Kan de Covid19 in de lucht zijn? Via zwevende deeltjes? Vervuiling, pollen, mist

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Mag Covid19 in de lucht zijn? Via zwevende deeltjes? Vervuiling, pollen, mist




par Janic » 03/05/21, 18:40

En tot op heden is bij mij geen schizofrenie vastgesteld.
omdat u al bent ingeënt tegen !?
Onze piquouse-maniakken hebben hopen vaccins (tussen 100 en 200) in hun dozen van allerlei soorten, waaronder deze waarschijnlijk! met 20% winst en vrij van enige verantwoordelijkheid voor bijwerkingen, het is de echte heilige graal!
1 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Mag Covid19 in de lucht zijn? Via zwevende deeltjes? Vervuiling, pollen, mist




par Obamot » 03/05/21, 20:06

Maar wi, maar wi, het is niet genoeg om alleen "travaillé"In het gebouw (hoe prijzenswaardig je achtergrond en je deugd ook mogen zijn) om te weten dat alle tests sinds de jaren vijftig hebben aangetoond dat het draagvermogen van een muur van gewapend beton toeneemt, aangezien de hechting * van de wapening toeneemt met de sterkte en compactheid in verhouding tot de ouderdom van het beton **

En gelukkig, want anders zouden gebouwen in steden na verloop van tijd in mikado veranderen : Oops: :P

*) of "adhesie limiet"
**) behalve zeldzaam "concrete kanker"

agriculture/et-si-le-bio-etait-un-leurre-euuuuuh-t15738-970.html?hilit=b%C3%A9ton#p445048
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Mag Covid19 in de lucht zijn? Via zwevende deeltjes? Vervuiling, pollen, mist




par Christophe » 02/08/21, 14:55

Ik heb gisteren een fietstocht gemaakt, op een zeer rechte weg waar de auto's racen ... Ik probeer het tijdens mijn wandelingen te vermijden, maar daar had ik geen keus!

Nou, een paar seconden nadat er een auto was gepasseerd, rook ik of de bestuurder (of een inzittende van de auto) rookte !! :schok: :schok: :schok:

De meeste auto's gingen meer dan 100 km / u ... de geur was vooral geldig voor auto's die vooraan kwamen ...

Geen tijd om te kijken of de ramen openstonden of niet... ze waren in ieder geval niet in de stijl van de jaren 80... (op hoge snelheid niet mogelijk...)

Dus ook in dit geval Hoge snelheid auto VS fiets + 4-5m afstand, er is een risico op het inslikken van ademhalingsdeeltjes van auto-inzittenden !!! :schok: :schok: :schok:

Dit betekent niet dat de deeltjes in de lucht voldoende waren om mij te besmetten, maar dat ik deeltjes kon ruiken, dus ademen, die zich in de longen van een inzittende van de auto bevonden!

ps: ik ben eind 2020 gestopt met roken ... ik rookte zeer matig (5-10 opgerolde sigaretten per dag) en ik denk dat ik nooit een geweldig reukvermogen heb gehad ...
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Mag Covid19 in de lucht zijn? Via zwevende deeltjes? Vervuiling, pollen, mist




par ABC2019 » 02/08/21, 15:30

Christophe schreef:Ik heb gisteren een fietstocht gemaakt, op een zeer rechte weg waar de auto's racen ... Ik probeer het tijdens mijn wandelingen te vermijden, maar daar had ik geen keus!

Nou, een paar seconden nadat er een auto was gepasseerd, rook ik of de bestuurder (of een inzittende van de auto) rookte !! :schok: :schok: :schok:

De meeste auto's gingen meer dan 100 km / u ... de geur was vooral geldig voor auto's die vooraan kwamen ...

Geen tijd om te kijken of de ramen openstonden of niet... ze waren in ieder geval niet in de stijl van de jaren 80... (op hoge snelheid niet mogelijk...)

Dus ook in dit geval Hoge snelheid auto VS fiets + 4-5m afstand, er is een risico op het inslikken van ademhalingsdeeltjes van auto-inzittenden !!! :schok: :schok: :schok:

Dit betekent niet dat de deeltjes in de lucht voldoende waren om mij te besmetten, maar dat ik deeltjes kon ruiken, dus ademen, die zich in de longen van een inzittende van de auto bevonden!

ps: ik ben eind 2020 gestopt met roken ... ik rookte zeer matig (5-10 opgerolde sigaretten per dag) en ik denk dat ik nooit een geweldig reukvermogen heb gehad ...


Ik zeg niet dat er buiten geen aerosol is, maar de concentratie is veel lager; en dus ook het risico op besmetting.
0 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Mag Covid19 in de lucht zijn? Via zwevende deeltjes? Vervuiling, pollen, mist




par Janic » 02/08/21, 17:51

Ik zeg niet dat er buiten geen aerosol is, maar de concentratie is veel lager; en dus ook het risico op besmetting.
alleen qua uiterlijk, omdat het niet de hoeveelheid is die telt maar de aanwezigheid en op dit gebied weet niemand en heeft niemand geen controle over hoe het virus zich zal gedragen. Maar gelukkig zijn we er nu zeker van dat vaccins deze besmettingen zullen versnellen zodra ze de barrièrebewegingen verminderen of wegnemen.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Mag Covid19 in de lucht zijn? Via zwevende deeltjes? Vervuiling, pollen, mist




par Christophe » 02/08/21, 20:10

ABC2019 schreef:Ik zeg niet dat er buiten geen aerosol is, maar de concentratie is veel lager; en dus ook het risico op besmetting.


Natuurlijk is het zwakker, maar het bestaat, dat is alles wat ik wil zeggen!

Dat is alles wat ik wil zeggen! Het bestaat in heel erg "verre" omstandigheden! Ik zeg alleen dat ik de rook kon ruiken, dus de deeltjes die in de longen van een vreemdeling circuleerden, van auto's die me passeren met meer dan 90-100 km / u en minstens 5 m ...

We wachten nog steeds op de clusters van evenementen ... : Cheesy: er zijn er al tientallen in nachtclubs geweest ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Mag Covid19 in de lucht zijn? Via zwevende deeltjes? Vervuiling, pollen, mist




par Christophe » 27/09/21, 10:15

Het is niet te vroeg ...

1 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Mag Covid19 in de lucht zijn? Via zwevende deeltjes? Vervuiling, pollen, mist




par Obamot » 27/09/21, 14:57

En kan n nog steeds iets eten? MacDo, frisdrank toegestaan?

Dus je kunt junkfood laden, 3 pakjes per dag roken en week na week beboterd worden, HIPS! ... als je de pas hebt, heb je alles gratis en is het allemaal goed?

We zouden mensen niet moeten vertellen hoe ze zonder deze verdomde pseudo-vaccns moeten, nee, maar ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Mag Covid19 in de lucht zijn? Via zwevende deeltjes? Vervuiling, pollen, mist




par Christophe » 05/10/21, 11:34

Volgen ...

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Mag Covid19 in de lucht zijn? Via zwevende deeltjes? Vervuiling, pollen, mist




par Christophe » 14/12/21, 06:41

2 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 194-gasten