Uptech vernevelingsluchtkoelertest (merk Foir'Fouille)

Goed kopen en goed kiezen voor een product of dienst betekent, naast tevreden zijn, minder consumeren en de planeet beschermen, in 2021 essentieel om beter te kopen! Ook de uitwisseling van informatie en ervaringen maakt het mogelijk om verschillende oplichting en oplichters te vermijden. In 2021 is het essentieel om uw gebruikservaringen, positief of negatief, uit te wisselen, want de markt voor producten en diensten voor de consument is nog nooit zo overvloedig geweest in de geschiedenis van de mensheid. Beter helpen kiezen is essentieel, want beter kopen is duurzaam kopen!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Uptech vernevelingsluchtkoelertest (merk Foir'Fouille)




par Christophe » 26/06/21, 15:49

2 jaar geleden heb ik de Arctic Air Cube gekocht en getest, zie: review-wat-te-kiezen/review-test-en-foto's-ir-de-l-arctic-air-ultra-mini-airconditioning-cube-a-verdamping-t16045.html

Ik was er heel blij mee "in direct gebruik"...

Vandaag op de Fouille Fair (1e dag "shoppen" sinds de covid in maart 2020... : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: ) Ik kwam een ​​veel groter model tegen op basis van hetzelfde principe en verkocht voor €49...

Gezien de terugkerende hittegolven moet je afkoelen en is het uit den boze om een ​​echte energie-intensieve en luidruchtige airconditioner te kopen (er was een kleine voor minder dan 200€ in dezelfde afdeling...maar 800W aan verbruik... d.w.z. 12 keer meer...)

Ter herinnering, de Arctic Cube werd verkocht voor 39€ bij Le..rc...(en je kunt hem vinden voor meer dan 50...) :schok: :schok: :schok:

49€ voor een 65W vernevelingsventilatormodel, je kunt geen betere vinden op internet...

Ik zal dezelfde tests doen, voorlopig zijn hier enkele foto's van de kenmerken, het wordt gegeven voor 65W (7.5W voor de Noordpool) en ik zag dat er een kleine pomp op de bodem van de tank zat (10 tot 15W I neem aan?) ... en een filter bij de ingang!

uptech_refreshment.jpg
uptech_rafraichisseur.jpg (315.99 KiB) 7922 keer bekeken


uptech_refresh_2.jpg
uptech_rafraichisseur_2.jpg (279.32 KiB) 7922 keer bekeken


uptech_refresh_3.jpg
uptech_rafraichisseur_3.jpg (98.6 KiB) 7922 keer bekeken


Ik pak uit en doe wat IR-metingen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Uptech vernevelingsluchtkoelertest (merk Foir'Fouille)




par Christophe » 26/06/21, 16:23

Hier is hij onderweg!

Na verificatie is Uptech eigenlijk een merk van Froir'Fouille...Ik weet niet of we dit model ergens anders kunnen vinden...maar er kunnen klonen zijn...

uptech_refresh_7.jpg
uptech_rafraichisseur_7.jpg (165.57 KiB) 7902 keer bekeken


Eerste indrukken (het is niet erg warm vandaag):

a) Het waait goed
b) Het veegt goed van links naar rechts (bijna 40° aan elke kant), de hoogteverstelling is vast.
c) Een beetje lawaaierig in vergelijking met een ventilator met hetzelfde debiet maar die een groter oppervlak/voetafdruk zou hebben
d) We horen het water "lopen" (er is een lus: wat niet is verdampt valt terug in de tank)
e) Het waait alleen aan de linkerkant (zwart)... Raar... Ik zal zien hoe het binnen is gedaan nadat 1 eerste tank leeg was...

uptech_refresh_4.jpg
uptech_rafraichisseur_4.jpg (80.22 KiB) 7902 keer bekeken


Hier is de interessante informatie van de notitie:

uptech_refresh_6.jpg
uptech_rafraichisseur_6.jpg (310.66 KiB) 7902 keer bekeken


uptech_refresh_5.jpg


Gegevens om te vergelijken met die van de Arctic Cube is eindelijk een goede gadget ernaast (dus ik heb een beetje mijn twijfels over de Arctic-statistiekentabel: de servicewaarde zou 4 keer beter zijn?? ..) ... voor dezelfde prijs :

Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14975
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4371

Re: Uptech vernevelingsluchtkoelertest (merk Foir'Fouille)




par GuyGadeboisTheBack » 26/06/21, 16:26

Persoonlijk heb ik dit soort dingen niet nodig. We hebben een goed geïsoleerd huis en een grote thermische amplitude tussen dag en nacht. Als ik naar bed ga, zet ik alles wijd open, als mijn vrouw opstaat doet ze alles dicht en blijft het huis koel tot 's avonds. Daar is het 30° buiten (onder beschutting) en 22.6° binnen. Vrij.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Uptech vernevelingsluchtkoelertest (merk Foir'Fouille)




par Christophe » 26/06/21, 16:41

Nou ja, niet bij mij thuis (noch bij veel mensen, vooral bij collectieve woningen of erger nog op zolder in de binnenstad)...

J'ai une maison en Siporex (donc plutôt bien isolée aussi donc) mais avec une grande baie vitré orientée plein OUEST sans masque solaire de pas loin de 12 m² de surface sur une pièce très volumineuse avec mezzanine...donc ça cogne fort l 'zomer !

Dus als het verwarming bespaart voor de winter en het tussenseizoen, tijdens hittegolven, zelfs als de gordijnen gesloten zijn, is het moeilijk om de hitte boven te verdragen...

Een echte airconditioning zou niets meer opleveren gezien de volumes en vermogens die ermee gemoeid zijn! Ik weiger er toch een te plaatsen!
0 x
ABC2019
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12927
Inschrijving: 29/12/19, 11:58
x 1008

Re: Uptech vernevelingsluchtkoelertest (merk Foir'Fouille)




par ABC2019 » 26/06/21, 16:56

Christophe schreef:Nou ja, niet bij mij thuis (noch bij veel mensen, vooral bij collectieve woningen of erger nog op zolder in de binnenstad)...

J'ai une maison en Siporex (donc plutôt bien isolée aussi donc) mais avec une grande baie vitré orientée plein OUEST sans masque solaire de pas loin de 12 m² de surface sur une pièce très volumineuse avec mezzanine...donc ça cogne fort l 'zomer !

Dus als het verwarming bespaart voor de winter en het tussenseizoen, tijdens hittegolven, zelfs als de gordijnen gesloten zijn, is het moeilijk om de hitte boven te verdragen...

Een echte airconditioning zou niets meer opleveren gezien de volumes en vermogens die ermee gemoeid zijn! Ik weiger er toch een te plaatsen!


als je bomen moet planten die in de zomer schaduw geven aan je erker en in de winter hun blad verliezen, win je minstens 5°C.
1 x
Voor een idioot doorgaan in de ogen van een dwaas is een gastronomisch genot. (Georges COURTELINE)

Mééé ontkent dat nui met 200 mensen naar feestjes ging en niet eens ziek was moiiiiiii (Guignol des bois)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Uptech vernevelingsluchtkoelertest (merk Foir'Fouille)




par Christophe » 26/06/21, 16:57

Die zijn er... maar op dit moment bedekken ze slechts ongeveer 1/3 van de hoogte van de erker (maar bijna 100% van het raam op hetzelfde deel van de muur)... Ik zal een foto voor je maken, maar daar gaat de discussie niet over...

Inderdaad, het was een paar jaar geleden warmer... maar de hittegolven zijn frequenter en heter vandaag...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Uptech vernevelingsluchtkoelertest (merk Foir'Fouille)




par Christophe » 26/06/21, 17:20

Hier is de westgevel, door het perspectiefeffect lijkt het alsof de bomen hoger zijn dan in het echt...maar het is niet meer dan 1/3 van de erker gezien van binnenuit...

gevel_west.jpg
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Uptech vernevelingsluchtkoelertest (merk Foir'Fouille)




par Did67 » 26/06/21, 19:57

De prestaties van deze apparaten zijn sterk afhankelijk van de hygrometrie van de lucht - hoe lager de RH (Relatieve Vochtigheid), hoe meer het water verdampt en calorieën "verbruikt"... Hoe meer het "verfrist".

Maar hoe meer het water verdampt, en in een afgesloten ruimte, hoe meer de RH stijgt!!!

En hoe lager het rendement!!!

Bovendien is het gevoel bij dezelfde temperatuur afhankelijk van de RV. Dus als de RH stijgt, zelfs als de "thermometrische" temperatuur daalt, kan het zijn dat de gevoelde temperatuur niet daalt - of zelfs stijgt! En dat vereist berekeningen om deze "gevoelstemperatuur" te schatten...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Uptech vernevelingsluchtkoelertest (merk Foir'Fouille)




par Christophe » 26/06/21, 20:04

Ja Didier, in principe ben ik het ermee eens, maar het is de toespraak van de verdedigers van echte energieverslindende airconditioning...

Behalve dat: 3.5 L "past" in hoeveel m3 lucht volgens jou Didier bij 100% RV?

Ik heb mijn hygrometer gevonden. Ik zal %RH-tests doen als je geïnteresseerd bent (met het Noordpoolgebied verdampte het niet genoeg om meetbaar te zijn)...

Wat zeker is, is dat ik nooit een zwaar gevoel heb gehad na het gebruik van de arctic terwijl ik direct in de stroom was, zelfs niet tijdens een volle nacht... Met dit grotere model kun je veel meer lucht behandelen... dus het zou moeten zijn meer merkbaar.

En bovenal staat niets ventilatie in de weg... bij een klassieke airconditioning moet de warme lucht (vaak nogal vochtig...) ook afgevoerd worden en geen enkel huis is 100% luchtdicht...

Het echte nadeel van deze systemen is dat het gevoel van frisheid "in of nabij de luchtstroom" is ... Het is dichter bij de geoptimaliseerde ventilatoren dan airconditioning ... Ik heb nooit het tegenovergestelde beweerd ... maar het verbruikt 10 keer minder stroom en er is geen behoefte aan een evacuatie van calorieën!

Voor de sceptici is het beste dat je toch test.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Uptech vernevelingsluchtkoelertest (merk Foir'Fouille)




par Did67 » 30/06/21, 10:09

Christophe schreef:... dit is het discours van de verdedigers van echte energieverslindende airconditioning ...
.



Allereerst is het een feit!

Ik vermijd "0/1" toespraken. Alles of niets. Als je voor bent, geef je geen argument tegen toe... Alleen omdat een of andere idioot een eerlijk argument gebruikt, wil nog niet zeggen dat ik dat eerlijke argument ga verwerpen! Je voegt eraan toe dat als niets perfect is in deze wereld, alle 'goede' dingen noodzakelijkerwijs negatieve kanten hebben. Gewoon krabben of je ogen openen! Of, met andere woorden, als naar jouw mening iets goeds geen slechte kanten kan hebben, dan is dat omdat er een probleem is. Verstopte ogen. Scheve blik. Dogma....

Wat betreft het "potentieel", enkele eenvoudige gegevens (ben je te lui om het te berekenen?):

- luchtdichtheid is ongeveer 1,3 kg/m3
- bij 35° bevat lucht met een RV van 55% 19,6 g water (stoom) / kg lucht
- bij 35° altijd, bij 90% is het 32,7 g...
- om van 55% ("normaal", bij ons) naar 90% ("zwaar") te gaan, moet u dus ongeveer 13 g water / kg lucht meenemen

Dus als we een kleine kamer nemen (4 x 4 x 2,7) van 45 m3 ongeveer 58 kg lucht, je moet ongeveer 750 g water meenemen...

In werkelijkheid iets minder, aangezien de lucht is geconditioneerd, is deze sneller verzadigd!

Dus ja, gelukkig is het onderdeel niet waterdicht.

Maar als het niet luchtdicht is, komt de hete lucht binnen! En het is een beetje zoals de slang die in zijn eigen staart bijt.

Kom op, ik zeg niet dat het niet werkt. Ik zeg dat we niet kunnen vergelijken met een airconditioning (die de lucht droogt en het gevoel van comfort verhoogt).

Maar ik ben niet voor airconditioning. Ik heb geen. Ik heb een traagheidshuis dat ik "passief" regel. Ik heb een toevluchtsoord in de kelder voor het geval er nog meer hittegolven zijn dan die we hebben meegemaakt. Maar ik had beide systemen in Afrika. En er was geen foto. Toen het regenseizoen aanbrak, was de verdamper onleefbaar. In het droge seizoen, met een zeer lage RH, daarentegen, ja, het was een elegante oplossing... die de lucht bevochtigt, wat dan welkom is.
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Reviews en tests van producten en diensten." Goede deals, oplichting en oplichting. Wat te kiezen, beoordelingen en aankooptests om beter te kiezen! "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 43-gasten