Keuze uit verwarming + isolatie in een nieuw gebouw

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
matt988
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 20/07/10, 13:18

Keuze uit verwarming + isolatie in een nieuw gebouw




par matt988 » 26/10/11, 00:30

Hallo,

Ik ben bezig met het bouwen van een bakstenen huis op 800 meter hoogte in de Haute Loire.

- Bakstenen huis van 120 vierkante meter op de grond + 25 mezzanine
- Op het zuiden gelegen met 2 erkers + 2 grote ramen met zicht op de woonkamer
- ITE onmogelijk omdat ik deze vorm van isolatie te laat ontdekte
- dus ITI
- Redelijk beperkt budget (ik heb nog zo'n 25000 euro over om het hele interieur zelf te doen)

Wat raden jullie aan voor isolatie en verwarming?

Ik kreeg veel interessante informatie die me heel goed aansprak over inertie, maar ik ben bang dat mijn budget er niet doorheen gaat als ik het interieur in gips + houtvezeltegels doe.

Bij verwarming spreken we ook over cv ketel + vloerverwarming of cv ketel + wandverwarming of cv ketel + plafondverwarming

Wat vind je van dit alles?

Wat raad je aan?

Dank u voor uw hulp
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/10/11, 00:51

Welke stenen? Dit stelt de nodige isolatie in, gezien enkele isolatiestenen.
Isolatie, vooral op een hoogte van 800 meter, is vanaf het begin te verwachten.
De verwarming ook.
Anders binnenshuis wordt de beschikbare ruimte verminderd.
Verwarming met hout met circulatie door heteluchtkanalen is het goedkoopst, zeker met gratis hout (teruggewonnen) wat in de Haute Loire niet mag ontbreken, is efficiënt en kan een slechte isolatie compenseren.
0 x
matt988
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 20/07/10, 13:18




par matt988 » 26/10/11, 03:34

Dit zijn monomuurstenen van 20 cm met, geloof ik, een thermische coëfficiënt van 0.7.

Kan hete lucht worden gecirculeerd met een kachel?

dank u
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 26/10/11, 07:21

Kan hete lucht worden gecirculeerd met een kachel?

Hallo,
Dit proces bestaat al heel lang en werkt wonderwel.
Profiteer ervan dat het huis in aanbouw is om de ommanteling te installeren.
Een vriend van mij heeft net gebouwd en heeft dit systeem; hij heeft jonge kinderen (kamerverwarming) en is erg blij met zijn installatie.
Het maakt zelfs gebruik van het dubbele vmc-systeem om de calorieën van de kachel op te vangen en door het hele huis te verdelen.
Zijn vloerverwarming (olieketel) gebruikt hij niet meer, want hout is veel rendabeler.
Dat gezegd hebbende, dit is allemaal duur ... als je goede dingen wilt.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/10/11, 12:12

Dit zijn monomuurstenen van 20 cm met, geloof ik, een thermische coëfficiënt van 0.7

Wat is de eenheid voor deze ongedefinieerde coëfficiënt ?????????????
Welk merk monomur want er zijn verschillende soorten??
Voorbeeld info:
http://www.imerys-structure.com/profess ... ur30JM.asp
wat 2,61m2K/W geeft geeft een verlies van 1/2.61W/m2K=0,383W/m2K
wat goed is, want 10 cm goede isolatie (glaswol, polystyreen), bij 0,03 W/mK geeft 10 keer meer, d.w.z. 0,3 W/m2K voor 10 cm dikte, d.w.z. voor 0°C buiten en 20°C binnen 20x0,383= 7,66W/m2 verloren door uw monomurs. en voor 200 m2 muren (precies te berekenen voor uw huis) zijn de verliezen 1,53KW, wat laag is.
Zonder andere verliezen volstaat een heel klein fornuis.

Dus u moet de warmteverliezen van uw huis berekenen, muren, dakruimten, VMC-ramen enz..., voordat er een beslissing wordt genomen.

Dus als het waar is en goed gesteld zou zonder koudebruggen voldoende moeten zijn, vooral voor gratis houtverwarming, die ik gebruik.
Dus als je niet al te veeleisend bent met dit type baksteen, is binnenisolatie niet essentieel?????
Wil je de warmteverliezen door 2 delen, dan moet je minimaal 10 cm goede klassieke isolatie erbij optellen.

Persoonlijk gebruik ik de heteluchtcirculatie met inzetstuk, die doe-het-zelver, je kunt het fornuis verbeteren en toevoegen door het om te vormen tot een massafornuis, zoals sommigen op econologie realiseren.
Door te herstellen overal gratis hout verspild (haagmaten en bomen verbrand in de open lucht door mijn buren die me anders roken door ze in de open lucht te verbranden)
0 x
matt988
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 20/07/10, 13:18




par matt988 » 14/11/11, 11:58

Hallo en sorry voor mijn late antwoord.

Je vraagt ​​me een lijm voor het teken van de monomur!!! :schok:

Hoe kan ik de thermische verliezen van het huis berekenen? Is er software?

Na het berekenen van het budget denk ik eraan om te vertrekken met 140 isolatie in de muren + placo en geblazen op zolder.

Maar aan de andere kant heb ik nog steeds de kwestie van de verwarming die me echt gestrest maakt omdat ik volledig twijfel!!!

Heeft u advies voor het maken van een keuze?

dank u
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 14/11/11, 12:20

Berekening van verliezen met oppervlakte van muren of andere vermenigvuldigd met verliezen per m2 of 1/R (van de totale enkele muur + isolatie (som van R) in Watt/m2°C) x verschil in T tussen binnen en buiten voor elk type oppervlak en bij elkaar opgeteld !!

De verwarming wordt bepaald door de behoeften die overeenkomen met de verliezen.
Ecolo ideale milieuvriendelijke massakachel met overal gratis gerecupereerd hout!!

Anders als lui, pelletkachel aangepast in vermogen, of zelfs 2 kleinere kachels, om beter te moduleren.

Zie op econology alle berichten en info...
0 x
matt988
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 20/07/10, 13:18




par matt988 » 14/11/11, 13:28

Temperatuurverschil tussen binnen en buiten, moeilijk te zeggen!!! welke periode moet worden genomen?

Ik zit er ook aan te denken om vloerverwarming op water aan te leggen.

Ik heb gehoord van een tank met daarin een circuit voor vloerverwarming en een circuit voor warm water.

Wat denk jij?

dank u
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/11/11, 17:30

Hallo Matt,
Voor vloerverwarming moet je bedenken dat het niets te maken heeft met radiatorverwarming.
Het verschil? door radiator, je huis is in 20 minuten warm (koude start)
Vloerverwarming heeft een hoge thermische inertie.
Dit betekent dat het niet voldoende is om de thermostaat binnen 20 minuten warm te zetten.
Eigenlijk moet je de grond op temperatuur houden, het is niet makkelijk om te weten wat de temperatuur morgen zal zijn.
Dit zijn de woorden van een collega die zo'n verwarming heeft.
Anders is de vloerverwarming erg fijn. :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 14/11/11, 17:34

Matt, ik lees net dat je in aanbouw bent!
Kom dus dichter bij het passiefhuis en uw verwarming zal niet meer zijn dan een extra kacheltje.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten