Het maken van een huis airconditioning (indien mogelijk ecologisch)

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 24/07/06, 20:37

hallo, wat betreft overtollige luchtvochtigheid, zou het niet mogelijk zijn om een ​​kleine koelkast om te bouwen (dat wil zeggen het karkas te verwijderen of de deur open te laten), de vochtigheid die zich op een koud oppervlak afzet, zou voldoende zijn om hem 1 of twee uur aan de hetzelfde tijdstip of gedurende de dag. aan de andere kant is het probleem dat om aan de ene kant koud te maken, de koelkast ook aan de andere kant warm wordt, dus hack zoiets als een airconditioner op wielen met een pijp die naar buiten gaat. qua verbruik draait een koelkast op 100 Wh lijkt mij

Nou, ik weet niet wat je denkt, we kunnen ook een commerciële luchtontvochtiger gebruiken die is uitgerust met een peltier, maar ja, bij hetzelfde vermogen is de koelkast beter
0 x
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 24/07/06, 20:41

Ik denk aan iets eenvoudigers over een ander onderwerp, het gaat over silicaatgel, die je voor 1 euro per kilo kunt krijgen, doe er gewoon twee of drie kilo van in de kamer en zet het de volgende dag in de zon, zodat het droogt op en we beginnen opnieuw...
0 x
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 24/07/06, 20:42

hello,

Het probleem met een koelkast is dat het een mechanische compressie-airconditioning is. laag rendement, vrij hoog elektriciteitsverbruik (nucleair, enz.), en het gebruikte koelmiddel is niet echt ecologisch. bovendien staat hij onder druk. dus als we proberen de "radiator" van de koelkast te demonteren, laten we het schadelijke gas ontsnappen en vernietigen we de koelkast... we zouden de compressor van de koelkast als warmtepomp moeten kunnen gebruiken, maar dat doe ik niet denk dat de efficiëntie geweldig is...

best een idee van silicagel... weet jij waar we dat kunnen krijgen?
en weet jij hoe deze gel wordt gemaakt? is het vervuilend? en weet je zeker dat het zijn vocht in de zon vrijgeeft? (welke temperatuur moet bereikt worden voordat het water verdampt?)
Het lijkt mij dat dit product kan worden gebruikt in adsorptiekoelmachines...

Pollux
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 24/07/06, 22:05

Vanmiddag heb ik een test gedaan met absorberend keukenpapier (zeer stevig, vervangt een doekje).
Verticaal ondergedompeld in een kom met water, werd het volledig bevochtigd. Het water wordt door capillaire werking in 30 uur met 3 cm verhoogd. Natuurlijk is het niet gewelddadig... Als er een ventilator op blaast, zou het water vergeten te stijgen...

Ik dacht aan een absorbeerschijf die voor een ventilator zou draaien, met een snelheid van 1 omwenteling per minuut (met een motor van het type crouzet voor bijvoorbeeld braadspit op gasfornuizen, maar veiliger), en die aan de onderkant in de kom zou dompelen.
Een andere oplossing: je kunt een absorberend apparaat voor een ventilator houden, met bovenaan een verdeler en onderaan een opvangbak om eventueel overtollig niet-verdampt water op te vangen. De bovenkant voeden we met een tuindruppelaar, verstelbaar met een klein kraantje.
Ook mogelijk is een sprinklerleiding die water sijpelt (microporie).
Maar mijn voorkeur gaat uit naar een peristaltische pomp: een langzaam roterende motor, die 3 rollen aan de buitenkant bedient, die op een siliconenbuis drukken (medisch), die het water druppel voor druppel brengt, instelbaar (als de motor continu is, instelbaar).
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 24/07/06, 22:40

Hallo Gegxy

De meeste luchtbevochtigers met olieverwarmingssystemen hebben dit proces al lange tijd automatisch in het ventilatiecircuit geïnstalleerd,
het is een eenvoudige trommel met een waterniveau aan de onderkant, de trommel draait met een kleine motor langzaam rond en het bovenste gedeelte droogt op, het doel is om te bevochtigen omdat in de winter de lucht te droog wordt
hier.. Sponzen worden in de handel verkocht om op de trommel te vervangen. Ze moeten regelmatig vervangen worden vanwege het water dat ze vervuilt.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Superform
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 294
Inschrijving: 09/11/04, 14:00




par Superform » 25/07/06, 09:27

Bonjour à tous

Ik volg je discussie met grote interesse, vooral wat de auto betreft...

wat betreft de piezo meneer, ten tijde van PMC-France had ik pdf's gekregen van Morgan Electro Ceramics waarin alles werd uitgelegd (het is in het Engels, maar ondanks mijn niveau begreep ik het)
In het bijzonder zijn ondergedompelde cirkelvormige piëzo's niet de meest efficiënte, het zijn de meest geschikte "getrapte hoorns"...

rekenformules, elektrische regelingen, plannen, uitleg, bijna alles is aanwezig.

Destijds was het beschikbaar om te downloaden op hun site.
het lijkt nu naar beneden te gaan...

Ik heb ze gebeld om te zien of ik rechtstreeks bij hen kon kopen... minimale bestelling € 500,- denk ik...

Ik heb de pdf's gevonden, als iemand geïnteresseerd is, PM!

Ik bewerk om het elektrische montageschema toe te voegen:
Beeld
0 x
Peumieufaire
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/07/06, 13:04




par Peumieufaire » 26/07/06, 00:45

Bonsoir à tous,
Ik bied u een goedkope, effectieve oplossing, die mij vanavond opfrist...
Verneveling is zeker zeer effectief in de zomer: microdruppeltjes (mist) die verdampen voordat ze de grond raken en een aanzienlijke hoeveelheid energie absorberen om van toestand te veranderen (van vloeistof naar gas). Deze energie wordt in de vorm van warmte uit de omgevingslucht gehaald, wat resulteert in echte koeling.
Het probleem is dat de systemen zwaar, duur en energieverslindend zijn en dat de meeste systemen hogedruk gebruiken (compressor). Alleen BRUMAIR biedt een lagedrukkit met 6 sproeiers aan voor € 59. Het is goed ! Er zijn betere, tenminste goedkopere.
In de tuinbouw gebruiken we verneveling voor kwetsbare planten!
Ga dus naar een grote tuinierwinkel, afdeling microbewatering (bijv. GARDENA Micro Drip). Daar neem je:
- een kroon van 15m (dit is het minimum) van 4,5mm buis (referentie 1350)
- een blisterverpakking met 5 sproeiers-vernevelaars (ref. 1371)
- een blisterverpakking met 5 T-stukken voor sproeiers (ref. 8332, en er zitten dopjes bij)
- vergeet een adapter niet om de 4,5-slang aan te sluiten op de schroefdraad van een gewone kraan (tuin, wasmachine, vaatwasser, enz.)
Alles voor minder dan € 20! Geen gereedschap, alleen een schaar om de buis door te knippen. Alles past bij elkaar en het houdt de druk vast. Ik heb de buis met elektrische draadbruggen aan het raamkozijn bevestigd: met 2 vernevelaars dekken we een groot raam af, één is genoeg voor een normaal raam. Richt de sproeiers naar buiten, want het is niet perfect, het druipt een beetje en wordt uiteindelijk nat. Het effect is opmerkelijk, zeer versterkt als je een grote staande ventilator (overal te koop) met je rug naar het raam plaatst: hij gooit alle frisheid naar binnen, niet de vochtigheid.
Uiteraard verbruikt hij water (10 liter per uur op volle capaciteit, dat wil zeggen een gieter). Terwijl je wacht om het regenwater op te vangen, lijkt het mij niet catastrofaal, minder dan airconditioning en zoveel gezonder... en zet dan je planten op de rand van het raam!!!....
0 x
79 ricket
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 21/05/06, 14:56




par 79 ricket » 26/07/06, 18:54

Bonjour à tous
Ik heb Gardena bruiningssproeiers gebruikt, ze hebben een M6-schroefdraad met een steek van 1 mm, het werkt door op koperen buizen of andere te tikken, waardoor de aankoop van 15 m buis van 4.5 mm wordt vermeden
creatie van een tuindouche (4 sproeiers)
A + ricket
0 x
79 ricket
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 21/05/06, 14:56




par 79 ricket » 26/07/06, 19:18

Ik heb 3photos in mijn persoonlijke galerij geplaatst : Lol:
A + ricket 79
0 x
azerty
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 23
Inschrijving: 15/09/05, 13:44




par azerty » 26/07/06, 23:03

Is het mogelijk om een ​​versie te hebben die op USB kan worden aangesloten?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 248 gasten