Ferromagnetische ballast en neonlichten, vraag info aan

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
gregdu13250
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 18/02/08, 22:48

Ferromagnetische ballast en neonlichten, vraag info aan




par gregdu13250 » 17/07/08, 16:50

Hallo allemaal, ik zou graag willen weten of ik met een ferromagnetische ballast van 15 W een T8 van 20 W zou plaatsen, wat zal de ballast doen?

Omgekeerd, als ik 8w T36's op 56w voorschakelapparaten zet, wat zal het dan doen?

En ik heb ook een strip van 2 keer 20 W met een enkele ballast, de tweede buis is HS, deze knippert en elke keer dat de eerste buis opnieuw opstart, is de eerste buis functioneel, hoe moet ik dat doen zodat ik door de tweede buis niet over de eerste spring .

Dank u bij voorbaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 24/08/08, 07:08

Ik zou graag willen weten of ik met een ferromagnetische ballast van 15 W een T8 van 20 W zou plaatsen, wat zal de ballast doen?


de buis zal oplichten zoals elke andere, maar de ballast zal oververhitten en op de lange termijn doorbranden. aangezien het vermogen dat van hem wordt verlangd 33% hoger is dan normaal.

voor uw volgende montage kunt u het beste elke keer de 2 buizen vervangen. anders een andere oplossing, je recupereert de elektronische circuits van 2 ecolampen van elk 20W, en sluit je buizen erop aan: snellere ontsteking en langere levensduur
0 x
gregdu13250
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 18/02/08, 22:48




par gregdu13250 » 25/08/08, 23:51

coucou789456 schreef:
Ik zou graag willen weten of ik met een ferromagnetische ballast van 15 W een T8 van 20 W zou plaatsen, wat zal de ballast doen?


de buis zal oplichten zoals elke andere, maar de ballast zal oververhitten en op de lange termijn doorbranden. aangezien het vermogen dat van hem wordt verlangd 33% hoger is dan normaal.

voor uw volgende montage kunt u het beste elke keer de 2 buizen vervangen. anders een andere oplossing, je recupereert de elektronische circuits van 2 ecolampen van elk 20W, en sluit je buizen erop aan: snellere ontsteking en langere levensduur
Merci.

Ten slotte heb ik een choke gemaakt in de gesloten positie totdat ik een T20-buis van 12 W vond. l De filamenten van de elektroden houden het voorlopig vol
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 26/08/08, 08:46

Hallo,
Het lijkt mij dat de huidige standaard 18W is voor TL-buizen, behalve de "snelle start" waar het nog steeds 20W is
@+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 26/08/08, 13:28

Ik ben het niet helemaal eens met de interpretatie van koekoek: oververhitting is niet verplicht als het een goede ballast is. Maar wat zeker is, is dat de buis minder gaat branden of niet werkt. Ik weet niet zeker of dit een bron van besparing is.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
gregdu13250
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 18/02/08, 22:48




par gregdu13250 » 26/08/08, 19:36

Ik ben uitgerust met Sylvania en Mazda éclirage, deze voorschakelapparaten zijn pas na 3 uur echt heet, het is nog steeds tastbaar vergeleken met de buis waarvan het midden kouder is dan de elektroden
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 26/08/08, 22:01

logisch dat er 2 filamenten aan de uiteinden zitten! Aan de andere kant betekent de diameter/stroomverhouding in het midden dat deze niet opwarmt.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
coucou789456
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1019
Inschrijving: 22/08/08, 05:15
Plaats: Narbonne




par coucou789456 » 27/08/08, 01:14

goedenavond

het is de verwarming van de filamenten die het aanzuigen van de buizen bevordert

eenmaal geïnitieerd, is het het interne gas dat ioniseert. de binnenwand wordt fluorescerend dankzij het geïoniseerde gas

het feit blijft dat ik het ballast- en startsysteem al lang geleden heb vervangen door elektronische schakelingen teruggewonnen uit ECO-lampen van 20 W. onmiddellijke verlichting van de buizen zodra de schakelaar wordt gemanipuleerd. bovendien is het herstel, dus kosten = nul
0 x
gregdu13250
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 81
Inschrijving: 18/02/08, 22:48




par gregdu13250 » 27/08/08, 14:52

Iets wat ik niet begrijp: als ik een starter koop, knippert de buis voordat hij wordt gevuld en als ik de oude van mijn grootvader gebruik (met de metalen behuizing), wordt hij binnen 5 seconden geactiveerd en licht hij op zonder te knipperen.

Dit betekent dat de voorgerechten van vandaag wellicht van mindere kwaliteit zijn.

De enige ervaring met elektronische ballast resulteerde in het zwart worden van de linkerelektrode van mijn 18w-buis. Bovendien is deze buis onbruikbaar geworden op een ferromagnetisch systeem (het lijkt erop dat de linker gloeidraad is gesmolten)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten