Conservation landbouw

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Conservation agriculture




par izentrop » 09/08/21, 01:45

Moindreffor schreef:
GuyGadeboisLeRetour schreef:
izentrop schreef:Het is bevestigd, plantmaceraties dragen bij aan gewasbescherming
Izy ontdekt de voordelen van biodynamica. Het is geweldig, ik zou bijna huilen!
we zijn niet bezig met biodynamiek, maar met maceratie 100 kg brandnetels voor 1000 liter water is verre van de recepten van Steiner, hij past het gewoon op grote schaal toe, wat tuinders al heel lang toepassen in hun kleine moestuintjes

uiteindelijk niets nieuws, ontdekken dat brandnetel een bladversterker is, in grote en kleine gebieden, is het echt revolutionair?
In feite is het zeer recent als een "richtlijn"
Aanbevelingen voor het gebruik van preparaten
brandnetelbasis (U. dioica) lijkt te zijn begonnen
in Maine-et-Loire op basis van de adviezen van
Jean-Claude Chevalard, autodidactisch ondernemend
die zichzelf omschrijft als een "ortician". Van
voorbereidingen op de boerderij voor behoeften
lokale brandnetelmest en verschillende andere confec
met verschillende planten (heermoes, varens, etc.) zijn
snel handelsobjecten worden van wat
zag er al uit als een kleine industrie.
Vóór de landbouworiëntatiewet van 1999 en de ontwikkeling
ontwikkeling van controleactiviteiten, de autoriteiten
maakte zich er nauwelijks zorgen over. Tot het moment waarop de
verkoop van deze producten per duizend liter in
diverse tuincentra werden regelmatig signa
uitgevoerd door routinecontroleurs
van deze vestigingen. Deze marketing was
soms vergezeld van schriftelijke aanbevelingen
gericht op een breed scala aan ziekten of parasieten,
met zichtbaar fantasierijke inhoud. Geconditioneerd
in plastic jerrycans, de bereidingen por
waren een zeer gratis label dat voornamelijk claimde
verlies van bevruchtende eigenschappen. Ze waren
soms aanbevolen bij verkooppunten in
aandacht voor fytosanitaire eigenschappen, door
vooral tegen bladluizen. We waren toen bij
jaarwisseling 2000. https://www.jardiner-autrement.fr/wp-co ... tie-bd.pdf
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Conservation agriculture




par Janic » 09/08/21, 08:48

zizi
we zijn niet bezig met biodynamiek, maar met maceratie 100 kg brandnetels voor 1000 liter water is verre van de recepten van Steiner, hij past het gewoon op grote schaal toe, wat tuinders al heel lang toepassen in hun kleine moestuintjes
de biodynamica is inderdaad niet gereduceerd tot maceraties die al lang bekend zijn, maar het is de manier van gebruik die verschilt van de gebruikelijke toepassingen door extreme verdunningen en dynamisering van het homeopathie-type toe te voegen. Sinds de jaren 1930 zijn deze praktijken echter uitgebreid bestudeerd op duizenden monsters, met een controlegroep, op plantengroei, op de samenstelling van droge stof of vluchtige componenten en de meerderheid vertoont een duidelijke superioriteit ten opzichte van de controlegroep.
uiteindelijk niets nieuws, ontdekken dat brandnetel een bladversterker is, in grote en kleine gebieden, is het echt revolutionair?
Minstens zoveel als Monsanto, maar het vergiftigt in ieder geval niemand, integendeel.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Conservation agriculture




par Moindreffor » 09/08/21, 20:46

Janic schreef:minder moeite om na te denken
Nou, het is niet nodig om biodynamica te studeren, gezien de manier waarop je het beschrijft, begrijpen we dat Steiner niets uitvond, maar dat hij het werk van anderen overnam en dat hij er alleen zijn mystieke kant aan toevoegde, en dat vervolgens zijn discipelen hetzelfde deden
waaruit dan zou blijken dat mystiek buitengewoon effectief is, veel meer dan een mislukt pseudochemisch rationalisme!
je hebt volkomen gelijk en dat is wat nu gevaarlijk is, we gaan terug naar obscurantisme, pseudo-wetenschappen en overtuigingen en mensen zoals jij zijn er blij mee omdat het allemaal een vruchtbare voedingsbodem is voor massamanipulatie, er waren de "grote" religies , en helaas kunnen we zien waar religieus extremisme toe leidt, nu met het net zien we de opkomst van kleine groepen die kunnen worden geassocieerd met sektarische excessen, die net zo gevaarlijk zijn, te meer omdat ze steeds talrijker worden

lesserfort schreef:terwijl je schrijft, begrijpen we dat biodynamica gewoon een nieuw "logo" op bestaande kennis plaatst en meer mystiek voor folklore, Steiner visionair in marketing ja
jij bent het typische voorbeeld van de klootzak die er niets van weet en die zijn toevlucht zoekt tot een obscurantisme dat in dit geval niet beter zou passen.
Anders, behalve jij die het aangeboren genie hebt, brengen de uitvinders alleen reeds bestaande informatie samen om ze aan te passen aan situaties waarin ze een concreet gebruik mogelijk maken.
Niemand betwist meer de visioenen van Leonardo da Vinci, die in zijn tijd niet van toepassing waren vanwege een gebrek aan middelen en geschikte technologieën, maar in zijn tijd bracht hij aussi voor een verlichte en het duurde 500 jaar voordat zijn genialiteit, de echte hij, werd herkend en toegepast.
Doe zoals ABCon terugkeert naar het hondenhok! Het maakt niet uit hoeveel je blaft en kwijlt, je kleine puppy's maken op niemand indruk.[/quote]
jij bent het die ons vertelt dat Steiner niets heeft uitgevonden, dat hij het gewoon heeft overgenomen zoals ik benadrukte in je bericht en je vergelijkt hem met Leonardo da Vinci, niemand heeft ooit gezegd dat Leonardo niets had uitgevonden en dat hij de werk van anderen, dus je vergelijking is dwaas, zelfs als we het genie van Leonardo 500 jaar later zouden herkennen, hij is inderdaad de oorspronkelijke uitvinder, Steiner is slechts een koper en dat ben jij degene die het schrijft, niet ik

het gebruik van brandnetelslurry of iets dergelijks is wetenschappelijk bewezen, en het werkt, en het is geen biodynamica, het is kruidengeneeskunde en kruidengeneeskunde is een wetenschap die biodynamische enthousiastelingen ook kruidengeneeskunde gebruiken en degene die in de video spreekt, spreekt bovendien nooit over biodynamiek, op aan de andere kant is het feit dat hij organisch is en dat hij op zoek is naar alternatieve oplossingen erg goed en zoals velen wendt hij zich tot een echte wetenschap, geen pseudowetenschap, en het werkt en daar ben ik het mee eens

na keer op keer meerdere beledigingen die eens te meer laten zien dat je kleinzielig bent, lage slagen om te proberen je eigen fouten te verdoezelen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Conservation agriculture




par Moindreffor » 09/08/21, 23:03

Ik ben aan het bewerken vanwege een tagfout

Moindreffor schreef:
Janic schreef:minder moeite om na te denken
Nou, het is niet nodig om biodynamica te studeren, gezien de manier waarop je het beschrijft, begrijpen we dat Steiner niets uitvond, maar dat hij het werk van anderen overnam en dat hij er alleen zijn mystieke kant aan toevoegde, en dat vervolgens zijn discipelen hetzelfde deden
waaruit dan zou blijken dat mystiek buitengewoon effectief is, veel meer dan een mislukt pseudochemisch rationalisme!
je hebt volkomen gelijk en dat is wat nu gevaarlijk is, we gaan terug naar obscurantisme, pseudo-wetenschappen en overtuigingen en mensen zoals jij zijn er blij mee omdat het allemaal een vruchtbare voedingsbodem is voor massamanipulatie, er waren de "grote" religies , en helaas kunnen we zien waar religieus extremisme toe leidt, nu met het net zien we de opkomst van kleine groepen die kunnen worden geassocieerd met sektarische excessen, die net zo gevaarlijk zijn, te meer omdat ze steeds talrijker worden

lesserfort schreef:terwijl je schrijft, begrijpen we dat biodynamica gewoon een nieuw "logo" op bestaande kennis plaatst en meer mystiek voor folklore, Steiner visionair in marketing ja
Janic schreef:jij bent het typische voorbeeld van de klootzak die er niets van weet en die zijn toevlucht zoekt tot een obscurantisme dat in dit geval niet beter zou passen.
Anders, behalve jij die het aangeboren genie hebt, brengen de uitvinders alleen reeds bestaande informatie samen om ze aan te passen aan situaties waarin ze een concreet gebruik mogelijk maken.
Niemand betwist meer de visioenen van Leonardo da Vinci, die in zijn tijd niet van toepassing waren vanwege een gebrek aan middelen en geschikte technologieën, maar in zijn tijd bracht hij aussi voor een verlichte en het duurde 500 jaar voordat zijn genialiteit, de echte hij, werd herkend en toegepast.
Doe zoals ABCon terugkeert naar het hondenhok! Het maakt niet uit hoeveel je blaft en kwijlt, je kleine tandjes maken op niemand indruk.

jij bent het die ons vertelt dat Steiner niets heeft uitgevonden, dat hij het gewoon heeft overgenomen zoals ik benadrukte in je bericht en je vergelijkt hem met Leonardo da Vinci (trouwens, je moet durven, een filosoof die zonder kennis van agronomie legt de fundamenten van een nieuwe landbouw vergelijken hem met een van de grootste genieën), niemand heeft ooit gezegd dat Leonardo niets had uitgevonden en dat hij het werk van anderen had overgenomen, dus je vergelijking is dwaas, zelfs als we het genie van Leonardo 500 jaar later is hij inderdaad de oorspronkelijke uitvinder, Steiner is slechts een koper en jij bent het die het schrijft, niet ik

het gebruik van brandnetelslurry of iets dergelijks is wetenschappelijk bewezen, en het werkt, en het is geen biodynamica, het is kruidengeneeskunde en kruidengeneeskunde is een wetenschap die biodynamische enthousiastelingen ook kruidengeneeskunde gebruiken en degene die in de video spreekt, spreekt bovendien nooit over biodynamiek, op aan de andere kant is het feit dat hij organisch is en dat hij op zoek is naar alternatieve oplossingen erg goed en zoals velen wendt hij zich tot een echte wetenschap, geen pseudowetenschap, en het werkt en daar ben ik het mee eens

na keer op keer meerdere beledigingen die eens te meer laten zien dat je kleinzielig bent, lage slagen om te proberen je eigen fouten te verdoezelen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Conservation agriculture




par izentrop » 09/08/21, 23:10

Moindreffor schreef:gebruik brandnetelmest of andere die wetenschappelijk bewezen is
Dat dacht ik ook toen ik het artikel las, maar zijn deze 25 veldproeven met zijn lokale groep voldoende als wetenschappelijk bewijs, dat betwijfel ik volgens het document van de wetenschappelijke raad van de SNHF https://www.jardiner-autrement.fr/wp-co ... tie-bd.pdf
0 x
Biobomb
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 681
Inschrijving: 02/10/20, 21:13
x 141

Re: Conservation agriculture




par Biobomb » 09/08/21, 23:21

izentrop schreef: SNHF

Ik ben nooit onder de indruk geweest van deze mensen. Wie betaalt ze?
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Conservation agriculture




par izentrop » 09/08/21, 23:29

Biobombe schrijft:
izentrop schreef: SNHF
Ik ben nooit onder de indruk geweest van deze mensen. Wie betaalt ze?
Niet alleen de SNHF
De afgelopen 15 jaar heeft het Ctifl1-netwerk
- Regionale Groente- en Fruitstations, IFV2
et
de Iteipmai3
, hebben talloze tests uitgevoerd met
diverse vloeibare meststoffen, vers of commercieel, op meerdere
soorten fruit, groente en specerijen,
maar ook in de wijnbouw
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Conservation agriculture




par GuyGadeboisTheBack » 09/08/21, 23:30

Wat een geweldige stap terug... normaal, Izy zag "organisch"... het was te verwachten!
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Conservation agriculture




par Moindreffor » 09/08/21, 23:32

izentrop schreef:
Moindreffor schreef:gebruik brandnetelmest of andere die wetenschappelijk bewezen is
Dat dacht ik ook toen ik het artikel las, maar zijn deze 25 veldproeven met zijn lokale groep voldoende als wetenschappelijk bewijs, dat betwijfel ik volgens het document van de wetenschappelijke raad van de SNHF https://www.jardiner-autrement.fr/wp-co ... tie-bd.pdf

zoals ik al zei, is mest en afkooksels van planten kruidengeneeskunde, de moleculen in de brandnetel weten we dat ze actief zijn, en daarom werkt het als kruidenthee om te slapen of andere,

dan is het een kwestie van doseren is 100kg brandnetel op 1000L water genoeg? zodra je kennis wilt toepassen op een ander gebied dan dat waarin het is bestudeerd, ga je experimenteren, weet je dat het "MOET" werken, moet je dan nog het juiste protocol vinden?

nadat er brandnetelslurry en brandnetelslurry is, wordt daar aëroob drijfmest gemaakt, terwijl de laatste onderzoeken zouden aantonen dat het anaëroob moet gebeuren. Het is ook het probleem van autodidactische mensen dat ze bepaalde informatie kunnen missen

Ik denk dat dit experiment de goede kant opgaat, maar er is nog werk aan de winkel
1 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Conservation agriculture




par Moindreffor » 09/08/21, 23:35

izentrop schreef:
Biobombe schrijft:
izentrop schreef: SNHF
Ik ben nooit onder de indruk geweest van deze mensen. Wie betaalt ze?
Niet alleen de SNHF
De afgelopen 15 jaar heeft het Ctifl1-netwerk
- Regionale Groente- en Fruitstations, IFV2
et
de Iteipmai3
, hebben talloze tests uitgevoerd met
diverse vloeibare meststoffen, vers of commercieel, op meerdere
soorten fruit, groente en specerijen,
maar ook in de wijnbouw

wees voorzichtig daar de man is voorzichtiger of meer in compromis, hij associeert dat met koper, zijn doel is niet om koper te vervangen maar om de doses koper te verminderen, hij is organisch maar realistisch, een beetje minder onverdraagzaam : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 176-gasten