De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.

Opwarming van de aarde en klimaatverandering: oorzaken, gevolgen, analyse ... Debat over CO2 en andere broeikasgassen.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par sicetaitsimple » 04/03/19, 22:25

Gewoon voor de lol, een paar "voorschriften" gevonden op deze Patrick's site:

Conditie # 5 - Essentiële behoeften
We zullen ons concentreren op zeven essentiële behoeften: lucht, veiligheid, water, voedsel, warmte, hygiëne en gezondheid.

Lucht: We zullen plaatsen vermijden die vervuild zijn met fijne deeltjes en we zullen zoveel mogelijk weg van kerncentrales. Vanuit dit oogpunt is het zuidelijk halfrond ideaal, met slechts drie kerncentrales.

Beveiliging: dit gaat over beveiliging tegen natuurrampen. We zullen seismische zones vermijden en die gevoelig zijn voor tropische cyclonen. Helaas zijn er niet veel landen die aan deze voorwaarden op het zuidelijk halfrond voldoen, dus het is nodig om concessies te doen op het niveau van deze eerste twee essentiële behoeften.

Dus al moet je stoppen op het zuidelijk halfrond, en niets dat al ingewikkeld lijkt!
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par sicetaitsimple » 04/03/19, 22:41

Plezier opnieuw?

Gezondheid: een leven in de open lucht, evenals een gevarieerde en levende voeding, verzekert ons op een natuurlijke manier van een uitstekende gezondheid en voor de kleine zweren zullen we de medicinale planten gebruiken.


Het is niet mooi?

Janic, als je wilt bijdragen is het adres aan het einde van zijn video.
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par sicetaitsimple » 04/03/19, 22:52

Ga nog een laatste voor niet de weg, maar voor de nacht:

Hygiëne: We produceren alle schoonmaakproducten en hygiëne op een natuurlijke manier en natuurlijk zullen we uitsluitend droge toiletten gebruiken waarvan de inhoud ter plaatse zal worden gerecycled.

Het zal de wereld zeker veranderen! Vooral als de inhoud van droge toiletten wordt gerecycled tot hygiëneproducten (oké, ik overdrijf, maar we kunnen tenslotte dromen!).
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par izentrop » 04/03/19, 23:33

bardal schreef:Wat betreft de laatste stellingen (leven in kleine autarchische gemeenschappen van ongeveer 150 individuen), ze lijken me zo vals en fantasievol (maar ze maken me niet aan het lachen, aangezien sommige mensen zich dat hebben kunnen voorstellen) waar ik niet tegenin wil gaan. Maar ze gaan uit van een fundamentele fout op de mensheid (zelfs als deze functioneert volgens de "r" -modus, tenzij het K is) en op intermenselijke relaties ... Ons dorp, vandaag, is de planeet, en we zullen niet teruggaan, ook al doen we alsof we teruggaan ... Wat uiteraard geen enkel probleem oplost ...
Ja, na reflectie wilde ik me terugtrekken, maar te laat.
Deze laatste stellingen doen me denken aan de slogan van 'gelukkige nuchterheid' van een zekere 'boerendichter' wiens dorpen een verkapte alternatieve economie zijn en die, ondanks zijn bescheidenheid, toegang heeft tot de hoogste kapitalistische sferen.

Vincent Vignerot roept het op zijn eigen manier op << hier >>

Aan de andere kant, wanneer Vincent zegt dat "om landbouwmodellen te hervormen, is het onvermijdelijk een daling van de opbrengst"Recent onderzoek in de landbouw van de levenden laat zien dat het verkeerd is http://agridurable.top/agroecologie/
0 x
Avatar de l'utilisateur
chafoin zijn
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1202
Inschrijving: 20/05/18, 23:11
Plaats: Gironde
x 97

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par chafoin zijn » 08/03/19, 15:10

izentrop schreef:Laurent Mermet decodeert de toespraak Aurelien Barrau en gaat veel verder door het aanwijzen van 5 hefbomen moeten gelijktijdig worden bediend om rond te komen, maar met zo'n complexiteit die sinds de Club van Rome in 1972, geen aandelen werd uitgevoerd zonder verzwakking van één van de hefbomen en daarmee de situatie, in tegenstelling tot het beoogde doel verslechtering.

Zijn toespraak is iets duidelijker wanneer hij de vragen / antwoorden op 1h behandelt, wanneer hij met zijn jas verschijnt.

Het is duidelijk dat de achteruitgang tegen de efficiëntie van stromen, de vermindering van kernenergie, de sling tegen biotechnologie en tegen pesticiden eveneens is.
https://www.youtube.com/watch?v=P1JRYlrLxvw
Interessant en duidelijk gearticuleerd standpunt (met een aangenaam werkwoord om naar te luisteren) dat op sommige plaatsen aansluit bij de gedachte van Antoine Chollet, gezien op een andere draad. Naar mijn mening moeten we voortaan kritiek leveren op het onsamenhangende catastrofisme dat ons omringt (terwijl we bereid zijn om terugslagen van het Vade-retro-genre: klimaatscepticus te doorstaan), evenals de fantasmale oplossingen die voor de problemen worden gebracht, van de stijl: 'De mensheid moet dit doen of dat ".

Ik weet niet zeker of ik je interpretatie van zijn discours over degrowth begrijp, maar het is waar dat zijn ietwat opdringerige gezichtspunt over het onderwerp mij niet duidelijker lijkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par Grelinette » 09/03/19, 11:37

De planeet brandt ...
"Vroeger was ik pessimistisch omdat ik tegen mezelf zei dat we allemaal onder vreselijke omstandigheden zullen sterven ...
Vandaag ben ik optimistisch omdat ik tegen mezelf zeg dat alleen degenen die zullen overleven in vreselijke omstandigheden zullen leven! " : Cheesy:
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par Leo Maximus » 09/03/19, 11:47

"...zij die overleven, zullen de doden benijden... "Het is in het derde geheim van Fatima : Mrgreen: (1917) :)
0 x
eclectron
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2922
Inschrijving: 21/06/16, 15:22
x 397

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par eclectron » 08/05/19, 10:46

izentrop schreef:Uitstekende samenvatting van de situatie ... aan de andere kant heb ik problemen met de voorgestelde oplossing ...

Ik ga niet zeggen dat de voorgestelde oplossing me verheugt, maar het is DE oplossing die is in de middelen van een individu * geconfronteerd met het ergste, dat wil zeggen beroofd van bijna alles (* een groep van nogal individuen maar van een individu al ..)
Het ergste is de totale ineenstorting van het globale collectief of zelfs het nationale collectief.
Het ergste omdat het ons zal dwingen onze gewoontes zeer comfortabel te veranderen, moeten we toegeven.

Mening zuiver persoonlijk en subjectief, ik denk dat de ineenstorting progressief zal zijn, wat een relatieve tijd zal laten om zich aan te passen.
Na de piekolie, is het niet de afwezigheid van olie die optreedt, maar gevechten (financieel of meer gespierd) hebben de resterende, vandaar de tijd van aanpassing.
0 x
het maakt niet uit.
We zullen de 3 berichten per dag max proberen
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13726
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par izentrop » 16/05/19, 00:56

Beeld
"Ons huis staat in brand en we zoeken ergens anders" Het was de zin die hij had uitgesproken en die me het idee van deze titel had gegeven.
Een zin uitgesproken door Jacques Chirac, president van de Franse Republiek, de openingsrede die hij maakte voor de plenaire vergadering van de vierde Top van de Aarde de 2 2002 september in Johannesburg, Zuid-Afrika.

Het idee: om de aandacht te vangen en de waarheid te hacken van de ineenstorting van de biodiversiteit en het klimaatgevaar dat ons allemaal bedreigt.

Extinction Rebellion verklaart dat het tijdperk van schandalen voorbij is: de rapporten van IPBES en IPCC worden genegeerd, de speeches zijn facade, de markten werken niet ...
Alleen ingrijpende acties kunnen ons redden.
https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 68111.html
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: De planeet brandt en we kijken naar onze smartphones.




par Christophe » 30/09/19, 09:28

Een klein eerbetoon aan Chirac is echter actueel:

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Klimaatverandering: CO2, het verwarmen, broeikaseffect ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten