Constructie pelletkachel

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
BMAG
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 05/02/05, 16:35
x 3

Constructie pelletkachel




par BMAG » 06/10/22, 14:14

Hallo doe-het-zelvers,
Dat is sinds 2008 toen ik een Deville Lohic kocht, ik stook bij met pellets, parallel aan mijn houtkachel. Maar de geforceerde lucht en het geluid dat ermee gepaard gaat, stoort me zo dat ik een jaar geleden besloot een nieuwe kachel te bouwen. het doel is om een ​​model te bouwen zonder ventilatie, door natuurlijke convectie en straling, gemakkelijk schoon te maken, met hulpketel en, als kers op de taart, een dikke bovenkant voor een keukenhulpmiddel.
Door verschillende fasen gegaan, eerst zonder elektriciteit, snel verlaten, daarna bestuurd door persoonlijke elektronica, ook verlaten, besloot ik een controlekaart te kopen Micronova I023-6 verantwoordelijk voor een standaard hydroprogramma.
En daar, nieuwe problemen om op te lossen. Het is me eindelijk gelukt om de parameters aan te passen voor een goede start. Maar zodra de opstartfase voorbij is, waar het moet overschakelen naar de normale snelheid, met het gevraagde vermogen van 1 tot 5, gaat het systematisch in de "Module" -modus, d.w.z. met verminderd vermogen, alsof de gevraagde temperatuur is bereikt. Omdat de kaart ook de waterkracht regelt, zijn de instelpunten van de water- en luchttemperatuur instelbaar en is een van de twee bereiken voldoende om te vertragen.
Alleen hier kan ik op deze twee parameters reageren, niets helpt, geblokkeerd in de "Modul" -positie en onmogelijk om toegang te krijgen tot de hogere machten.
Hier, als iemand deze kaarten en de aanpassingsmethoden kent, zou een beetje hulp welkom zijn,
want daar droog ik! En mijn slaapkapitaal verslechtert van dag (nacht) naar dag (nacht) : Cry:
Bij voorbaat dank aan iedereen die mij kan helpen de oplossing te vinden.
Bernard
1 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Pelletkachel constructie




par phil59 » 06/10/22, 15:08

Daar kan ik je niet mee helpen, geen idee... Behalve, zit je in de goede modus, hydro voor beheer, heb je het tp van het watercircuit gemeten, werkt je circulatiepomp, of gewoon door thermosifon?

Mijn hydro-houtkachel, als de circulatiepomp niet werkt, stijgt het water zeer snel in tp ... als je dat nog niet hebt gedaan, monteer dan een veiligheidsklep die het watercircuit leegt en vult , in geval van een storing . ...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
bmag1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 06/10/22, 15:59

Re: Pelletkachel constructie




par bmag1 » 06/10/22, 19:47

Bedankt Phil59 voor je antwoord.
Aan het begin van de montage van de kaart had ik dit defect niet. Door de parameters aan te passen, slaagde ik erin om mijn opstartproblemen op te lossen, en deze verscheen. Ik moet iets geraakt hebben... maar wat?
De instellingen van de lucht- en watertemperatuur zijn correct, maar handelen niet. De omschakeling naar stationair is direct na de opstartfase alsof de streeftemperaturen zijn bereikt. De weergegeven werkelijke temperaturen zijn echter lager dan de instructies en zouden dit fenomeen niet moeten veroorzaken...

ps: door het adres van mijn antwoordmelding te willen wijzigen, verloor ik de toegang tot mijn account en moest ik een nieuwe bmag1 opnieuw aanmaken. Ik heb Christophe een bericht gestuurd om hem te informeren en te vertellen wat ik moet doen... Het is duidelijk dat IT en ik op dit moment boos zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14970
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4366

Re: Pelletkachel constructie




par GuyGadeboisTheBack » 06/10/22, 19:53

Kun je je kaart terugzetten naar de fabrieksinstellingen?
0 x
bmag1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 06/10/22, 15:59

Re: Pelletkachel constructie




par bmag1 » 06/10/22, 20:16

Ik zou graag willen, maar de procedure is voorbehouden aan kachelfabrikanten en/of erkende installateurs, bevestiging verkregen door Micronova Italië. Zoals gebruikelijk schuift iedereen door en blijft de koper in het water. Ik heb nog steeds een generiek Micronova-document, maar sommige parameters zijn verborgen. Ik heb zelfs de speciale interface aangeschaft om verbinding te maken met de computer, evenals de software van Micronova. Ik mis alleen de toegangscodes : Roll:

ps: bericht aan Christophe bmag vs bmag1
0 x
bmag1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 06/10/22, 15:59

Re: Pelletkachel constructie




par bmag1 » 06/10/22, 21:38

De kaart in kwestie
14710010.jpg
Micronova I023-6 bord
14710010.jpg (131.08 KB) keer bekeken 3400
0 x
bmag1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 06/10/22, 15:59

Re: Pelletkachel constructie




par bmag1 » 06/10/22, 21:44

Het document dat ik beschikbaar heb
toebehoren
Micronova I023 hydro-LCD .pdf
(8.09 miljoen) Downloaded keer 282
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Pelletkachel constructie




par phil59 » 06/10/22, 22:32

Van pagina 35 tot 37 is er van alles te lezen en te doen.

Maak allereerst een back-up, om in ieder geval terug te kunnen gaan naar waar je nu bent voor het geval....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
bmag1
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 06/10/22, 15:59

Re: Pelletkachel constructie




par bmag1 » 06/10/22, 23:10

Bedankt phil59,
Ik heb alles gelezen wat ik geloof, maar de pagina's die u citeert zijn gereserveerd voor degenen die de toegangscodes hebben zoals aan het begin uitgelegd. Ik heb de rs232-interface, de Seraminet-software, maar niet de informatie om het te laten werken, het is nerd!
Dat gezegd hebbende, geven de volgende pagina's de aanpasbare parameters aan, toegankelijk via het display.
Daar kwam ik binnen.
In het begin waren de snelheden van de gerookte motor en het wormwiel erg slecht en het opstarten was chaotisch. Maar eenmaal begonnen, werkte de regeling en had ik toegang tot de 5 vermogensniveaus en door de gevraagde temperatuur te verlagen, schakelde ik zoals verwacht over naar de "Module" -stand.
Vervolgens heb ik geprobeerd de opstartparameters te wijzigen die nu werken, maar ik heb dit probleem van blokkeren bij minimaal vermogen, genaamd "Module" op het display.
En ik begrijp niet waarom, vooral omdat ik er in het begin toegang toe had.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839

Re: Pelletkachel constructie




par Flytox » 06/10/22, 23:22

Op het elektronische bord lijkt het alsof er links een batterij zit. Bij sommige elektronische kaarten verwijder je de batterij, wacht je ongeveer tien seconden en plaats je hem weer op zijn plaats, dit doet een reset (terug naar fabrieksinstellingen). Als dit het geval is, kijk dan in de instructies bij het hoofdstuk over het vervangen van de batterijen, daar kan informatie in staan.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 295-gasten