hydraulische ram pomp: ontwerp en fabricage huis

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

hydraulische ram pomp: ontwerp en fabricage huis




par Christophe » 28/04/08, 11:57

Ik ben van plan om de oprichting van een kleine hydraulische ram te bestuderen om onze weinige planten van tomaat en aardbei te irrigeren ... We hebben het geluk een stroom te hebben die aan het terrein grenst om alle tests uit te voeren en noodzakelijke tests :) en, op zijn minst, een lid van forums wie heeft er al een gedaan 8)

Hier is een foto van de beek in kwestie:
Beeld

gezien op tuinieren / het volgen-of-the-groei-of-a-gewas-van-de-tuin-miscanthus-t5256.html

Om te beginnen, enkele pagina's voor de basis van de bediening: https://www.econologie.com/plans-realis ... draulique/

supplementen: http://www.codeart.org/technique/eau/be ... que_fr.htm

Bewerken na een paar weken: hier is het resultaat van deze stap.

De pose


Operation:



ps: de betrouwbaarheid van de stoter (of ontmantelen na 4 5 dagen) is verkregen door doorboren een kleine instroom luchtgat (ontluchter) van 1.5mm nadat de klep en voor de luchtreserve. Een gat van 0.5mm of 1mm is waarschijnlijk voldoende. Deze ontluchter is VERPLICHT als je geen membraan bij de luchttoevoer hebt omdat de samengeperste lucht uiteindelijk in het water oplost. Het moet daarom voortdurend worden vernieuwd.
Dernière édition par Christophe de 29 / 07 / 15, 12: 24, 3 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 28/04/08, 12:40

Ik heb er een gemaakt (prototype) maar het is nog niet functioneel.
De hoogte is 1 m, bereikte druk 1.3 balken
Het probleem is dat de frequentie te hoog was.
ze was onregelmatig.
De oorzaken kunnen zijn:
-Pomp niet gefixeerd
- Gebogen en niet-stijve voedingspijp (versterkte socarex)
-Reservoir buffer niet genoeg groot.

Wat me het meest stoort, is dat ik een heel grote hoeveelheid moest zetten
van stalen ringen op de klep. Als ik de flap niet doe
niet opnieuw openen. Op alle sites bezoeken en video's zagen dat er geen was
niet zo veel, ik begrijp de oorzaak niet.

Mijn project is om een ​​waterkers en daarna een klein gezin te laten fokken en uiteindelijk de boer te plezieren die de akkerweide prijst door te geven aan zijn koeien.

Om daar te komen, moet je het meeste water op naar 17 m op 700 m
grote doorstroming mogelijk : Cheesy: .
De denivellaton is 2.5 op 300 m.
Ik hoop dat ik er deze zomer kom. Ik zal je een foto van mij maken
prototype van de dag.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16179
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5262




par Remundo » 28/04/08, 12:47

Wat betreft de opbrengst, lijkt de "machine" -efficiëntie van de ram ongeveer 70% te zijn.

Andere link "Walton spreekt"
http://pagesperso-orange.fr/energies-no ... h12-71.htm

Aan de andere kant praten anderen veel over de "30% efficiëntie" die in het algemeen overeenkomt met de fractie van het debiet die stijgt, bijvoorbeeld boven 100 l / s, we nemen 30 l / s die zal stijgen en we weigeren 70 l / s. Maar rendement is geen terugkeer van energie.

De volgende wiskundige notaties zijn overgenomen van
http://www.codeart.org/technique/eau/be ... e_5_fr.htm

Ik denk dat de formule Q hx 0,7 = q (H + h) gebaseerd is ...

Hieruit wordt de "water" -opbrengst afgeleid door q / Q = h / (H + h) x 0,7 wat neerkomt op 30 of 40% voor de gebruikelijke hoogtes (H = 1 m, en h = 1 m, dus 2 m stijgen) ...

Te bevestigen in het veld zoals we zeggen : Idee:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 28/04/08, 12:55

Geen remundo, het rendement is niet 70% maar minder dan 35% ...

Ik legde over het andere onderwerp uit wat ik van deze 70% vond door naar de vermogenscurve te kijken:
https://www.econologie.com/forums/etrangete- ... 55-20.html

Dus ik denk dat de curve veel realistischer is dan deze 70% (die uit de hoed komt ... het kan de "interne" efficiëntie zijn, een beetje zoals we de verbrandingsefficiëntie definiëren in een motor die heeft " niets te maken met "de" algehele "prestatie). Ik denk dat deze 70% in feite het "lekpercentage" vertegenwoordigt: 30% van het water dat in de ram passeert, wordt niet "gepompt" ... te bevestigen ...


Zolang we hier weer zijn, zijn de 2-curven.

Maattabel:

Beeld

Vermogensdiagram (opbrengst):

Beeld

Het is gewoon niet duidelijk met welke ram-technologie dit overeenkomt. Ik denk dat de "zelfgebouwde" rammen iets onder het prestatieniveau liggen ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 28/04/08, 12:59

Konijn schreef:Ik hoop dat ik er deze zomer kom. Ik zal van je een foto maken van mijn prototype van de dag.


Cool, we kunnen het vergelijken met dat van Tigger! En indien nodig, zal ik de jouwe (en investering) zien omdat we in dezelfde regio zijn!

Aan de andere kant zijn uw specificaties "een beetje" draconischer dan de mijne.

Uh en op het niveau van de wet? Wie zegt wat in Wallonië?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16179
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5262




par Remundo » 28/04/08, 13:01

AH ... erg mooie curve omdat we de opbrengst van de machine kunnen afleiden, vooral ci deze curve is resultaat van experimentele metingen...

Ze geeft je de uitvoer vergeleken met het verbruikte water volgens H en h.

Laat rdtmach de ram opbrengen in kracht

We zien bijvoorbeeld 10% voor 6 m = H en h = 1m

Dat betekent dat q / Q = 0,1 = 1 / (1 + 6) x rdtmach

DOnc rdtmach = 70% CQFD! :D

De subtiliteit is om de uitgangsstroom van de vermogenoutput duidelijk te differentiëren (die ik "rdtmach" noemde)
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 28/04/08, 14:38

Toutafé, ik zou eerder algemene prestaties van de interne opbrengst zeggen ...

In feite is er sprake van taalmisbruik, omdat de uitvoering van het vermogensdiagram (van 8% tot 35%) niet echt een opbrengst is, maar een pompverhouding die geen rekening houdt met de potentiële energie.
Het zou dus een mogelijke "aanpassing" zijn op dezelfde machine met een vast rendement van 70% (alle rechte lijnen van de opbrengst geven 70%, dus ik neem aan dat het een theoretische curve is).

Eindelijk, als ik het goed begrijp?

Anders is hier een interessante video van een zelfgemaakte ram: https://www.econologie.com/un-belier-hyd ... -3796.html
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 28/04/08, 15:17

een molen aangesloten op een conventionele pomp zou het lukken, en voor de slang is het niet goed! :schok: het zou niet opzwellen.
voor pucks maakt bovendien een sterkere veer hetzelfde allemaal, het is niet zichtbaar op zicht.
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 28/04/08, 15:33

hallo aan jou,
mijn bijdrage:
http://www.nrjrealiste.fr/eau/belier.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 28/04/08, 15:45

Is het nodig om een ​​tarra-instelling te geven voor het openen van de kleppen? Vooral op de hoofdklep?

Denis Ik denk dat je het mis hebt, het zou veel ingewikkelder zijn om een ​​molen te maken dan een ram ... Ik heb het niet over de risico's in het geval van een "overstroming" (de stroom verdrievoudigt gemakkelijk na een storm) ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 113 gasten