ram pomp bron voor mijn dieren

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
jojodereo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 03/04/15, 11:08

ram pomp bron voor mijn dieren




par jojodereo » 03/04/15, 11:14

Hallo allemaal, ik probeer erachter te komen hoe je een kleine ram kunt maken om de watervoorziening van geiten en ezels te voeden.

Dit onderwerp en vol met informatie is geweldig.

Een klein idee dat ik wil valideren, ik wil de luchtreserve hiermee vervangen:

http://www.ebay.fr/itm/Anti-belier-lait ... 20f90c52ed

wat denk jij

dank u

Edit:

Ik heb zelfs te snel gepost, je praat erover op de eerste pagina's ...

Ik moet gewoon beginnen, ik geef je een rendement;)

Moderatie bewerken: sinds splitsen https://www.econologie.com/forums/belier-hyd ... t5268.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 03/04/15, 13:29

Welkom hier :)

Ik kan me niet herinneren wat we op de 1eres-pagina's hebben gezegd :)

Ja, het zou kunnen werken als de druk van het interne membraan niet te hoog is na de drukslag van uw ram. Als het een lage druk is zoals die van mij, zal de luchtreserve te laag zijn denk ik.

Ik weet niet of ik heel duidelijk ben ...
0 x
jojodereo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 03/04/15, 11:08




par jojodereo » 03/04/15, 13:37

ja ja Als ik het goed begrijp, denk je dat de veer is getarreerd op 3-bars, terwijl deze liever druk van het type 0.5 of 1-bar vereist.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 03/04/15, 13:40

Ja dat is het maar het hangt allemaal af van de "druk" van je ram ... als je een val van 30 m stroomopwaarts van de ram hebt, zal het geen probleem zijn denk ik :)

Omdat het noodzakelijk is dat de luchtreserve voldoende is ... Ik weet niet goed of er formules zijn om het te berekenen, zie het begin van dit onderwerp kan zijn?
0 x
jojodereo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 03/04/15, 11:08




par jojodereo » 03/04/15, 13:41

Ter informatie, ik zou een daling van 0.8 / 1 m moeten hebben, lengte van de buis 6 / 7m

verhogen tot ongeveer 4m

15 / 21-sectie, lage stroom van één bron.

Ik zie misschien 2 parallel, in de winter is er veel stroming, maar in de zomer droogt het soms volledig op.

Eindelijk in de winter niet teveel nodig, ik heb al de goten die de tank vullen.

Maar als ik iets betrouwbaars kan doen, zou ik het ook gebruiken voor spoel- en wasmachines.
0 x
jojodereo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 03/04/15, 11:08




par jojodereo » 03/04/15, 13:45

andere vraag, terwijl ik bezig ben, lees ik dat ik het niet meer weet of dat het hoogteverschil niet de enige parameter is, de lengte van de buis moet ook in aanmerking worden genomen, het is niet nodig dat het is te kort.

laten we zeggen dat ik een verticale val van één meter heb, zou dat niet werken?

het doel zou zijn om een ​​ram op het niveau van de overstroming van mijn eerste tank te plaatsen om het water verder terug te voeren in een tank met meer hoogte.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 03/04/15, 14:38

1m van de herfst is heel weinig ... maar het is meer dan wat ik had en ik ben erin geslaagd om omhoog te gaan van 3 of 4 m (lees opnieuw begin van het onderwerp). Dus het is niet geweldig, maar het is genoeg ...

Uit de bochten hier: https://www.econologie.com/forums/belier-hyd ... t5268.html

Met 1m van de val kunt u naar 7m gaan (volgens de gewenste stroom), uiteraard als u deze valhoogte kunt verhogen, bij 2m is het bijvoorbeeld beter;)

Beeld

ps: er was een fout in de legenda aan de rechterkant, ik denk dat er "debit" moet staan ​​in plaats van "chute"
0 x
jojodereo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 03/04/15, 11:08




par jojodereo » 03/04/15, 16:00

ja ja ik heb dit allemaal gelezen, het moet het doen, maar volgens de informatie die ik van rechts naar links heb kunnen lezen, beïnvloedt de lengte van de slang ook de opbrengst.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 03/04/15, 16:21

Ja, de lengte, doorsnede en stijfheid ervan (een ram werkt niet goed met de flexibele slang stroomopwaarts) tellen veel ...

Er is een optimale lengte om te berekenen. Het moet ook niet te lang zijn.
0 x
jojodereo
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 14
Inschrijving: 03/04/15, 11:08




par jojodereo » 03/04/15, 19:22

ja er moet een verband zijn tussen 6 en 8 geloof ik, dus voor 1 m hoogteverschil, 6 / 8 m lang
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 102-gasten