Brandstofbesparing met aceton?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 30/11/05, 23:07

het is een benzinegolf van 1600 gl, ik heb geen brandstofverbruik, ik heb de anti-vervuilingstest uitgevoerd met een tankpunt in de motorruimte, zodra het eerste kaartje was getrokken, heb ik de aceton toegevoegd met de voorgeschreven dosis, de volgende test zal zijn opladen.
de pantone is nog niet klaar.
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 31/01/06, 22:06

Ik ontmoette een motoringenieur op een school voor mechanica. Ik praat met hem over aceton, hij heeft er geen kennis van, maar hij praat met mij over commerciële additieven, hij vertelt me ​​dat ze gebaseerd zijn op propylalcohol (mengbare brandstof, water), ik hem leren dat deze alcohol de basis is van aceton, blijft weten dat deze net zo vluchtig is als aceton
Ik vertelde hem ook over de turbulator, hij liet me een cilinderkopgedeelte zien met een vorm die de vortex bevorderde.
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/02/06, 13:49

lau schreef:[...] Aan de andere kant heb ik altijd geweigerd om op HVB te rijden, er is 1,2 L stookolie nodig om 1 L olie te produceren (niet erg ecologisch) en het prijsverschil is in mijn ogen niet groot genoeg voor alle problemen die dit product veroorzaakt (opslag buiten de kou >4°C, algemeen aanbod omdat onze regio het niet produceert, brandstofpomp werkt niet voor dit type product, brandstoffilter moet vaker worden vervangen, niet legaal voor auto's: met de pantone die 2 maakt!, product zonder toekomst in mijn ogen met het oog op opkomende technologieën, etc.)[...]
Ik weet niet wie je dat heeft verteld, maar het staat duidelijk vol met fouten, opzettelijk of niet... : Roll:
Een publicatie van ADEME (Zie hier) geeft enige informatie over dit onderwerp.
Kennelijk heeft deze rating betrekking op HVB-verdedigers. Hij zei echter dat het nu controversieel zou zijn...

Wat opslag betreft, is een eenvoudige kelder voldoende.
Voor benodigdheden ga naar Olio, daar staan ​​veel producenten vermeld.
Brandstofpomp, ik zie het niet?
Het filter dat je vaker moet vervangen is een legende, we doen het in het begin maar één keer.
Wat de "niet-legale" kant betreft: ALLE wijzigingen die aan voertuigen zonder homologatie worden aangebracht, zijn in hetzelfde geval, of het nu gaat om Pantone, elektrolyse, enz...
Het is geen “technologie van de toekomst”, het is een manier voor degenen die de mogelijkheid hebben om minder CO2 uit fossiele brandstoffen uit te stoten en een meer lokale economie te stimuleren…
Niemand heeft ooit gezegd dat het meteen voor iedereen generaliseerbaar was!
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 06/02/06, 14:13

Ja!
Ik heb een eigen tankpomp die niet vorstbestendig is.
Vanaf 4°c bevriest de HVB (sorry, mijn hangar is niet geïsoleerd)
oké voor het filter
Ik heb naar het prototype "dosoil" van de APTE-site gekeken http://apte.formation.free.fr/ maar je hebt een extra tank nodig, zelfs daarvoor heb ik de ruimte niet (tenzij ik het reservewiel opoffer!!)
Ik betaal voor de witte zonder BTW (bedrijfswagen). Het verschil is gezien de beperkingen niet zo groot.
voor het milieu rijd ik al met Pantone op een voertuig bij 0,23 op de opaciteitsmeter (vóór montage), daar zou ik normaal gesproken zeer ernstig verder moeten verminderen na de waterinjectie.
Ik heb al de beperkingen om water aan mijn bubbler toe te voegen, zelfs als ik gisteravond een automatische vuller heb geïnstalleerd (efficiëntie valt te bezien)
nee echt ik ben niet warm voor de HVB..
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/02/06, 14:16

Wat betreft Aceton, ik heb het geprobeerd op twee volle tanks, met een snelheid van 0,30% per volume op het olievolume en het leverde niet veel op in het verbruik (onbeduidend verschil en slechts twee metingen ......)

Aan de andere kant deed het een cilinder van mijn koude motor "kloppen" (waarschijnlijk een probleem met de opmars) waardoor ik niet verder ging.

Voor acetonverbrandingsresten:
- Ik zie niet in welke problemen de korte koolstofketen (dimethyl) kan opleveren,
- voor de functie "keton" is het een "C" die al geoxideerd is, maar niet volledig, dus het zou ook geen problemen moeten opleveren, zodat de verbrandingsresten klassiek de vorm CO2 + H2O hebben.
0 x
Avatar de l'utilisateur
lau
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 814
Inschrijving: 19/11/05, 01:13
Plaats: vaucluse




par lau » 06/02/06, 14:22

Van wat ik hierover heb gelezen forum, en corrigeer me als ik het mis heb, aceton mag niet te lang in de tank blijven omdat het erg vluchtig is.
Je moet dit net als anderen proberen forum bij min. 80 ml. (voor een tank van 40 tot 50 l) en voer de test uit tijdens lange reizen om de bovengenoemde redenen.
0 x
Het aantal moleculen in een druppel water gelijk aan het aantal druppel die de Zwarte Zee bevat!
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/02/06, 14:37

lau schreef:[...]Ik heb een pomp met een privétank die niet beschermd is tegen bevriezing.
Vanaf 4°c bevriest de HVB (sorry, mijn hangar is niet geïsoleerd)
Koolzaad bevriest bij -10°C en Zonnebloem bij -15°C.
uitzicht deze pagina.
Als je meer wilt weten, moet je Oliomobile gaan ontdekken.

lau schreef:Ik heb naar het prototype "dosoil" van de APTE-site gekeken http://apte.formation.free.fr/ maar je hebt een extra tank nodig, zelfs daarvoor heb ik de ruimte niet (tenzij ik het reservewiel opoffer!!)
U hoeft niets op te offeren, u kunt zonder enige wijziging op één tank rijden tot 30%, tot 50% in de zomer als uw pomp dit toelaat.

lau schreef:[...] nee, echt, ik ben niet zo dol op SVO..
Jammer, ik begrijp niet wat u dwars zit en het zou u in staat stellen uw "econologische" aanpak nog een stap verder te brengen, tegen lagere kosten...
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/02/06, 14:42

lau schreef:Van wat ik hierover heb gelezen forum, en corrigeer me als ik het mis heb, aceton mag niet te lang in de tank blijven omdat het erg vluchtig is.
Je moet dit net als anderen proberen forum bij min. 80 ml. (voor een tank van 40 tot 50 l) en voer de test uit tijdens lange reizen om de bovengenoemde redenen.
Ik gebruikte 72 ml (0,3% op olie bij een 70/30% GO/HVP-mengsel, oftewel 24 l olie) en op lange reizen (1000 km in 2 dagen).
Ik zou het niet nog een keer doen, om de door mij hierboven genoemde reden... : Wink:

Daarentegen zeer effectief in het verwijderen van uitlaatgeuren! : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 06/02/06, 19:18

lau schreef:gemeenschappelijk aanbod omdat onze regio dit niet produceert, [...]
Je kunt hier naar dit bericht gaan: http://www.oliomobile.org/forum/oliomap.php

Je zult zien dat er producenten niet ver van je huis zijn... : Wink:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/02/06, 22:00

Hallo,
het effect van aceton is duidelijker merkbaar bij benzinemotoren
Ik heb het over het gevoel bij het accelereren (het klimt niet in de gordijnen)
maar we voelen een effect, op de oude generatie diesel merken we het minder, op het brandstofverbruik is het minimaal, en iets beter op de benzinemotor, het effect wordt na verloop van tijd afgezwakt, als het een week in de tank blijft doen we dat merk er niet veel van. Dit zou in ieder geval de injectoren moeten reinigen!


Andre
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten