Covid19-virus: het desinfecterende masker door thermische virale remming (+ UVc?)?

Hoe om gezond te blijven en de risico's en gevolgen voor de gezondheid en de volksgezondheid te voorkomen. beroepsziekte, industriële risico's (asbest, luchtvervuiling, elektromagnetische golven ...), bedrijf risico (stress op het werk, overmatig gebruik van drugs ...) en individuele (tabak, alcohol ...).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Covid19-virus: het desinfecterende masker door thermische virale remming (+ UVc?)?




par Christophe » 02/04/20, 21:56

Het Covid19-virus is, zoals alle coronavirussen, THERMOLABILE: het overleeft een paar seconden niet boven 70 ° C ... het is een bewezen feit!

Dus waarom zou u de lucht in de Covid19 niet desinfecteren met niet-filterende maar thermische maskers die de lucht> 70 ° C verwarmen in plaats van filteren !! ??

We kunnen natuurlijk beide doen: filtratie DAN verwarming!
?


Het zou voldoende zijn desinfecteer de lucht thermisch, laten we zeggen een paar seconden bij 90-100 ° C? !

Toevoeging: lees dit proefschrift Doctoraat in virale inactivatie door fysieke methoden door Swan Firquet

(bedankt Padawan: gezondheid-vervuiling-preventie / virus-covid19-the-mask-thermal-desinfectant-t16392-60.html # p389870)

Deze grafiek wordt weergegeven op pagina 77:

Beeld

Het duurt dus slechts 1 seconde bij 110 ° C om het H1N1-virus met een logfactor van 4 te remmen!

Bewerk 0: met de onderstaande berekeningen kan worden geschat log orderreductie 7 tot 90 ° C in slechts 1 seconde....
Zien: gezondheid-vervuiling-preventie / virus-covid19-the-thermal-desinfectant-mask-t16392-30.html

Maar een mini-interkoeler plaatsen om de temperatuur te verlagen, is geen groot technisch probleem ...

Thermisch niveau: een gasfles voor kamperen op gas zou zeker voldoende zijn voor meer dan een paar uur ademen, of veel meer !!

Ik ga wat tabelhoekberekeningen maken.

Bewerken: ze zijn klaar, zie hieronder, het kost minder dan 30 W om de lucht van een volwassene in rust te verwarmen! We kunnen dus een batterij gebruiken!

Jezelf baseren op een snorkelmasker is een mogelijkheid, het blijkt dat ik er 1 heb, ik heb ook pijpen, batterijen en pc-ventilatoren ... ik hoef alleen maar het verwarmingselement en de regelgeving en ik kan een prototype maken!

snorkelen.jpg
snorkeling.jpg (42.01 KB) 9005 keer bekeken




Bewerken2: zoals hier voorgesteld, kunnen we ook een UV-desinfectiemasker maken! Ongetwijfeld minder energieverbruikend, maar desinfectie verhindert de ander niet!

ps: dit onderwerp kan voorafgaan aan een mogelijk octrooi ... voor degenen aan wie het door de geest zou komen ... : Cheesy:

Toevoegen: BELANGRIJK de COVID19-curven voor thermische remming

Bronnen en methoden hieronder in dit onderwerp. Ze zijn gebaseerd op de metingen uit dit onderzoek: https://www.medrxiv.org/content/10.1101 ... l.pdf+html ou download/bestand.php?id=13626 ou gezondheid-vervuiling-preventie / freeze-or-burn-the-covid-19-t16358-30.html # p388475

Beeld

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Covid19 Virus: het thermische desinfectiemasker!




par Paul72 » 02/04/20, 22:00

het is 2 april, de vis was gisteren ... : Mrgreen:

Prettige avond
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Avatar de l'utilisateur
phil12
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 530
Inschrijving: 05/10/09, 13:58
Plaats: Occitanie
x 156

Re: Covid19 Virus: het thermische desinfectiemasker!




par phil12 » 02/04/20, 22:20

Paul72 schreef:het is 2 april, de vis was gisteren ... : Mrgreen:

Prettige avond


We hebben napalm!
0 x
Duurzaam energie consulting voor bouw
http://www.philippeservices.net/
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Covid19 Virus: het thermische desinfectiemasker!




par Christophe » 02/04/20, 23:13

Stelletje grappige ... : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Covid19 Virus: het thermische desinfectiemasker!




par Christophe » 03/04/20, 13:40

Dus wat is het vermogen om de ademlucht met 100 ° C te verwarmen?

Het antwoord is simpel:

Thermisch vermogen = massacapaciteit van lucht * de maximale massastroom van een volwassen man.

Vrouwen en kinderen hebben een lager volume.

Het is dus een verhoogde berekening van de tafelhoek!

Bronnen:
http://www.ilocis.org/fr/documents/ilo010.htm
https://www.canada.ca/content/dam/hc-sc ... at-fra.pdf
respirat-eng.pdf
(634.26 KB) Downloaded keer 1631

En een PhD van Polytechnique:
https://pastel.archives-ouvertes.fr/pas ... 6/document

manuscript1.pdf
(8.56 miljoen) Downloaded keer 519


launois_rollinat_sandrine_p03.pdf
(1.5 miljoen) Downloaded keer 554


a) Het ademhalingsvolume, sterk vergroot, van een volwassen man is 8 liter

In rust is het dichter bij 1 L ...

Screenshot_2020-04-03 Dynamica van zuurstoftransport en transfer binnen de pulmonale acinus - document.png
Screenshot_2020-04-03 Dynamica van zuurstoftransport en transfer binnen de pulmonale acinus - document.png (84.82 KB) 9047 keer bekeken


b) De ademhalingsfrequentie varieert sterk naargelang de leeftijd - en uiteraard de activiteit

In rust hebben we onze waarden:

Screenshot_2020-04-03 respirat-eng pdf.png
Screenshot_2020-04-03 respirat-fra pdf.png (18.18 KiB) 9047 keer bekeken


Dus 20 * 8 = 160 L per minuut is in werkelijkheid minder ... veel minder:

https://eurekasante.vidal.fr/sport/corp ... sport.html

Tijdens de inspanning, het luchtvolume dat door de longen circuleert, gaat van ongeveer 6 tot 8 liter per minuut in rust tot 80 tot 150 liter per minuut, afhankelijk van de intensiteit van de oefening. Bij atleten van zeer hoog niveau kan dit volume zelfs 250 liter per minuut bereiken. Tegelijkertijd zetten veel longcapillairen uit om de bloedstroom door de longen te vergroten. Deze aanpassing maakt het mogelijk om meer zuurstof op de hemoglobine van rode bloedcellen op te nemen en vast te leggen.


Een topsporter is 250 L per minuut: https://eurekasante.vidal.fr/sport/corp ... sport.html

Dus ik behoud 100L per minuut ... het is 10 keer meer dan nodig in rust!

c) 100 L per minuut is ongeveer 130 g lucht per minuut voor lucht die binnenkomt bij 0 ° C.

Of een stroom van 2.2 g / s in "inspanning" -modus
Of een stroomsnelheid van 0.22 g / s in "rust" -modus

d) De thermische massacapaciteit van de lucht is ongeveer 1004 J / kg.K

Het vereist daarom een ​​vermogen van 2.2 / 1000 * 1004 * 100 = 220 W in sportmodus en slechts 10 keer minder in rust, d.w.z. 22 W

22 W is helemaal niets, het gebruik van een elektrische batterij is mogelijk!

Lipo-batterijen zijn 200W per kg ... een enkele kg batterij zou dus 1 uur meegaan in sportmodus en 1 uur in rust!

We kunnen daarom een ​​machine overwegen die een paar kg weegt ...

Deze bevoegdheden worden vrijwillig verhoogd! Maar je zult wat accessoires zoals fans moeten toevoegen ... we zullen in alle gevallen onder de 30W zijn! 8) 8) 8)

Dus wie wil productie financieren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6520
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1639

Re: Covid19 Virus: het thermische desinfectiemasker!




par Macro » 03/04/20, 13:46

En je hebt ook een warmtewisselaar nodig om deze lucht te koelen voordat je hem in de longen van de man blaast ... Omdat naar mijn mening met lucht verwarmd tot meer dan 70 ° .... De longen mogen niet lang meegaan ...
1 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Covid19 Virus: het thermische desinfectiemasker!




par Christophe » 03/04/20, 13:57

Macro schreef:En je hebt ook een warmtewisselaar nodig om deze lucht te koelen voordat je hem in de longen van de man blaast ... Omdat naar mijn mening met lucht verwarmd tot meer dan 70 ° .... De longen mogen niet lang meegaan ...


Ja en ik zei het al: een kleine intercooler zou voldoende zijn (of gewoon een lang genoeg gegroefde buis) ... de stroming was erg laag, de lucht heeft voldoende tijd om op natuurlijke wijze af te koelen in een buis van 1 tot 2 m!

Vergeet niet dat je bij 60, 70 ° C, 90 ° C heel goed kunt ademen ... in de sauna!

En je kunt je hand in een oven van 300 ° C leggen ... zolang je de muren niet aanraakt! : Cheesy:

Door nadelen verbranden we vanaf 45 ° C in water ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Covid19 Virus: het thermische desinfectiemasker!




par GuyGadebois » 03/04/20, 14:03

Macro schreef:En je hebt ook een warmtewisselaar nodig om deze lucht te koelen voordat je hem in de longen van de man blaast ... Omdat naar mijn mening met lucht verwarmd tot meer dan 70 ° .... De longen mogen niet lang meegaan ...

Bof, als je de Finse sauna kent ...
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Avatar de l'utilisateur
Paul72
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 684
Inschrijving: 12/02/20, 18:29
Plaats: Sarthe
x 139

Re: Covid19 Virus: het thermische desinfectiemasker!




par Paul72 » 03/04/20, 14:03

Eenvoudig en duidelijk antwoord: de luchtstroom is te snel om de virussen vernietigd te zien, zelfs bij 100 graden Celsius.
Een patroon of Hepa-filter is effectiever. Eindelijk als we kunnen zeggen.
0 x
Ik ben allergisch voor idioten: soms hoest ik zelfs.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: Covid19 Virus: het thermische desinfectiemasker!




par Christophe » 03/04/20, 14:08

Paul72 schreef:Eenvoudig en duidelijk antwoord: de luchtstroom is te snel om de virussen vernietigd te zien, zelfs bij 100 graden Celsius.
Een patroon of Hepa-filter is effectiever. Eindelijk als we kunnen zeggen.


Ah ja? 0.2 g / s is het snel? Het hangt allemaal af van het gedeelte / oppervlak van de kachel ... Voordat je te snel besluit en wanneer we het niet weten of we praten in een vacuüm * is het het beste stil te zijn!

Binnen enkele seconden bij 100 ° C is het coronavirus kaputt!

Dit masker zal uiteraard ook een klassiek filtersysteem bevatten: het is hierboven vermeld! Luchtverwarming is een extra beveiliging!

* alsof ik je aan de trollenlijst ga toevoegen, dat zijn al enkele berichten die bewijzen dat je verbitterd bent ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Health and Prevention. Vervuiling, oorzaken en gevolgen van milieurisico's "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 289-gasten