Brandstofbesparing met aceton?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
wirbelwind262
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 238
Inschrijving: 29/06/05, 11:58
Plaats: fouras
x 29




par wirbelwind262 » 08/02/06, 15:29

Bonjour!
André, gebruik je aceton bij de benzine in je val?
Wat voor soort is dit, bever, cessna, otter, piper, beechcraft?
En de molen: radiaal, plat, lycomming, pratt?
bedankt, @+ en goede vluchten!
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 08/02/06, 16:08

Als je geïnteresseerd bent, een kleine link over aceton en veel testresultaten:

http://peswiki.com/index.php/Directory:Acetone_as_a_Fuel_Additive
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 08/02/06, 17:03

Interessant, bedankt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/02/06, 17:16

Hallo M-262
de motor is een platte 290 cilinder Lycomyng O-4
Het verdient de voorkeur om geen aceton in de brandstof direct in de tanks te doen, ze zijn bedekt met een antilekproduct, dat de filters kan oplossen en verstoppen,
Ik gebruik het alleen in de primerpomp om de kleppen alleen los te laten bij gebruik van een andere brandstof dan 100LL
Ga naar Locatie, je hebt de foto van de vogel.

Andre
0 x
lemust
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 12/02/06, 23:17
Plaats: mirepoix




par lemust » 14/02/06, 23:21

Hallo allemaal, ik gebruik aceton en ik bespaar brandstof, het hangt af van de snelheid, maar rond de 90 verbruik ik 1,5 minder en bij 130 ongeveer 3 liter minder
op de kettingzaag is het erg interessant en vooral geen schadelijke dampen meer
maar het meest interessante is de ondoorzichtigheid
Ik passeerde een hele oude Renault 280 turbokist first pass 4,59 ipv 3 maxi en na een flinke dosis aceton te hebben gesmeerd is het weer 0,56 dus minder dan een euro 4 (ongeveer 1)
het parfum dat vrijkomt door olie (momenteel 40%) wordt verzwakt en om de geur te perfectioneren voeg ik een paar druppels etherische olie van tijm toe
Dus ik begrijp niet waarom je terughoudend bent om aceton te gebruiken.
Vrienden Paulus
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6992
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2914




par gegyx » 22/06/06, 16:21

In het Quant'homme-nieuws:
experimenten.
1 - met aceton
http://perso.orange.fr/quanthommesuite/nouv210606.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
BornToBeWild
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 11/06/06, 13:10
Plaats: Biskaje
x 8

Oh? Is hij verrast!




par BornToBeWild » 22/06/06, 19:01

: Cheesy: Hallo blij gezelschap!

Aceton is een superverdunner. Mijn eerste ervaring met aceton, ik was 12 jaar oud, en ik moest de gedroogde acrylverf op mijn penselen schoonmaken (een vergissing, zo ben ik niet!). Om de borstels te laten weken en een glas niet te vervuilen, had ik het goede idee om aceton in een plastic wegwerpglas te doen!!! Ja ! Ik zie de kenners al lachen! :P Nou ja, na 10 minuten was de onderkant van het glas (plastic) helemaal opgeblazen met aceton (ben je verrast?) : Lol:

Dus mijn vraag: aangezien dit volgens de Quanthomme-site geen interesse heeft voor "carb"-motoren (waarvan de polymeermembranen tijdens de test moeten hebben geproefd!), bestaat er dan geen risico op voortijdige slijtage van het brandstofinjectiecircuit, met een plastic brandstoftank (zoals op een ZX bijvoorbeeld)? :| En dit ondanks het zeer lage aandeel aceton! Van welk plastic zijn acetonflessen gemaakt?

Kan het op Quanthomme beschreven "Homemade Vortex"-systeem niet gemaakt worden van polypropyleen plastic? Hoewel de motor onder de luchtinlaathuls opwarmt, is er voor de luchtinlaat geen gebruik van metaal nodig, toch? :|

Ja, ja, ik kom ook!
0 x
Noch onderdanig noch rebels ... Wild !!!
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 22/06/06, 20:33

Dag
Alleen omdat het op Quant Homme is geschreven, wil nog niet zeggen dat het een wetenschappelijke studie is! Wat een onzin !
aceton geen interesse op een carburateurmotor, hij had ook kunnen toevoegen dat de turbulator geen interesse heeft op de carburateur en ook de turbulator geen interesse op diesels met indirecte injectie!
Je moet je alleen afvragen waarom er een verschil is met een carburateur en een injectie, bij injectie is er een Lambda sonde
en een computer die de injectie regelt, dus als de verbranding iets verbeterd is, aceton of turbulator, brengt de sonde de correcties aan, vandaar de observatie van de economie.
Met een carburateur zoals meneer iedereen, zal de carburateur altijd een brandstofverhouding sturen op basis van het ontwerp, de automatisering, enz. Over het algemeen corrigeert het niets, afhankelijk van de lucht die door de venturi gaat, of de lucht nu warm of koud of vochtig is
Of de verbranding nu goed of slecht is, het is altijd dezelfde instelling.
Het is heel anders als je een carburateurmotor bedient met een handmatig instelbaar mengsel, ik weet waar ik het over heb, vooral in een turbulator, ik gebruik dit al heel lang
We kunnen aceton en turbulator niet vergelijken, dus het verschil is groot

Doe aceton in een tondeuse en stel het kleine richtpunt van de hete motorcarburateur een 1/2 slag strakker af en controleer het verschil!

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 22/06/06, 21:45

Dag
de Quant Homme-site vertelt alleen een ervaring waarbij de 3 voertuigen met carburateur geen positief resultaat opleverden...

Voor de fles aceton is het polyethyleen
voor reservoirs lijkt dit ook veel.
0 x
laurent73
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 19/06/06, 23:28
Plaats: albertville




par laurent73 » 22/06/06, 21:52

Bonjour à tous,

Ik wil graag aceton proberen op mijn renault 19 1.4e energy benzinemotor.
Als het beter is om het niet in de tank te plaatsen (50 liter), of moet het worden geplaatst (ik begreep niet alles, ik heb geen mechanische wetenschap doordrenkt, maar ik wil het leren).

Als het niet voor de installatie van de turbulator is, bevindt deze zich dan tussen de luchtinlaat en de carburateur?

a+ en alvast bedankt
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten