Diode anti geëiste rendement op kleine pv-installatie?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Dune38
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 15/04/16, 09:46

Diode anti geëiste rendement op kleine pv-installatie?




par Dune38 » 15/04/16, 13:32

Salut!

Ok, ik ga. Ik heb kleine demonstratiepanelen teruggevonden die ik parallel wil monteren, aangesloten op een regelaar en een kleine batterij voor geventileerde en punctueel verlichte mijn tuinschuur. De panelen hebben verschillende vermogens van 5 tot 1w maar hebben geen terugslagdiode. Ik ben verdeeld tussen het beschermen van de panelen en het gebruik van de diodes. Kortom, zijn de diodes verplicht? Zijn mofsets mogelijk in plaats van Schottky?

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden!

Ed
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Anti-retour diode verplicht bij kleine PV installatie?




par izentrop » 15/04/16, 13:44

Hallo,
Het is inderdaad nodig, anders lopen de meest verlichte risico's in de minst verlichte.
De regelaar moet zijn uitgerust om te voorkomen dat de batterij 's nachts in de panelen wordt ontladen en is niet essentieel als u de kenmerken van de panelen en de batterij kent.
Mosfets kunnen de diodes kortsluiten, mits ze worden bestuurd door een besturingseenheid.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Anti-retour diode verplicht bij kleine PV installatie?




par Forhorse » 15/04/16, 19:30

Verwar niet-terugkerende diode en bypass-diode niet
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Anti-retour diode verplicht bij kleine PV installatie?




par izentrop » 15/04/16, 23:00

Oké, ik had het niet over schaduw moeten hebben, Mismatching betreft panelen van meer dan 5W, toch.

Dune38 zou ons de kenmerken van zijn panelen moeten geven om het goed te kunnen adviseren.
0 x
Dune38
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 15/04/16, 09:46

Re: Anti-retour diode verplicht bij kleine PV installatie?




par Dune38 » 16/04/16, 06:15

izentrop schreef:Oké, ik had het niet over schaduw moeten hebben, Mismatching betreft panelen van meer dan 5W, toch.

Dune38 zou ons de kenmerken van zijn panelen moeten geven om het goed te kunnen adviseren.


Hallo Izentrop en bedankt voor je antwoord,

Wel, dat is een deel van het probleem. Dit zijn 6 transparante monokristallijne panelen van 28x23 cm, twee andere klassieke ondoorzichtig. De ondoorzichtigheid is 5wp, een transparantie is minder dan ongeveer 1w 2 moet 2/3 zijn, twee bij 2 en de laatste is erg zwak. Niet de kenmerken heb ik tegenwoordig een zonnestraal verwacht om ze te testen met de multimeter ...

Dit is waar ik ben!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Anti-retour diode verplicht bij kleine PV installatie?




par izentrop » 16/04/16, 15:18

Dune38 schrijft: Niet de kenmerken heb ik tegenwoordig een zonnestraal verwacht om ze te testen met de multimeter ...

Dit is waar ik ben!
Het zou nodig zijn om een ​​lege meting uit te voeren en een andere met een weerstand van 10 ohm over elk paneel, met dezelfde zonneschijn.
De spanning over de 10 ohm / 10 moet de nominale stroom aangeven.

Als de nullastspanningen identiek zijn, moet een Schottky in serie met elk paneel, dit alles aangesloten op de 10 ohm van voldoende vermogen, informatie geven over de nominale stroom die uit de assemblage kan worden getrokken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Anti-retour diode verplicht bij kleine PV installatie?




par Forhorse » 16/04/16, 17:27

Een zonnepaneel is al een diode.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Anti-retour diode verplicht bij kleine PV installatie?




par chatelot16 » 16/04/16, 20:19

wanneer we fotovoltaïsche panelen parallel plaatsen, is er geen diode nodig ... de stromen tellen op ... een paneel dat geen nier produceert omdat het in de schaduw is, zal de stroom van die niet opnemen die in de zon zijn

elke fotovoltaïsche cel is een diode die de maximale spanning beperkt door de geproduceerde stroom te verspillen ... onder de maximale spanning verspilt de diode niets meer

dus wanneer u parallelle panelen met dezelfde nominale spanning plaatst en deze aansluit op een batterij met de juiste spanning, verspilt geen paneel stroom, zelfs als de verlichting anders is

het is in serie dat het probleem zich voordoet ... als het ene paneel minder verlicht is dan het andere, is het tegen de huidige doorgang: een bypass-diode is essentieel

parallelle montage is beter voor goed fotovoltaïsch gebruik, maar helaas geven we de voorkeur aan seriële montage, wat koper bespaart maar veel problemen met zich meebrengt
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Anti-retour diode verplicht bij kleine PV installatie?




par izentrop » 16/04/16, 21:43

elke fotovoltaïsche cel is een diode die de maximale spanning beperkt door de geproduceerde stroom te verspillen ...
Dat wil zeggen ? En 's nachts dan maar één schottky dan?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Anti-retour diode verplicht bij kleine PV installatie?




par chatelot16 » 16/04/16, 22:58

het fotovoltaïsche effect produceert stroom en de spanning stijgt totdat de diode geleidt! de fotovoltaïsche cel is een diode die de maximale spanning bepaalt door alle stroom te verspillen als we deze maximale spanning verlaten ... gelukkig gebruiken we de fotovoltaïsche energie met een spanning die iets lager is dan het maximum, zodat dit afval niet optreedt

om echt het maximum te zoeken, zijn er de MPPT ... maar simpelweg het gebruik van een fotovoltaïsch paneel met het juiste aantal cellen om verbinding te maken met een 12V-batterij geeft een behoorlijk eervol resultaat

zonder zon en zonder anti-retourdiode verbruikt het fotovoltaïsche paneel een verwaarloosbare stroom: het gevaar is eerder de overbelasting! zonder regelaar kan een fotovoltaïsche batterij een batterij laten koken door overlading

ander nut van de zonneregelaar, het beperken van de ontlading, snijdt het circuitgebruik niet af wanneer de accuspanning te laag is
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 125-gasten