Probleemsolenoïdeklep oliebrander

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 12/12/10, 19:12

Sluit voor de motor een fase aan op klem 3 en voor de magneetklep 4. Neutraal op klem 2.


Perfect, bedankt. Ik was er niet zo zeker van om de grafcet correct te lezen.

Bovendien begrijp ik niet waarom er 2 magneetventielen moeten worden getrokken terwijl er maar één op de brander zit. Misschien wel de boxset voor meerdere soorten branders.

En wat is de betekenis van de omcirkelde symbolen? Het lijkt op een time-out, maar weet het niet zeker

Beeld
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 12/12/10, 20:02

Sluit voor de motor een fase aan op klem 3 en voor de magneetklep 4. Neutraal op klem 2.


De proef werkte.
Zolang de magneetklep niet wordt bekrachtigd, stijgt de druk niet en stagneert deze op 3 bar.
Zodra ik toegeef stijgt de druk maar is erg onstabiel, de meternaald gaat alleen heel snel omhoog/omlaag tot het punt dat de naald nauwelijks zichtbaar is.

Het zou dus het relais zijn dat uitvalt.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 12/12/10, 20:27

Nou eindelijk is de druk min of meer stabiel op 10.5/11bar. Ik weet niet of ik het was die een slecht contact maakte of een boot pb.

Er is in ieder geval een mooie stap gezet.
Zoek gewoon uit hoe het relais werkt en repareer het.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 13/12/10, 13:00

Hallo Bever

Om de cel en het relais uit te proberen kunt u een draagbare lamp in de haard plaatsen die op 4 en 2 is aangesloten op het relais om de cel voor de gek te houden.
Je voedt het relais op 2 en 1 en je controleert met een multimeter op 2 en 3. Vergeet niet de cel op 11 en 12 aan te sluiten.
De reeks wordt uitgevoerd en als het goed is, wordt de stroomvoorziening voortgezet.
In dit geval is het de verbranding die slecht is.
Als het niet werkt, probeer dan een nieuwe cel of neem een ​​relais.

een+ jlg
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 13/12/10, 14:22

Ik snap wat je bedoelt.
Ik zal het proberen, maar ik ben er bijna zeker van dat het relais niet de opdracht geeft om de magneetklep te openen, daarom had ik geen stookolie bij de uitlaat van het mondstuk.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 13/12/10, 15:56

Ik deed de truc. Ik werk buitenshuis, en de sonde en het licht constant.
En er gebeurt niets: geen spanning tussen 2 en 3 (motor) en ook niet tussen 4 en 2 (magneetventiel).

Vreemd is dat de resetknop lupiote niet oplicht.
Het lijkt erop dat het relais helemaal dood is. Toch is het schoon, afgezien van een paar ietwat zwarte contacten.
Ik moet toegeven dat ik niet begrijp hoe het werkt, we zien niet veel.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6528
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1643




par Macro » 13/12/10, 16:20

Zolang u niet thuis bent, verwijdert u uw doos en bereidt u shunts voor. Je voedt de motor, hij moet de brandstof wisselen tussen heen en terug, dan voed je de elektroden, dan de EV. Hij moet oplichten.. Als je daar komt, is het de doos...
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 13/12/10, 16:29

Dat is precies wat ik van plan was te doen. Ik heb motor en EV al aangesloten en het spuit.


Toen heb ik het relais weer op de doos gezet en het rookt, dus ik denk dat er niet al te veel te zoeken is.


maar ik zal wanneer de grote nag-methode doen. Het zou jammer zijn als ik het huis niet in brand zou kunnen steken zolang ik het al geprobeerd heb :D :D
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 15/12/10, 15:13

Ik heb eindelijk het probleem gevonden
bereid je voor om te lachen
: Arrowd: : Arrowd: : Arrowd: : Arrowd:









: Arrowd: : Arrowd: : Arrowd: : Arrowd:













: Arrowd: : Arrowd: : Arrowd: : Arrowd:









Het was een slecht contact op de uitgang van de magneetklep van de relaiskast...
Het kostte in ieder geval niet veel aan reserveonderdelen.
En gelukkig breng ik de arbeid niet zelf in rekening want dat zou failliet zijn geweest.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 15/12/10, 15:29

Niets dat niet lachwekkend is, eerder te blij voor je. 8) Gefeliciteerd met het vinden ervan! Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten