Azijn groentebescherming

Landbouw en bodem. bestrijding van verontreiniging, bodemsanering, humus en nieuwe agrarische technieken.
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Azijn groentebescherming




par chafoin zijn » 19/09/19, 16:31

Ik ben van plan augurken te maken met mijn komkommers van het einde van het seizoen...

Ik ben op zoek naar uitleg over inmaakrecepten in het algemeen. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom sommige mensen de azijn verhitten, is het nuttig?

Heeft u feedback over deze methode om groenten te bewaren? Hoe lang kunnen we verwachten te bewaren? Moet ik extra steriliseren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
GuyGadebois
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6532
Inschrijving: 24/07/19, 17:58
Plaats: 04
x 982

Re: Opslag van groenten in azijn




par GuyGadebois » 19/09/19, 17:37

chafoin zijn schreef:Ik ben van plan augurken te maken met mijn komkommers van het einde van het seizoen...

Ik ben op zoek naar uitleg over inmaakrecepten in het algemeen. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom sommige mensen de azijn verhitten, is het nuttig?

Heeft u feedback over deze methode om groenten te bewaren? Hoe lang kunnen we verwachten te bewaren? Moet ik extra steriliseren?

Probeer in plaats daarvan lacto-fermentatie.
https://www.cuisine-pied-noir.com/lacto ... ancestral/
0 x
'Het is beter om je intelligentie over onzin te mobiliseren dan om je onzin over intelligente dingen te mobiliseren. (J.Rouxel)
"Per definitie is de oorzaak het product van het gevolg". (Tryphion)
"360 / 000 / 0,5 is 100 miljoen en niet 72 miljoen" (AVC)
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Opslag van groenten in azijn




par Moindreffor » 19/09/19, 18:17

chafoin zijn schreef:Ik ben van plan augurken te maken met mijn komkommers van het einde van het seizoen...

Ik ben op zoek naar uitleg over inmaakrecepten in het algemeen. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom sommige mensen de azijn verhitten, is het nuttig?

Heeft u feedback over deze methode om groenten te bewaren? Hoe lang kunnen we verwachten te bewaren? Moet ik extra steriliseren?

de enige reden die ik zie voor verwarming is dat bij het koelen (als de pot eenmaal is gesloten als hij heet is) dit komt doordat de hete lucht die tijdens het koelen wordt vastgehouden, een volumedaling veroorzaakt die het deksel goed blokkeert en dat "ploc" wanneer je opent, maar sommige laat het opwarmen en vervolgens afkoelen

nadat je soms recepten met suiker hebt, zorgt verhitten ervoor dat de suiker goed oplost, anders zie ik het nut niet van verhitten tot verhitten

dit jaar heb ik er een paar augurkenstengels in gedaan, dus het lukt me niet om een ​​pot te maken op een oogstdag, dus ik maak klassiekers met azijn, ik vul de pot terwijl ik ga en ik vul hem aan met azijn en ik stop als hij vol is en ik maak zoet en zuur hetzelfde Ik heb de oplossing gemaakt op basis van azijn, water en witte wijn en ik voeg er onderweg aan toe, ik zal zien

voor conservering, ik had er jarenlang wat in een kast liggen, ik opende het, het leek eetbaar, ik deed het niet, misschien heb ik het mis gehad want later vond ik enkele opmerkingen die zeiden dat het heel lang houdbaar was heel lang, als de augurk knapperig blijft, moet hij nog steeds goed zijn

daarna heb je augurken in juli, je doet ze in een pot om ze te hebben tot september het eerste jaar en dan bereken je om jaar na jaar mager te worden, door je verbruik in te schatten, heb ik 4 kleine potten klassiek en 4 grote zoete gemaakt en zure augurken, de klassieke kleine zoetzure augurken van de grootste, ik denk dat ik over een maand of zelfs 2 ga proeven

vroeger deden we het thuis toen ik klein was, maar dit is mijn eerste keer solo als volwassene : Mrgreen:
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Opslag van groenten in azijn




par Did67 » 19/09/19, 18:59

Mijn moeder maakte vroeger een soort "Duitse augurken", in feite kleine komkommers gesneden en gesteriliseerd in azijn.

Ze steriliseerde ze zoals ander fruit, enz.

Ik denk dat verwarmen zowel een "koken" van deze vruchten is als de sterilisatie van alles, fruit en potten, kruiden...

Azijn is in principe houdbaar, maar vaak wordt het, om een ​​niet al te sterke smaak te krijgen, verdund en dan kunnen bepaalde micro-organismen (champignons) ermee wegkomen! (zie potten met augurken die op het oppervlak vormen als ze eenmaal zijn geopend en als ze blijven rondslingeren...).

Suiker is een heel Duits-Oostenrijks-Hongaarse manier: hun mosterd, hun augurken, hun vinaigrettes zijn...zoet! Dit zijn landen die dol zijn op dit soort producten. Vandaar ongetwijfeld deze "leningen" (de "zoetzure" bereidingen).
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Opslag van groenten in azijn




par chafoin zijn » 20/09/19, 00:24

GuyGadebois schreef:
chafoin zijn schreef:Ik ben van plan augurken te maken met mijn komkommers van het einde van het seizoen...

Ik ben op zoek naar uitleg over inmaakrecepten in het algemeen. Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom sommige mensen de azijn verhitten, is het nuttig?

Heeft u feedback over deze methode om groenten te bewaren? Hoe lang kunnen we verwachten te bewaren? Moet ik extra steriliseren?

Probeer in plaats daarvan lacto-fermentatie.
https://www.cuisine-pied-noir.com/lacto ... ancestral/
Ja, ik heb erover nagedacht, maar het lijkt een korte tijd houdbaar in vergelijking met azijn. Je hoeft niet meer koel te blijven. Tenzij misschien om na de gisting te steriliseren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Opslag van groenten in azijn




par chafoin zijn » 20/09/19, 00:28

Moindreffor schreef:dit jaar heb ik er een paar augurkenstengels in gedaan, dus het lukt me niet om een ​​pot te maken op een oogstdag, dus ik maak klassiekers met azijn, ik vul de pot terwijl ik ga en ik vul hem aan met azijn en ik stop als hij vol is en ik maak zoet en zuur hetzelfde Ik heb de oplossing gemaakt op basis van azijn, water en witte wijn en ik voeg er onderweg aan toe, ik zal zien
Ik heb al een enigszins vergelijkbare methode geprobeerd, maar het is nogal mislukt, ik weet niet waarom. Bewaar je zoals het is in de koelkast, in de koelkast,...?
0 x
Moindreffor
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5830
Inschrijving: 27/05/17, 22:20
Plaats: grens tussen Noord en Aisne
x 957

Re: Opslag van groenten in azijn




par Moindreffor » 20/09/19, 12:02

chafoin zijn schreef:
Moindreffor schreef:dit jaar heb ik er een paar augurkenstengels in gedaan, dus het lukt me niet om een ​​pot te maken op een oogstdag, dus ik maak klassiekers met azijn, ik vul de pot terwijl ik ga en ik vul hem aan met azijn en ik stop als hij vol is en ik maak zoet en zuur hetzelfde Ik heb de oplossing gemaakt op basis van azijn, water en witte wijn en ik voeg er onderweg aan toe, ik zal zien
Ik heb al een enigszins vergelijkbare methode geprobeerd, maar het is nogal mislukt, ik weet niet waarom. Bewaar je zoals het is in de koelkast, in de koelkast,...?

Ik heb hem in het donker op een plank in de kelder gezet, hij komt niet onder de 12°C, ook niet in de winter, zoals gezegd, het is mijn eerste poging, ik zal zien
Ik wacht tot december om met de proeverij te beginnen
0 x
"Degenen met de grootste oren zijn niet degenen die het beste horen"
(van mij)
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: Opslag van groenten in azijn




par chafoin zijn » 01/10/19, 00:07

Uiteindelijk heb ik gekozen voor twee verschillende soorten conservering, waarvan hier enkele voorbeelden.
20190930_123133 [1] .jpg

De grote potten zijn lactogefermenteerd (op de middelste zie je kooldioxidebellen). De kleine rode ook (tomaten en paprika's).
Le petit is een Thais recept met rijstazijn en hete nuocmam. De zoete noot staat in contrast met de zuurgraad, raad ik aan, vooral omdat ik denk dat ik de jampotten gesloten kan houden als een compote buiten de koelkast. Voor de lactofermentatie is het noodzakelijk om na enige tijd in de kou te zetten.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Re: Opslag van groenten in azijn




par Did67 » 01/10/19, 09:41

chafoin zijn schreef: (we zien koolzuurbellen op de middelste). Het kleine rode ook (tomaten en paprika's).


Er is dus een "schmilblic": melkzuurgisting is een anaërobe fermentatie waarbij geen CO vrijkomt2. In een zuurkooltrommel of onder de dekens van een maïskuil (typische melkzuurgistingen), zijn er geen bubbels!
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202

Re: Opslag van groenten in azijn




par phil53 » 01/10/19, 09:51

Did67 schreef:
chafoin zijn schreef: (we zien koolzuurbellen op de middelste). Het kleine rode ook (tomaten en paprika's).


Er is dus een "schmilblic": melkzuurgisting is een anaërobe fermentatie waarbij geen CO vrijkomt2. In een zuurkooltrommel of onder de dekens van een maïskuil (typische melkzuurgistingen), zijn er geen bubbels!

Ik ook, dit is mijn eerste lactofermentatie-ervaring. Ik weet niet of het kooldioxide is, maar op sommige tutorials zeggen ze dat er bellen ontstaan ​​​​en dat het overstroomt.
Sommige van mijn potten borrelden, andere bijna niet. We zullen zien of het eetbaar is en vooral, ik hoop dat het goed is.
Test op kool, tomaat, boon, selderij, rode biet, courgette.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "De landbouw: problemen en vervuiling, nieuwe technieken en oplossingen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten