Het maken van een huis airconditioning (indien mogelijk ecologisch)

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1

Het maken van een huis airconditioning (indien mogelijk ecologisch)




par pollux » 10/06/06, 15:09

hi to all,

Ik had net een "huisairconditioning", in feite een koeler door geforceerde verdamping, en aangezien ik niet weet waar ik die moet plaatsen, heb ik deze sectie gemaakt.

in deze periodieke cannicule tijd, kan het interessant zijn om jezelf een ice koeler te maken.

Mijn systeem is gebaseerd op een verstuiver ultrageluid, zoals die gebruikt worden voor mist fonteinen en een pc ventilator aangedreven door een kleine transformator 12v.
Foto's zullen u helpen om de hack te begrijpen.
Ik raad je nog steeds om deze vergadering met een fles soda 2L doen en zet de bovenkant van de fles blower mouw en liep naar beneden om te voorkomen dat condens druppels rendementen in de ventilator.

dit systeem verbruikt alle 20W nauwelijks stoten geen lawaai, pc fan zeer discreet, en ik liet de temperatuur van de ruimte (ongeveer 45 kubieke meter) van 1.5 ° C.

een aantal aanvullende gegevens: kamertemperatuur na 1h15 gebruik en 45 cl water verdampt: 25.6 ° C tegen 27.1 ° C voor.
temperatuur in de adem van de fles tijdens het gebruik: 17.0 ° C.

Dit systeem is een begin, een prototype te zien of het werkt, maar het niet oninteressant lucht. Natuurlijk, je nog steeds een beetje lucht in de avond naar het vocht verdampen te zetten en te voorkomen dat meer 1.5L dag in een kamer ...

Hier de foto's van de vergadering, ik denk dat enige uitleg overbodig zou zijn, maar als je een volledige beschrijving, vraag me. het tweede schot, ik verminderde de snelheid van de ventilator om het meer zichtbaar mist te maken ...

Beeld

Beeld


een ander systeem dat ik aan het sleutelen ben is een soort gips "oliebadradiator", ongeveer 40 x 40 x 7 cm, die vochtig wordt gehouden en die voor een klassieke ventilator wordt geplaatst type 30cm, 55W. het is in theorie veel efficiënter, maar de gipsradiator (die als functie heeft een groot lucht-wateruitwisselingsoppervlak te bieden) is niet super eenvoudig te bouwen. het is inderdaad nodig om het uitwisselingsoppervlak te maximaliseren zonder te veel luchtsnelheid te verliezen of het ding te verzwakken ... een klein proto, eerlijk gezegd slecht gemaakt, dat ik afgelopen zomer heb getest, gaf een verfrissing van de kamer van 0.7 ° C voor een "radiator" (zeg maar "verdamper") van 20 x25 x5 cm ... maar het oppervlak van de pleister was op 14 ° C voor een kamer van 28 ° en stof !!
Ik zal het nieuws van dit systeem te plaatsen voor het einde van juni. voor nu, heb ik examens ...

refresh verbruiken veel energie, ik verzoek u dringend om sleutelen, bedenken en knutselen. ca blij om af te koelen een beetje en was rustiger bewustzijn met een big hair conditioner 2000W.

natuurlijk wacht ik uw ideeën voor een "huis" en groene airconditioning, uw projecten, replicaties en verbeteringen af.

@ weldra
Pollux
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79362
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 10/06/06, 16:24

Niet slecht idee :) maar niet een probleem van vocht te maken op?

Topic verplaatst naar "natuurlijke habitats en / of ecologische"
0 x
Logan
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 25/03/03, 11:45




par Logan » 10/06/06, 19:26

Ik denk dat we moeten gaan kijken passieve zonne-technieken, zonder ventillo.

Ik vond dat ook, de vortex effect op het principe van thermitière. Het ziet gemakkelijk te verwezenlijken
http://luc.merlovisking.chez-alice.fr/climat-clean.htm

of dat, in het Engels: http://www.rolexawards.com/laureates/pd ... te0006.pdf

Ik herinner me ook een zonne-koelkast (ik vind de link) werkt met een niet-giftige koelgas (type alcohol) zonder compressor en vereist alleen het openen / sluiten van een klep eenmaal per 12 uur . Het maakt geen gebruik van de bonthandelaar systeem, maar het conventionele systeem met behulp van passieve zonne-energie om de vloeistof te comprimeren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 10/06/06, 22:41

re-hello,

@ Christophe:
Mist is alleen zichtbaar in de productie van de fles na het volledig is verdampt. De on-luchtvochtigheid is een probleem als er teveel water is verdampt. Zoals ik al zei, niet meer 1.5L per dag in een hol van 15 m², behalve in zeer droge tot het uiterste. Dit is een extra airconditioning, die meer als een verbeterde ventilator bedient. Wanneer we beginnen te ademen, het maakt een wereld van het goede! Anders, vocht gaat in ongeveer 1 / 4 uur door een goede ventilatie in de avond met verse (ik bedoel "ventileren" naar een luchtstroom, genre open ramen noorden en het zuiden en open het hele deuren ...). Ik denk dat het verdampt veel water in een bad nemen van een douche ... en beluchten het heeft geen vochtproblemen.
Dat gezegd, dit systeem is niet geweldig, althans in deze versie ... : Mrgreen:

@ Logan:
De zonne-koelkast systeem dat je spreekt is een absorptie koelmachine. zal deze site te zien:
http://www.tecsol.fr/RafrSol/index.htmZal maar te klikken op "next" aan de onderkant van de pagina als je wilt alles te begrijpen

et http://raee.org/climatisationsolaire/, Zoals, moet u de site te verkennen.
Deze machines zijn zeer krachtig, maar het is zwaar logistiek, en ik denk dat ca vereist zonne-vacuüm ...

anders,
Ik wist dat de link op de thermitière effect, ca neemt de vortex buis principe:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vortex_tube Het is zeer aantrekkelijk als jezelf, maar je zult merken door het lezen van de specs van een vortex buis die een enorme snelheid duurt te hopen "centrifuge" calorieën (eigenlijk het creëren van een groot genoeg depressie aanzienlijk koelen van de lucht ). Het is waar dat met een buis met grote diameter en grote lengte, moet er hopen iets. Dit type tent is voorzien van airconditioning, helaas, ik heb geen plaats om hierheen thuis te testen ... geen van Tyau kachel elders. ca en kan niet proberen op een kleinere schaal. : Cry: : Cry:
Dat gezegd hebbende, ik ben bang dat, in de veronderstelling dat we kunnen de lucht snel genoeg draaien, we hebben een monsterlijke geluid in de vinnen.

Als voor de verdamping systeem in het zand gehalte tussen potjes in de pdf (zeer goed artikel inderdaad, en zeer goed initiatief van deze fabrikant !!!) beschreven, ca toegetreden tot het idee van de verdamper gips. Dit systeem wordt ook gebruikt sinds de oudheid amphorae waren poreus, waardoor door verdamping te handhaven koelen van de vloeistof.

Ik ben zeer geïnteresseerd in de klap van de buis zwart geverfd, maar het idee om de vinnen van een wervelwind dwingen me niet al te behagen; Ik ben bang dat het lawaai zou ca, waaronder een aantal lucht rotatie-frequenties genereren (raisonnance ... Lang leve de didgeridoo : Cheesy:.... Of het fluitje ultrasone !! :x ... plus een hond 50km rond !! : Lol:)

Aangezien dit is het creëren van een vacuüm om af te koelen, waarom niet een één venturi gebruiken? Dit is de beste manier om lagere druk lijkt ...
Het kan dus aan de basis van de pijp, een venturi (tint en geschilderd in wit natuurlijk) waarvan de binnenwand is voorzien van vinnen rechtstreeks naar de oppervlakteuitwisseling air-wall maximaliseren en doe courrir een warmtewisselaar beest rond de venturi ...?
... Niet duidelijk? :|


Ok, een tekening:

Beeld

Ik weet niet zeker wat ik zeg, lijkt ca gemakkelijk voor mij ... als christophe, die een ingenieur, ik ben niet kon bevestigen of zeg "waar j'ma geplant" ...

Ach, nou ja, gewoon een klein punt van vragen stellen die net mijn warrige gedachten heeft gewonnen: in de in het artikel over de airconditioner slang genoemde buis, de auteur spreekt goed van depressie in het centrum van de buis? Dus als er een depressie en hoopt om lucht te trekken uit de centrale zone "drukloos", zal hij moeten de luchtpomp. Want als hij gewoon een buis in het midden van de tornado en wacht tot de koude lucht naar beneden in zijn kamer, die bij atmosferische druk, ik denk dat hij zal een zonne-vacuüm gewonnen hebben : Lol: : Lol: : Lol:
Wat denk jij?
: Idee: Dat gezegd hebbende, het is niet slecht zonne-vacuum : Cheesy: .

Serieus, als iemand een kachelpijp 20m, zwarte verf, een gratis weekend en een plek om zelfs dat aspiratie test kan worden bereikt met een zwarte slang in de zon , ca kan de moeite waard zijn, ik ben bereid te sleutelen aan de venturi en de wisselaar.

@+
Pollux

PS: sorry voor de lengte van de post ... : Roll:
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Avatar de l'utilisateur
bilbo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 17/11/04, 18:20
Plaats: bergmeertje




par bilbo » 10/06/06, 23:34

pt'êt de Canadese goed, het is makkelijker; Neen ?
0 x
Leef eenvoudig zodat anderen simpelweg kunnen leven.
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 10/06/06, 23:36

het is makkelijker inderdaad, maar niet van toepassing op parijs ... : Cry:
en werken is zwaar op de bestaande habitat.

Pollux
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Avatar de l'utilisateur
bilbo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 17/11/04, 18:20
Plaats: bergmeertje




par bilbo » 11/06/06, 00:17

In feite is het een dubbel vmc stroomt achteruit, jouw ding?
0 x
Leef eenvoudig zodat anderen simpelweg kunnen leven.
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 11/06/06, 09:46

hi bilbo

Ik beken dat ik niet begrijp heel goed wat je bedoelt met "achteruit" ... als je zou kunnen herformuleren of te ontwikkelen ...
je praat over de "mist fles" of de "kachelpijp air conditioner" Ik zou graag een model met venuri testen?

In elk geval is dit een ih, omdat niet verzonden of vastleggen buitenlucht.
Voor het tweede systeem:
de buis, waarbij een vernauwing men doet is een eenvoudige schoorsteen, en maakt gebruik van hier tot het versnellen van de lucht, zo cool. de tweede buis die rond (hier in doorsnede gezien aan weerszijden van de venturi) zal de lucht in de kamer af te koelen en stuurt het terug na het verliezen van een beetje warmte op de schoorsteen via de wand. in feite, gebruik dan een kleine afzuigkap om de lucht circuleren in de tweede buis.

Pollux
Dernière édition par pollux de 11 / 06 / 06, 12: 59, 1 keer bewerkt.
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Za-va
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 11/03/06, 10:55




par Za-va » 11/06/06, 12:29

slt,
Ik heb een idee ook de verdamping is het koud en willen zo évaporont.
dikke stoffen voor de top fenêtre met een poreuze pijp die water levert, net genoeg om het niet vallen door terre.qu'est wat je denkt?
0 x
onwetendheid maakt Menner schapen of we willen.
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 11/06/06, 12:55

volledig de slag van het weefsel, is het makkelijker dan gips verdamper en minder broos. en erger Cà in ieder geval is de lichte logistiek!
maar de uitwisseling oppervlak is niet geweldig .... we zouden moeten een soort van "honingraat" weefsel te maken en plaats het in de voorkant van een ventilator of een op het noorden gelegen raam dat alleen geopend tijdens de top van het venster ten zuiden ...

Ik zal zien wat ik kan doen met een hek, oude t-shirts en een beetje tijd dat ik heb. (Time, eh, niet die van de oude T-shirts ... : Cheesy: )

Ik nodig u uit om uw idee te proberen en het uitvoeren van metingen (van het type "x" liter verdampt "y" uur voor een stuk van de "z" meter-kubus, "T ° voorwaarts", "T ° na het" .. .) verhaal valideren of ongeldig maken van het concept of zelfs het formaat ervan wijzigen. is het niet, want het is een ambacht dat ca niet kan worden geoptimaliseerd ... en het lijkt mij een goede hack effectief en goedkoop, dus het is de moeite waard waarschijnlijk de moeite waard

@+
Pollux
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google Adsense [Bot] en 421 gasten