Hoe snel reizen door een max van CO2 te sturen?

Boeken, televisieprogramma's, films, tijdschriften of muziek te delen, adviseur te ontdekken ... Praat met nieuws van invloed zijn op geen enkele manier het econology, milieu, energie, de maatschappij, het verbruik (nieuwe wetten of normen) ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

Hoe snel reizen door een max van CO2 te sturen?




par jean63 » 08/03/07, 16:35

Gevonden in Uitdagingen n ° 70 van maart 2007 =>
"Weekend aan het einde van de wereld = Parijs - Peking (5 dagen - 3 nachten / dus 2 dagen reizen !!!) voor 1021 euro / Kuoni / Air France reizen .... resultaat van de races: 7240 kilo CO2 uitgestoten ie 3 jaar auto met 10000 km per jaar ..).
..... en er is beter = Parijs Shanghai (5 dagen - 3 nachten / CO2-uitstoot: 9240 kilo).

De vliegtuigen worden niet "meegeteld" in de CO2-uitstoot in het Kyoto-protocol, ze wisten niet waar ze ze moesten neerzetten !!!!
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 08/03/07, 18:29

1) Arg ... het is "nauwelijks" 141 € per ton CO2 ... door binnenlandse brandstof te verbranden op 0,6 € / L verkrijgen we 230 € per ton CO2, door benzine te verbranden op 1,2 € / L verkrijgen we 522 € per ton... het is beter maar niet zo veel. Hoeveel ketels voor hoeveel weend zijn er verkocht?

2) Het maakt ook een auto die 241 g / km of 10,5 of 9,3 L / 100 uitstraalt ... Een "kleine" 4x4 in de stad of een grote sedan op de weg ...maar normaal is het noodzakelijk om de referenties van de uitdagingslezers te nemen...: Cheesy:

ps: in dit opzicht, Jean63 jij die altijd de rijken bekritiseert (en de Chinezen zelfs als ze 100 keer armer zijn dan jij momenteel). Als ik zie waar je je bronnen vandaan haalt: uitdagingen, beurs, beurs ... Ik vraag me af of er geen paradox in je zit? Word niet boos, we zijn allemaal gemaakt van paradoxen ...

: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 08/03/07, 21:45

Christophe schreef:1) Arg ... het is "nauwelijks" 141 € per ton CO2 ... door binnenlandse brandstof te verbranden op 0,6 € / L verkrijgen we 230 € per ton CO2, door benzine te verbranden op 1,2 € / L verkrijgen we 522 € per ton... het is beter maar niet zo veel. Hoeveel ketels voor hoeveel weend zijn er verkocht?

2) Het maakt ook een auto die 241 g / km of 10,5 of 9,3 L / 100 uitstraalt ... Een "kleine" 4x4 in de stad of een grote sedan op de weg ...maar normaal is het noodzakelijk om de referenties van de uitdagingslezers te nemen...: Cheesy:

ps: in dit opzicht, Jean63 jij die altijd de rijken bekritiseert (en de Chinezen zelfs als ze 100 keer armer zijn dan jij momenteel). Als ik zie waar je je bronnen vandaan haalt: uitdagingen, beurs, beurs ... Ik vraag me af of er geen paradox in je zit? Word niet boos, we zijn allemaal gemaakt van paradoxen ...

: Mrgreen:


Excuses voor de cijfers, maar ze zijn niet van mij, maar de journaliste Anne-Marie Bellaiche die het artikel op pagina 101 schreef ... Ik reproduceerde het rauw zonder te controleren.

en de Chinezen zelfs als ze 100 keer armer zijn dan jij momenteel

Het is Hervé KEMPF (journalist van Le Monde) die de rijken bekritiseert (maar we moeten zien welke we moeten begrijpen), in zijn boek dat de aandelenmarkt of het ongebreidelde liberalisme niet prijst, want voor de Chinezen zijn er meer en meer + die een miljoen keer rijker zijn dan ik.

Dit is niet het probleem: wat ondraaglijk is, dat is waar hun geld voor is wanneer miljoenen mensen, en vooral kinderen, sterven van honger over de hele wereld.

PS: uitdagingen Ik las het in de wachtkamer van een arts ... en pakte het op. : Lol: P
Om je volledig gerust te stellen, kan ik bevestigen dat mijn metingen gevarieerd zijn, hierdoor kun je een WIDE-visie hebben en een mening vormen door de TRI te doen.
Hoe kunnen we weten hoe het ultrarijke leven (past dat bij u als formule?) Als we niet in hun literatuur kijken wat er wordt verteld?

als je meer informatie wilt over de ultrarijken en de ultrarijken, ik heb er genoeg van ..... de eersten kopen bijvoorbeeld steeds meer bontjassen van dieren: "China eldorado van producenten Deens bont "......
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 09/03/07, 10:50

De cijfers die je geeft zijn goed ... Ik heb ze alleen vergeleken met andere hoeveelheden ...

Hoe goedkoper de ton CO2, hoe milieuvriendelijker het is!

Wat betreft het debat over rijkdom, adviseer ik je om te kijken naar deze vervangende schoonheid door rijkdom en het aantal mensen met de hoeveelheid uitgestoten CO2:

Beeld

http://fr.wikipedia.org/wiki/Loi_normale
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 09/03/07, 14:19

Ik heb geen tijd om alle argumenten van Hervé Kempf te extraheren, het beste zou zijn dat je het boek leest, ik weet niet of het in je zak zit ... misschien af ​​en toe op de sites type 2X lesscher of minister van Prijs; nieuw is 14 euro.

Ik begrijp de curve goed die duidelijk laat zien dat de rijken een heel klein deel van de wereldbevolking uitmaken, maar men kan niet alleen op basis hiervan redeneren. We moeten rekening houden met de enorme impact van hun manier van leven en het exploiteren van de uitputbare hulpbronnen van onze planeet met een onvoorstelbare razernij (het is nog steeds niet de middenklasse die diamanten, bontjassen koopt ... enz. ).

Ik zal de tijd moeten nemen om enkele uittreksels uit het boek te laten zien.

Het was het onderwerp van een debat over Frankrijk in J..Mermet in het programma "Là-bas si je y suis" (15 uur / vroeger 17 uur) als je het soort programma ziet?
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 09/03/07, 18:09

Christophe schreef:Wat betreft het debat over rijkdom, adviseer ik je om te kijken naar deze vervangende schoonheid door rijkdom en het aantal mensen met de hoeveelheid uitgestoten CO2:

Beeld


Je vergelijking, Christophe, is psychologisch misleidend.
Om echt een inschatting te maken van de mate van verantwoordelijkheid van elk bij de uitstoot van CO2, is het noodzakelijk om te denken in termen van uitstoot door pijpkop.
Als uw diagram echter waar is door 'schoonheid door rijkdom en aantal personen te vervangen door hoeveelheid uitgestoten CO2', dan is dat alleen omdat het juist blijft door alleen 'schoonheid door rijkdom' te vervangen, maar door de andere schaal te verlaten .
Als we daarentegen "schoonheid door rijkdom vervangen en aantal mensen door hoeveelheid uitgestoten CO2 per hoofd"Dus daar heeft de curve helemaal niet hetzelfde gezicht.
Intuïtief zou ik zelfs zeggen dat het bijna omkeert:
  • de zeer armen produceren veel CO2 omdat ze het zich niet kunnen veroorloven om economische apparatuur aan die kant te kopen (oude auto, slecht geïsoleerde behuizing, oude elektrische apparatuur dus hebzuchtig)
  • De zeer rijken produceren de meeste CO2 door hun activiteiten en smaken (grote auto's, een overvloed aan nutteloze en vaak veranderde high-tech apparatuur, reizen naar het einde van de wereld)
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar 'Media & Nieuws: tv-programma's, rapporten, boeken, nieuws ... "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 287-gasten