Economieën door opwarmen van brandstof?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
bob_isat
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 290
Inschrijving: 26/08/05, 18:07

Economieën door opwarmen van brandstof?




par bob_isat » 21/07/06, 18:38

hi to all

in goede olie heb ik besloten om een ​​verwarmingssysteem op brandstof te installeren, ook al ben ik maar 30% agrarisch koolzaad.

mijn auto is een golf 3 tdi en de verwarming (dieselfilterhouder) komt uit een renault 19.

Ik heb dit systeem daarom geplaatst op het koelcircuit tussen het motorblok en de radiator in de passagiersruimte.

de resultaten lieten niet lang op zich wachten:

600 km snelweg met minder dan 30L :schok:

soit minder dan 5L per 100 , terwijl mijn verbruik voorheen iets meer dan 6L was onder dezelfde omstandigheden...

dus hier is het, als iemand geïnteresseerd is, zal ik de montage wat meer in detail beschrijven...

vreugde en nuchterheid voor iedereen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 21/07/06, 19:11

welkom
het is waar dat het een goed idee is voor degenen die dit systeem niet standaard hebben gemonteerd (bij mij was het al geïnstalleerd -clio1- 1.9d :D )
Het loopt momenteel rond de 4.7 l/100 met 40% korte trajecten (6 km).
30% olie+aceton+""""magneten""""" (in test).

Ik denk niet dat het dit soort verbruik zou halen zonder de verwarming.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 21/07/06, 19:15

Dag

Voor degenen die met een bepaald % olie rijden, is het bijna essentieel om de brandstof te verwarmen, zelfs als ik op diesel rijd, verwarm ik het en dit voor een hele lange tijd, ik had het voor de winter erop gezet (de economie en opmerkelijker dan de zomer) maar ik realiseerde me dat het in de zomer niet stoort, zelfs als het verbetert.
Omdat het wordt verwarmd met water uit de motor, verwacht niet dat het boven de 70c komt met een goede wisselaar, de motor loopt stiller en klopt minder.
Te veel verwarming geeft een probleem van uitzetting bij de injectiepomp en bepaalde afdichtingen (de games van de pomp en erg strak)
Vermijd dus verhitting met de uitlaat.
Maar als je het systeem verder wilt verbeteren, installeer dan een filter met een gekalibreerde retourklep (origineel bosch voor de Scandinavische landen) dit vermindert de hoeveelheid diesel in de retour, dus minder doorgang van vloeistof in de wisselaar, anders bij een conventioneel systeem met het aanzienlijke rendement mag je niet verwachten dat je boven de 40c komt en alleen als de tank 1/4 in de zomer is.. je moet de tank niet verwarmen in de winter, dit veroorzaakt condensatie en vele andere problemen..
Om erachter te komen of je een goed retoursysteem hebt, koppel je de retourleiding los en laat deze in een emmer lopen, meet het volume tijdig op, je hebt een goed idee als je al een ingebouwd ventiel hebt.
naar het filter.. Als je in 20 minuten 5 liter vult, zet dan zelf een kraan op!

Andre
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 22/07/06, 08:54

welkom
De verwarming van diesel door de koelvloeistof is gemonteerd op de Mercedes 300TD turbo (1992). Maar ik zie het getarreerde ventiel van Bosch niet? Heb je een referentie André? Want zonder de verwijzing naar de Bosch-distributeur weten ze hier niet waar we het over hebben.... Bedankt
Michel
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 23/07/06, 00:20

Hallo Michel

Het filter zit op een Jetta uit 1990
nr. 0450 906 174 Bosch

Het ventiel wordt apart verkocht, het is gemaakt van vrij kwetsbaar plastic, de interne ring is gemaakt van staal.
Ik zal foto's maken en je mailen
Het is 3 vol geweest dat ik heb gemaakt met 50% olie, maar ik moet het filter vervangen, ik denk dat ik de dosis een beetje sterk heb geforceerd 50 ..

Andre
0 x
MichelM
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 411
Inschrijving: 14/02/05, 13:13
Plaats: 94 Val de Marne




par MichelM » 23/07/06, 07:58

Hallo André
De referentie is die van het filter, maar de klep heeft er een als deze apart wordt verkocht? Het moet gezegd worden dat ook hier als ik ze bijvoorbeeld vraag: een breedband lambda sonde voor een direct ingespoten motor zoals Peugeot Citroën (HPI motor) ze het niet weten zonder de exacte referentie, de computer is koning en zonder referentie zijn ze niet kunnen vinden ..... Hoe dan ook, deze sondes zijn zo duur dat ik het heb opgegeven om er een te kopen.
dank u André
Michel
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2

economie door verwarming op brandstof




par denis » 23/07/06, 18:36

hallo allemaal, toen ik jonger was wilde ik een koperen spoel om de cilinder van mijn bromfiets (een echte) doen om de benzine te verwarmen, het bleef altijd alleen maar cerebal Niet lang geleden las ik een getuigenis op het net , dat tijdens de beperkingen (oorlog) de motorfietsen soms zo werden gemonteerd om op het mazout te rijden! :P matige prestatie maar goed!
En op een VFR, werkt het? :P :P Ik zie er een die het koper gaat raken : Lol:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

Re: zuinig door stookolie




par Andre » 02/08/06, 04:30

Dag

bob_isat schreef:hi to all

in goede olie heb ik besloten om een ​​verwarmingssysteem op brandstof te installeren, ook al ben ik maar 30% agrarisch koolzaad.

mijn auto is een golf 3 tdi en de verwarming (dieselfilterhouder) komt uit een renault 19.

Ik heb dit systeem daarom geplaatst op het koelcircuit tussen het motorblok en de radiator in de passagiersruimte.

de resultaten lieten niet lang op zich wachten:

600 km snelweg met minder dan 30L :schok:

soit minder dan 5L per 100 , terwijl mijn verbruik voorheen iets meer dan 6L was onder dezelfde omstandigheden...

dus hier is het, als iemand geïnteresseerd is, zal ik de montage wat meer in detail beschrijven...

vreugde en nuchterheid voor iedereen!



Zojuist heb ik het diesel retoursysteem aangepast om de retour te beperken. de verwarming is toegenomen, het is ongeveer 68c als ik met lage snelheid rijd en 52c als ik sneller dan 130 km / u rijd, ik denk dat het moeilijk zal zijn om 80c te bereiken zonder een vrij grote wisselaar te installeren..
Aangezien ik vandaag net een thermometer heb geïnstalleerd, herinner ik me dat de toevoer van olie uit de tank de neiging heeft om de olie af te koelen die met de retour in de wisselaar/filter ronddraait.
Het koelcircuit van de motor wordt geregeld op 90c, normaal gesproken duurt het bij een goede warmtewisselaar 10c minder
Bob, heb je enig idee van de temperatuur van de brandstof die uit de intercooler komt?
Ik zal wijzigingen aanbrengen om 80c gereguleerd te bereiken, dit is waar de motor beter presteert met een hoge 65% olie (dit gaat gemakkelijk door het filter) Het vermogensverlies dat we voelen is niet omdat olie, maar omdat het filter verstopt raakt als de vloeistof is te stroperig,
Een van mijn zoons (Jetta) had het dieselfilter vervangen door een auto-oliefilter dat evenveel trok als op diesel rijden!
Na het verbranden van 3 tanks bleef een injector openstaan!
Bij de Golf en VW zit het filter aan de zuigzijde, dit maakt het nog moeilijker om door het filter te komen..

Andre
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 18/08/06, 05:41

Goedemorgen.
Ik heb zojuist de grootte van de wisselaar verdubbeld en ik won slechts 5c of 58c continu bij 130 km/u,
Ik denk dat het met een kleine warmtewisselaar moeilijk zal zijn om tot 75c te gaan, ik bereik meer dan 70c alleen als de motor stationair warm is
laag verbruik.
Ik begin te begrijpen waarom de vette een elektrische kachel installeren, de laatste 10 graden zijn niet te bereiken met motorwater.
om een ​​ideale temperatuur van 75 C voor de olierace te behouden, denk ik dat we aan iets anders moeten denken dan alleen motorwater.

Andre
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 18/08/06, 09:46

Andre schreef:om een ​​ideale temperatuur van 75 C voor de olierace te behouden, denk ik dat we aan iets anders moeten denken dan alleen motorwater.

Andre


Hallo André (en de anderen),

En een koperen spoel rond (of beter: in) het uitlaatspruitstuk (type verwarmer voor pantone), zou het niet beter verwarmen?
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten