Hoe kan prijsstijgingen camoufleren?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 24/09/08, 10:38

Gregconstruct schreef:
Christine schreef:Uiteindelijk komen we altijd terug op de geschiedenis van stro, balk en het oog van de buurman.


Huh ??? :|


Van de uitdrukking 'het stro in het oog van de buurman zien in plaats van de balk in zijn'
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 24/09/08, 10:39

Jozpa !!

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 24/09/08, 10:43

Christine schreef:
Gregconstruct schreef:
Christine schreef:Uiteindelijk komen we altijd terug op de geschiedenis van stro, balk en het oog van de buurman.


Huh ??? :|


Van de uitdrukking 'het stro in het oog van de buurman zien in plaats van de balk in zijn'


Ja, dat, ik begreep waar het vandaan kwam, maar ik zie het verband niet ...

Christophe schreef:JOZPA


Wees dapper !!!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 24/09/08, 10:54

Het rapport is wanneer we toch maar schreeuwen, maar dat we bovendien doen alsof we de gevolgen van onze eigen daden niet zien.

Bijvoorbeeld het spelen van de deugdzame slachtoffers van een gehaat systeem (de vervelende supermarkten) terwijl je wilt profiteren van de voordelen van dit systeem (prijs, gemak).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 24/09/08, 11:00

OK
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79368
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11062




par Christophe » 24/09/08, 11:07

Christine schreef:Het rapport is wanneer we toch maar schreeuwen, maar dat we bovendien doen alsof we de gevolgen van onze eigen daden niet zien.

Bijvoorbeeld het spelen van de deugdzame slachtoffers van een gehaat systeem (de vervelende supermarkten) terwijl je wilt profiteren van de voordelen van dit systeem (prijs, gemak).


Hé Calmos ... we gaan ook naar de supermarkt en onthouden!

Waar wilt u diepvriesproducten of blikjes kopen zonder supermarkt? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 24/09/08, 11:11

Ah, vraag aan 200 euro Jean-Pierre !!! : Lol:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/09/08, 13:12

Christine schreef:
Citro schreef:Een advies: koop de meest originele producten mogelijk, eet ze redelijk op ...

Nog een tip: vermijd bewerkte producten en geef de voorkeur aan "rauwe" producten. Goedkoper, minder verpakking, minder toevoegingen, beter voor je gezondheid... .

Dat bedoelde ik ook. : Arrowu:
Ik heb zelfs ontdekt dat biologische producten goedkoper kunnen zijn:
voorbeeld Rijst bij BIOCOOP is goedkoper dan Lustucru bij AUCHAN, het is logisch, met tv-commercials, verpakkingen, achtermarges, aandeelhouders ... biologische producten zonder al deze kosten worden zeer concurrerend. Ik koop het in bulk in papieren zakken die de winkel ons uitnodigt om weer bij te vullen. : Mrgreen:
En vooral, ik vertel je niet het verschil in smaak ... Een traktatie! : Cheesy:
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 24/09/08, 13:47

Ik bleef op de 6-pagina, toevallig kwam ik het gezondheidsblad over Frankrijk 5 tegen, samenvattend leren we dat supermarktbrood maximaal 106-additieven, zoetstoffen, emulgatoren en anderen kan bevatten, de enige brood dat te koop is, wordt verkocht onder het traditie-label, omdat het een restrictieve specificatie respecteert en de bakker geen plezier kan hebben met het recept.

Nee, maar 106-additieven in zo'n eenvoudig recept, bloem, water, zout, suiker, zuurdesem, het maakt me sprakeloos

Met de hand brood maken zonder een machine, is nog steeds de oplossing die ik verkies, ik gebruik verschillende volkoren meel, wit, met zaden, niet minder dan 3 of 4 bloem voor 1kg brood, een kubus zuurdesem of beter stuk zuurdesem van de bakker.
Om de hitte van de oven te gebruiken, bak ik vervolgens pizza's, dan zelfgemaakte pizza-avond, de pizza-sterren hoeven alleen de winkel te sluiten met hun pizza verkocht zonder toppings en ik heb ook brood voor de week.

het rapport gaat over Frankrijk 5 naar 25min emissie van 23 / 05, geen emissie van 23 / 09, ik heb het mis
Dernière édition par jime de 24 / 09 / 08, 13: 57, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 24/09/08, 13:54

106 verschillende additieven ... Binnenkort is het bijna net zo schadelijk om supermarktbrood te eten als om een ​​sigaret te roken ... :onheil:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten