18:33

Dus ik heb een luxe apli op mijn laptop gedownload ... Op 20 cm van de twee hete neons ga ik maximaal 8000 lux ... Twee meter lager (op 1 meter van de grond) ben ik tussen 750 en 800 .. .

Een dunne ... Hoe lux lumen om te zetten ... met neons die een verlichtingshoek van 360 ° hebben ... Aan de andere kant stelde het me in staat verschillen in prestaties op te merken tussen de (identieke) armaturen van mijn werkplaats ... het gaat van 700 lux naar 850 op dezelfde afstand van de apparaten ...
Dernière édition par Macro de 24 / 11 / 20, 18: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Neon dat barst (explodeert?) En de stroomonderbreker activeert?




par Christophe » 24/11/20, 18:37

Welke exacte app alstublieft? Ik zal hetzelfde doen ... We zullen worden opgelost ... (hoewel het ook afhankelijk moet zijn van de telefoon ...)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Neon dat barst (explodeert?) En de stroomonderbreker activeert?




par Macro » 24/11/20, 18:41

LUX
https://play.google.com/store/apps/deta ... r&hl=fr_CH

Huawei P slimme telefoon


Dit geeft ons een idee ... We zijn niet in de buurt van 50 lux voor producten die duizenden zouden moeten leveren
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Neon dat barst (explodeert?) En de stroomonderbreker activeert?




par izentrop » 24/11/20, 19:32

Macro schreef:Dus ik heb een luxe apli op mijn laptop gedownload ... Op 20 cm van de twee hete neons ga ik maximaal 8000 lux ... Twee meter lager (op 1 meter van de grond) ben ik tussen 750 en 800 .. .
Een dunne ... Hoe lux lumen om te zetten ... met neons die een verlichtingshoek van 360 ° hebben ... Aan de andere kant stelde het me in staat verschillen in prestaties op te merken tussen de (identieke) armaturen van mijn werkplaats ... het gaat van 700 lux naar 850 op dezelfde afstand van de apparaten ...
Moet op gelijke afstand kunnen vergelijken met hetzelfde type verlichting, inclusief lumen en bekende helderheid.

Een lamp straalt op een punt uit, terwijl een buis over zijn gehele lengte en de hoeveelheid lumen overeenkomt met de emissie op alle punten, in lux is het een meting op een punt.

20 jaar oude buizen moeten veel licht hebben verloren, slijtage van de elektroden en metaalafzettingen op de binnenwanden.
Bovendien hadden de oude buizen met grote diameter een lager rendement:

T12 of T38: diameter 38 mm,
lichtrendement = 40 tot 70 lm / W;
T8 of T26: diameter 26 mm,
lichtrendement = 65 tot 95 lm / W (bij 25 ° C omgevingstemperatuur);
T5 of T16: diameter 16 mm,
lichtrendement = 85 tot 105 lm / W (bij 35 ° C omgevingstemperatuur).

De helderheid hangt ook af van de IRC-incice die op de buis is aangegeven https://energieplus-lesite.be/technique ... orescents/
Christophe schreef:Welke exacte app alstublieft? Ik zal hetzelfde doen ... We zullen worden opgelost ... (hoewel het ook afhankelijk moet zijn van de telefoon ...)
Ik heb EvMeter, het is erg licht en zonder advertenties
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Neon dat barst (explodeert?) En de stroomonderbreker activeert?




par Christophe » 24/11/20, 19:36

Macro schreef:Dus ik heb een luxe apli op mijn laptop gedownload ... Op 20 cm van de twee hete neons ga ik maximaal 8000 lux ... Twee meter lager (op 1 meter van de grond) ben ik tussen 750 en 800 .. ..


Ik heb de app geïnstalleerd en ik heb precies dezelfde 8500 op ongeveer 20 cm en 800 op 1 m van de grond ... onder 1 enkele neon (maar de 2 zijn aan, de andere is ongeveer 3 m verwijderd, zie de configuratie op de foto's: https://www.econologie.com/avantages-co ... -halogene/ ) ...

Kortom, je kunt met je ogen dicht overstappen op LED neonverlichting, Mamita zal blij zijn!

Pas op dat u de aanpassing van de bedrading niet vergeet ... het zijn geen LED-starter-neonlichten

De enige onzekerheid is de werkelijke levensduur ... Zullen we het er over 1 jaar over hebben? : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Neon dat barst (explodeert?) En de stroomonderbreker activeert?




par Christophe » 24/11/20, 19:39

Macro schreef:Een dunne ... Hoe lux lumen om te zetten ... met neons die een verlichtingshoek van 360 ° hebben ... Aan de andere kant stelde het me in staat verschillen in prestaties op te merken tussen de (identieke) armaturen van mijn werkplaats ... het gaat van 700 lux naar 850 op dezelfde afstand van de apparaten ...


Het is een oppervlakteberekening aangezien de lichtsterkte constant is over de gehele "virtuele maatcilinder", zie hier:
https://www.econologie.com/eclairage-pu ... on-lumens/
computer-elektronische-elektriciteit / helderheid-van-een-lamp-conversie-lux-en-lumen-t2382.html

Toepassing in mijn geval:

Virtuele cilinder met een diameter van 40 cm bij 120 cm.

Meetgebied: 0.4² * Pi / 4 * 1.2 = 0.15 m²
Lux: 8500 lm / m²
Dus lumen: 1300 lm

Het plakt niet te veel ... ik zou de "20 cm" beter moeten meten, daar heb ik een klein beetje bij gedaan ...

Met 30 cm zou dat 2900 lumen hebben opgeleverd ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Neon dat barst (explodeert?) En de stroomonderbreker activeert?




par Forhorse » 24/11/20, 20:09

Christophe schreef:Vreemd te weten dat:
- Ik heb meer licht met mijn 2 LED-buizen dan 3 oude 36W TL-buizen ... (of het waren deze oude buizen die moe waren, ze worden nog steeds gemaakt in Frankrijk, sommige denk ik ... het is een goede indicatie van hun hoge leeftijd !!?)
- we weten dat de LED-output beter is dan fluorescerend ... dus ik zie niet in hoe fluorescerend lichter kan zijn (om nog maar te zwijgen van transformatieverliezen ... 36W is het vermogen dat aankomt bij de fluorescerende buis of goed voor de ballast ???)


Er zijn verschillende dingen die het gevoel van verlichting beïnvloeden.
- Je buizen waren oud en inderdaad verliezen de fluorescentielampen veel aan helderheid met de leeftijd
- De invalshoek van het licht ... je oude buizen verlichtten 360 °, je LED-buizen verlichtten onder een hoek van 120. Voordat je je plafond verlichtte (waarschijnlijk voor niets want niet erg reflecterend) terwijl je met de led tube 100% van het licht wordt naar beneden uitgestraald en is "nuttig"
- De kleurtemperatuur, de LED's geven een over het algemeen koeler licht *, wat een indruk van sterkere helderheid geeft.

* Bovendien geven eerlijke verkopers van led-lichtbronnen de lichtstroom in lumen afhankelijk van de gekozen lichttemperatuuroptie, en heel vaak wordt voor dezelfde bronnen opgemerkt dat het rendement tegelijkertijd met de temperatuur daalt licht.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Neon dat barst (explodeert?) En de stroomonderbreker activeert?




par Christophe » 24/11/20, 20:24

Op het vilt ja ... maar niet op de lumen aangekondigd door de fabrikanten ...

De echte hoek neigt meer 180 ° dan 120 ° ... en het heeft geen invloed op de lumen ...

Sommige neonlichten zijn meer dan 180 ° getint om het plafond niet te veel te verlichten ... de mijne is het geval.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643

Re: Neon dat barst (explodeert?) En de stroomonderbreker activeert?




par Macro » 24/11/20, 20:57

Mijn buizen zijn 3 jaar oud, het zijn phillips uit de 12 op hun plaats, twee zijn al gegrild ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten