Probleemsolenoïdeklep oliebrander

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21

Probleemsolenoïdeklep oliebrander




par aerialcastor » 12/02/10, 12:06

Hallo,


Mijn vuile stookolie is nog steeds kapot.
De olie komt zonder problemen bij de drukkraan van de pomp maar komt niet bij de uitlaat van het mondstuk, waardoor ik denk dat het de magneetklep (EV) is waar het om gaat.
Het is een dergelijke suntec-pomp http://www.suntecpumps.fr/francais/petitdeb.htm
En meer precies, maar ik weet het niet zeker (geen serienummer)
http://www.suntecpumps.fr/images/document/docgenerale/PDFfrancais/ALfr.pdf

Ik weet niet zeker of het een normaal gesloten EV is, maar ik denk van wel


Bedankt voor je hulp

Dus de vraag is hoe je de goede werking van deze EV kunt verifiëren?
Het is al het eerste wat mij vreemd lijkt, het volstaat dat ik de EV omdraai zodat de klap (klap?) Valt door zwaartekracht. Het lijkt me vreemd;
Dan is de EV dood of is het het bedieningspaneel.
De EV is verbonden met een neutrale aardfase. Kunnen we de toestand van de spoelen dus met een ohmmeter controleren?
Om te controleren of de openingsvolgorde van de Ev is gegeven, volstaat het dat ik de fase / neutrale spanning meet. klopt dat?
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 12/02/10, 12:21

Vorig jaar had ik een probleem met onze brander die "klopte" en niet stabiel was na het opstarten.

Dus 2 of 3 dingen:

a) Ik dacht ook dat het de EV was die in kwestie zou kunnen zijn, maar uiteindelijk nadat ik 3 nieuwe sprinklers had geprobeerd waarvan ik dacht dat het verstopt was, was het de optische cel die HS was ...

b) Tijdens deze "interventie" was er een tweede probleem: het niveau in de tank te laag (we gebruiken alleen stookolie in geval van nood, 2L verbrand in 200 jaar en de vorige eigenaar heeft de tank geleegd wat ik niet deed wist niet). Toch kwam de stookolie goed aan.

Het is niet omdat u het kunt zien gebeuren dat er geen probleem is van drukval stroomopwaarts van de pomp.

U kunt het onderwerp in kwestie lezen: https://www.econologie.com/forums/chaudiere- ... t6897.html

Ja, de EV is NF. Het moet eenvoudig genoeg zijn om het te testen, omdat het geluid maakt wanneer het wordt geactiveerd. Als dit niet het geval is, probeer dan het mondstuk te vervangen + de filters te reinigen.
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 12/02/10, 12:25

Een twijfel overvalt me : Cheesy:

Ik heb de pomp zonder EV opnieuw gemonteerd (in plaats daarvan met een plug) en de olie komt niet beter uit de mondstukuitlaat. Rot op :onheil:


Maar door de regelaar los te draaien (veerschroefsysteem waarmee u de druk kunt kiezen) is de brandstof uit.
Is het mogelijk dat de pomp verslijt dat deze niet krachtig genoeg wordt om de vereiste 11bar te hebben?

Ik ga de EV op om te zien of bij lage druk de olie uit de mondstukuitlaat komt.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 12/02/10, 12:26

Ja absoluut.
controle van de spoel naar de ohmmeter heel goed mogelijk (spoel losgekoppeld) de weerstand mag niet nul zijn maar groter dan nul.
Als het goed is, kunt u de voeding van de spoel naar de voltmeter regelen.

Aangezien het min of meer een veiligheidsapparaat is, denk ik dat het misschien normaal is dat de naald door de zwaartekracht valt, plotseling de mogelijkheid van montage belangrijk is.
Maar ik ben nog nooit dit type magneetventiel tegengekomen. Alle exemplaren die ik tot nu toe uit elkaar heb gehaald, hebben een veer.
Misschien moet het worden verwijderd om de toestand van het membraan te zien, dat de gaten niet worden geblokkeerd (er is 2 op het membraan, één in het midden, de andere op een rand)
dat de kern correct glijdt, en als er een veer is, dat deze in goede staat is.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79128
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10975




par Christophe » 12/02/10, 12:27

Ah dus als het niet de EV is, is het een probleem van de pomp of van "plug" stroomopwaarts of stroomafwaarts ...

Ik neem aan dat je je filters en slangen al hebt schoongemaakt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Zorglub
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 501
Inschrijving: 24/11/09, 10:12




par Zorglub » 12/02/10, 12:30

je bent op de goede weg

meet de weerstand door alle draden los te koppelen
het moet groter zijn dan nul - indien nul gelijk gesneden = HS
meet vervolgens de weerstand in vergelijking met de massa
als je een lage waarde hebt = spoel naar massa = HS - of doe anders een diëlektrische isolatiecontrole (rond 1000 of 2000 volt)
meet vervolgens de spanning over de EV wanneer de brander in werking is (of in gesimuleerde werking)

als je geen spanning hebt, komt het van het commando
probeer vervolgens uw EV onafhankelijk van stroom te voorzien met een stroomvoorziening via een stopcontact

normaal gesproken moet u met dit alles (of een van de elementen) uzelf helpen of op zijn minst de uitsplitsing vinden

het hele ding is om ten minste één controller (volt en ohmeter) op zijn best te hebben om een ​​diëlektricum (magneto of equivalent) te maken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 12/02/10, 12:31

Een anekdote over stookolieketels, die waarschijnlijk niets met het probleem te maken heeft.
Een paar jaar geleden lieten mijn ouders hun oude boiler vervangen door een gloednieuw Duits model (blauwe vlam en alle rommel)
Na inbedrijfstelling werkte het niet goed. De vlam hield even vast en sneed toen vanzelf weg. Omdat het laat was, gooide de installateur de handdoek in de ring en was van plan de volgende dag terug te keren.
Dezelfde avond als ik thuiskom van het werk, ga ik naar de nieuwe installatie, mijn vader legt het probleem aan mij uit. We doen een test en observeren het gebruik. Hier zag ik luchtbellen door de pot van het voorfilter gaan.
De installateur vergat een fitting vast te draaien en er werd lucht aangezogen. Een toetsaanslag en het probleem was opgelost.
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 12/02/10, 12:45

Nou, goed gezien Christophe het was niet de lage druk EV geen bp.


Ik dien mezelf direct in een blik, juist om het probleem van luchtinlaat te voorkomen waar ik al van had gehoord.


Het ziet er goed uit voor een stuk vuil of plug, wat erg problematisch is omdat ik daar vanaf de onderkant van de tank trek (behalve voor reparaties).

Ik zal het voorzichtiger schoonmaken.

Maar kan de pomp verslijten?

Omdat het in feite al een paar weken is, ging ze om de 2 / 3 dagen in veiligheid en daarna steeds vaker totdat ze niet opnieuw begon.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 12/02/10, 13:12

Een pomp, zoals elk bewegend mechanisch orgel, verslijt ... Dus het kan dat zijn, net zoals het iets heel anders kan zijn.
Er is geen manometer bij de pompuitlaat? kun je er geen aanpassen?
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 12/02/10, 13:17

hallo luchtfotograaf
heb je de pomp en het spuitmondfilter goed schoongemaakt?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 107-gasten