Probleemsolenoïdeklep oliebrander

En als ze het repareren in plaats van het gooien en verandering? Herontdek het plezier van de reparaties zelf. Hoe een probleem te constateren of vind reserveonderdelen? Reparatie zelf is manier om geld te besparen in het algemeen!
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 04/12/10, 15:36

Ja, ik heb alles uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet.


Ik ga het nog een laatste keer doen, ook al voelt het als een nederlaag.
Ik denk dat we de reparateur moeten bellen.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/12/10, 16:45

Je moet element voor element begrijpen hoe het werkt, want de reparateur zal alles in zijn geheel veranderen zonder te kijken!!


Ik heb herinneringen aan andere factuursystemen voor onnodig werk.
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 04/12/10, 17:14

De werking van een olieketel is vrij eenvoudig.


Een pomp zuigt de stookolie op. De magneetklep gaat open of dicht om de stookolie in de oprit te laten stromen (ik weet niet of dat de juiste term is). Het mondstuk spuit de stookolie en de elektroden ontsteken deze.

Et
Ik neem de stookolie in een fles. In deze fles zitten de retourslangen direct aangesloten op de pomp.

Zodra ik op de knop druk, stijgt de pomp naar 3-4 bar, en soms (maar niet altijd) na 7-8sec stijgt de pomp naar 12bar. Alleen is er geen uitlaat van de pomp naar de oprit.

En heel vreemd, als ik met de regelaar de werkdruk verlaag naar ongeveer 6 bar, komt er stookolie uit.


Ik heb de Sarkozy-methode getest: een goede explosie van karcheur in de pomp en in het filter. Het veranderde absoluut niets.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 04/12/10, 19:02

aerialcastor schreef:Ik denk dat we de reparateur moeten bellen.


Als het je kan " geruststellen ", ik moest vorig jaar hetzelfde doen, zie mijn eerste reactie in dit onderwerp ...

Hij vond het binnen 10 minuten :) Ik had 6 uur besteed aan testen, monteren/demonteren...

Conclusie: soms moet je het aan de professionals overlaten...vooral als je, zoals ik, geen reserveonderdelen hebt voor faaltests...

ps: stel ons gerust, je hebt niet gekarcheriseerd met water?
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 04/12/10, 19:15

Dit is het grote probleem als je geen reserveonderdelen hebt, omdat het óf de pomp óf de doos is (dat heb ik nog niet gecontroleerd)
De pomp kost €200, ik zie er niet stom uit als het de doos is die de boel verprutst.


Anders gedroeg ik me als een grote dwaas.
Maar ik had de grond voorbereid op het "spoelen" met stookolie door de pomp met een schroevendraaier te draaien.
Tussen de eerste klap van de karcher en het schoonmaken met stookolie zat geen 5 minuten.
Ik denk niet dat dat genoeg is om het te oxideren.
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 11/12/10, 13:08

Hier sta ik weer op de ketel.

Ik heb het relais uit elkaar gehaald en er zijn een paar vreemde dingen.

Het relais is een loa24 171b27 zie pagina 8 van dit document.


Voordat ik de vreemde dingen probeer te zien (geen contact waar het lijkt alsof er zou moeten zijn, "unclipped stuff"), zou ik de link willen testen zoals hij is.

Ik denk dat het niet al te ingewikkeld is. Ik sluit 220V aan op de relaisingang en gebruik dan een voltmeter om te zien of er spanning staat tussen de uitgangsklemmen en de aarde.
Maar om het vuur aan te steken, zou ik graag bevestiging willen hebben
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 11/12/10, 13:26

En dit staat er op de doos:

Beeld

Het idee is om de fase op 1 aan te sluiten, de nulleider op 2 en te kijken wat er op de andere uitgangen gebeurt
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 12/12/10, 16:57

Niemand?
0 x
Sparen een boom, eet een bever.

Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 12/12/10, 17:58

Ik plant bomen, en naar mijn mening, probeer met alles behalve het veiligheidsgedeelte dat het signaal geeft dat de pomp uitschakelt, om erachter te komen of de pomp werkt zolang deze onder stroom staat. Als er in dit geval voortdurend stookolie binnenkomt, is het de module of het veiligheidssysteem dat te snel uitschakelt.
Met logische tests kunnen we het gebrekkige element identificeren; maar omdat ik geen brandstof heb, kan ik niet meer doen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
AXEAU
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 197
Inschrijving: 06/10/09, 09:04
Plaats: DROME
x 7




par AXEAU » 12/12/10, 18:54

Hallo Castor.

U kunt de volgende test doen:

Installeer de brander met een pijp met een diameter van 125 of groter om de diesel op te vangen die zal worden gespoten. Maak deze lang genoeg om niet te spatten met een bakje aan het einde.
Sluit voor de motor een fase aan op klem 3 en voor de magneetklep 4. Neutraal op klem 2.

U beschikt dus continu over de mogelijkheid om uw druk- of mondstuktesten uit te voeren.

jlg
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "mislukking, het oplossen van problemen en reparatie: repareren? "

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten