Keuze uit verwarming + isolatie in een nieuw gebouw

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
matt988
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 20/07/10, 13:18




par matt988 » 14/11/11, 17:58

Wat zijn de kenmerken van passiefhuizen?

Ik denk erover om 32 mm dik kraftgecoat GR140 panoleen in de muren te plaatsen, dus een R van 4.35 + de R van de baksteen.

Aan het plafond in jetrock geblazen steenwolspanten van 300 mm dik met een R van 7

In de tussenverdieping, traditioneel raamwerk, IBR-vilt bedekt met KRAFT, 2400 mm dik.

Zou dit genoeg zijn voor een passiefhuis? Zo ja, wat moet er verbeterd worden?

dank u
0 x
matt988
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 20/07/10, 13:18




par matt988 » 15/11/11, 22:07

In de muren denk ik erover om 140 mm isolatie met ruimte aan te brengen, dus een coëfficiënt van 4,35 + de coëfficiënt van de baksteen.

In het toegestane deel is geblazen wolisolatie van 300mm dus een coëfficiënt van 7

In het traditionele framedeel een dikte van 240 mm, maar aan de andere kant weet ik de coëfficiënt niet.

Welke dikte moet worden gebruikt als isolatie op de vloer?

Kom ik met deze kenmerken dichter bij een passiefhuis?

Zo nee, wat moet er verbeterd worden?

Dank u voor uw hulp
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 16/11/11, 01:28

Kom ik met deze kenmerken dichter bij een passiefhuis?

Naast een goede isolatie is het noodzakelijk om in de winter over een bron van zonnewarmte te beschikken, zoals zonnecollectoren www.dlsc.ca het opslaan van verspilde zomerwarmte om de winter te verwarmen en zo de resterende thermische verliezen van het huis te compenseren!!
https://www.econologie.com/forums/chaleur-d- ... 10828.html
https://www.econologie.com/forums/stockage-d ... 10173.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Google Adsense [Bot] en 533 gasten