Solar PV: hoe anti terugkeer diodes aansluiten?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Florent497
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 11/10/08, 14:02

Solar PV: hoe anti terugkeer diodes aansluiten?




par Florent497 » 11/10/08, 14:16

welkom
Ik ben een klusjesman, maar toen ik mijn 130w zonnepanelen kocht toen mijn oude een 125w was, kreeg ik te horen dat ik anti-retourdioden moest plaatsen.
ok geen probleem dan ????????
wel als hij de zonnepanelen heeft geleverd, de diodes maar geen montageschema.
dus hoe monteer ik ze?
Ik denk dat het op de meeste maar? Ik wil niet lullen dus vraag ik het maar. .Bedankt
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

diode




par bobono » 11/10/08, 20:25

Het is al heel eenvoudig om elk risico te vermijden tijdens de tests plaats altijd een weerstand of een lamp in serie in je schakeling.

Bij kortsluiting gaat de lamp branden.

Om te zien hoe je diode werkt, maak je een kleine schakeling met een batterij van 4.5 volt, een gloeilamp en de beroemde diode.Je past hetzelfde toe op je panelen, alsjeblieft.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68

Re: dioden




par Dirk Pitt » 13/10/08, 10:59

bobono schreef:Het is al heel eenvoudig om elk risico te vermijden tijdens de tests plaats altijd een weerstand of een lamp in serie in je schakeling.

Bij kortsluiting gaat de lamp branden.

Om te zien hoe je diode werkt, maak je een kleine schakeling met een batterij van 4.5 volt, een gloeilamp en de beroemde diode.Je past hetzelfde toe op je panelen, alsjeblieft.


Ik begreep het niet :? :? :?

je hebt diodes nodig tegen de gedeeltelijke schaduw van de panelen, want als een deel van een paneel niet produceert, omdat ze in serie staan, wordt het een stroomverbruiker en warmt het op.
dit wordt een hotspot genoemd.
over het algemeen zijn deze diodes al voorbedraad in de aansluitdoos van de panelen.
in het geval van systemen met meerdere panelen parallel (toename van stroom voor dezelfde spanning) heb je ook diodes in serie nodig bij elke assemblage.
voor het type diode lijkt het mij dat je shottky-diodes nodig hebt en voor het vermogen moeten ze het vermogen doorgeven van de tak waarop ze zijn geïnstalleerd.

kom op, een klein diagram om het nog duidelijker te maken.
Beeld
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

anti-retourdiode




par bobono » 13/10/08, 11:45

Zoals in uw diagram en zoals u uitlegt, één diode per paneel en één diode voor het geheel. De diode laat het elektron in de ene richting stromen, maar niet in de andere.

Als je eenmaal gezond verstand voor één hebt gevonden, pas je het toe op het geheel. Geen groot risico om domme dingen te doen

http://www.univ-lemans.fr/enseignements ... /diode.pdf
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten