Tips, recensies, opmerkingen over bouw bbc in Nice

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
freeman @
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 12/10/11, 07:06

Tips, recensies, opmerkingen over bouw bbc in Nice




par freeman @ » 17/10/11, 08:19

salut a tous

we zijn een week voor de afgifte van een vergunning om een ​​bbc-huis te bouwen in het zuidoosten in Nice,
en we weten nog steeds niet welke middelen het meest geschikt zijn voor het verwarmen van een huis van 250m2 BBc en PRM (persoon met beperkte mobiliteit) georiënteerd ZUID met brede vrije ruimtes westzijde (gelijkvloers of 1 niveau met een lift voor pmr). Ik had een retourtje dat me vertelde dat de vloerverwarming moet reflecteren omdat de thermische traagheid te hoog is en de prijs ook elders (30000E).
Ik vraag me ook af voor het verkrijgen van het label of een dubbele stroom vmc essentieel is (geluid, kanaalonderhoud, installatie met valse plafondprijs).
bij voorbaat dank voor eventuele toekomstige feedback

@
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 17/10/11, 10:09

Het verbaast me dat de architect je niet heeft geadviseerd, het hoort bij zijn werk, toch? Vooral als hij BBC doet ...

Als het huis goed geïsoleerd en goed ontworpen is en zich ook in Nice bevindt, denk ik niet dat er behoefte is aan centrale verwarming!

Een houtkachel (pellets?) Goed geplaatst (eventueel met productie van warm water dat ook in 1 of 2 kamers extra verwarming zou kunnen geven) zou waarschijnlijk volstaan.

Zien: https://www.econologie.com/les-types-de- ... -4201.html et https://www.econologie.com/les-types-de- ... -4224.html

Zonnepanelen zouden verantwoordelijk zijn voor het verwarmen van het warm water (minstens) 6 maanden per jaar wanneer verwarming niet nodig is ... en om natuurlijk een interessante toevoeging in de winter te maken.

Samengevat: houtkachel (pellets) met hydraulische optie (zie) en enkele m² zonnepanelen voor warm water
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 17/10/11, 20:15

Voor het BBC-label kan een kachel slechts 110 m² verwarmen, dus extra verwarming is vereist.

De meest ecologische oplossing is, zoals Christophe aangeeft, een ketel in combinatie met zonnepanelen en een tank met grote capaciteit.

De VMC 2F is niet verplicht om het label te behalen en in Nice is er weinig kans om het winstgevend te maken qua prijs en energie.

Het is normaal gesproken de thermische studie die de beslissing helpt, zowel voor het ventilatie- als het verwarmingssysteem.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 17/10/11, 21:44

Afgezien van de strenge norm, zullen één of twee (voor bijna dubbel huis van 250 m2) inzethaarden of kachels met warme luchtverdeling door kanalen in de kamers en kamers voldoende verwarmen in Nice met de BBC-standaard, voor goedkope installatie met zekerheid aangezien ik gemakkelijk twee huizen, niet BBC, 2 tot 4 keer minder goed geïsoleerd kan verwarmen, een in de Var en de andere in de 77 (pseudo-elektrisch van 190m2 werd vrij hout).
Ook gezien het milde klimaat van Nice (hetzelfde als in Var bij de zee) denk ik dat 2 inzetstukken of kachel voldoende zijn om warme lucht door het kanaal in de kamers te verdelen (goedkoop en eenvoudig) met externe verbrandingsluchttoevoer onafhankelijk (verplicht voor BBC goed afgesloten) en luchtcirculatie binnenshuis voor verwarming.
Ik denk dat een kachel of inzethaard met een laag vermogen zeer nuttig zal zijn voor vrij mild weer, het meest voorkomend in de Côte d'Azur in de winter (8 tot 15 ° C) en nog een krachtiger als back-up voor de zeldzame tijden bij lage temperatuur vanaf nul.
Persoonlijk gebruik ik graag het gratis hout dat overal rondslingert (heggen en bomen, planten van buren die in recyclingcentra worden gegooid of die roken en in de zomer in de zon worden gedroogd), maar als je minder handmatige activiteit wilt, een kachel is een stille oplossing voor het lage vermogen dat nodig is bij mild winterweer.
De inzethaard of houtkachel voltooit de verwarming voor de zeldzame koude dagen dichtbij nul.
Ik heb het over mijn persoonlijke oplossing die veel gemakkelijker zou moeten werken op BBC (4 keer minder verwarmingsvermogen).
Bovendien is de aankomst van hete lucht erg handig in secundaire huizen, omdat bij aankomst in het koude huis warme lucht binnen een half uur na het starten van de inzethaard of kachel in de kamers arriveert, en laat je warm zijn, zelfs als de muren koud zijn !!
Centrale verwarming, vloer of radiatoren en tegels, heeft een mooie traagheid (zelfs BBC) en slaagt erin om het huis pas na enkele dagen te verwarmen (elektrisch slechter 3 dagen !!) en voor een weekend begint het huis pas aan het einde warm te worden, als we vertrekken !!!
Dit is het geval in mijn 91 en 77 zonder hout te gebruiken !!!
In een BBC-huis zal het erger zijn, omdat het noodzakelijke continue verwarmingsvermogen veel lager is, maar het thermische vermogen van de muren en tegels ongewijzigd blijft, wat de verwarmingstijd van het huis verlengt (in het slechtste geval 4 keer meer) !! !

Ik geef ook de voorkeur aan deze manier van verwarmen met hout, vrijer, door het vrije hout terug te winnen dat overal sleept, zelfs bij de buren die je roken en vervuilen door hun planten in de open lucht te verbranden.

Erger nog, als deze buren verbranden gratis geborgen hout op het strand vol zeezout, ze laten je ademen en vullen de tuinen met dioxines, veel erger dan de oude afvalverbrandingsinstallaties, omdat zeezout met chloor in combinatie met de benzeencycli van organische moleculen in hout in grote hoeveelheden dioxine geeft !!
Goed om te weten en vertel het aan je buren !!
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 202-gasten