Ecologisch project zelfgemaakt

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
nieuwsgierig 84
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 03/11/19, 16:43

Re: Zelfgemaakt ecologisch airconditioningproject




par nieuwsgierig 84 » 03/11/19, 17:42

Hallo,
Ik ben blij te horen over je ervaringen.
Ik bestudeer een verfrissing met behulp van een boorgat.
Ik heb dankzij internet een PE-sonde gevonden ... het is een dubbele U die ik met glycolwater zal vullen en in het boorgat (ongeveer 90 meter diep) zal glijden dat ik niet langer gebruik ... (Artesische put ..) het water staat permanent op 13 graden ...
De buis met een diameter van 25 mm is 380 meter lang.
Ik zag (ik weet niet meer waar ...) dat ik 40 Watt per meter kan overwegen: ongeveer 3800 ...
Ik denk dat ik het moet uitrusten met een circulatiepomp voor centrale verwarming ...
Meer geschikt voor de diameter ... in een gesloten circuit zijn vereist geen druk ...
Nu blijft het om de wisselaar te vinden. Ik had erover gedacht om een ​​wandlamp van een airconditioner te herstellen ... of, zoals jij, een autoradiator ...
Ik denk dat ik ook een overdrukventiel moet plaatsen? En misschien een "slibverwijderingssysteem"
Ik wacht op uw advies
Bij voorbaat dank
0 x
nieuwsgierig 84
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 03/11/19, 16:43

Re: Zelfgemaakt ecologisch airconditioningproject




par nieuwsgierig 84 » 03/11/19, 18:21

Enkele details over geothermische sondes

https://www.pumplastiques.fr/sanitaire- ... al/p/P0642
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: Zelfgemaakt ecologisch airconditioningproject




par eclectron » 03/11/19, 20:29

Chris_Workshop schreef:Hallo,

Ik kom hier om mijn luchtkoelerproject te delen (in plaats van de ongepaste term airconditioning maar die meestal wordt gebruikt wanneer we het hebben over een koelapparaat) ultra zuinig maar toch effectief (tenminste hoop ik) productie huis van elementen grotendeels hersteld. Zo zuinig dat een zonnepaneel van ongeveer 100W het kan bedienen.
In plaats van een lange speech, is hier de uiteenzetting van het principe en het begin van het videowerk. later wordt de ventilatorsnelheid beheerd door een Arduino-bord.


Ik heb niet alles in detail gelezen, misschien is het gezegd, maar het kan interessant zijn om de fans in serie aan te sluiten, om snelheid, lawaai, verbruik te verminderen en hun levensduur te verlengen.

Dit koelere idee is ook interessant voor degenen die een stroom in de buurt van het huis hebben.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 205-gasten