Restspanning in de stopcontacten, UIT-schakelaar

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 15/06/09, 19:01

c moa:

a) het is nog steeds vrij duidelijk: als er een "ernstig" defect zou zijn, zoals je aankondigde, zouden de stroomonderbreker(s) (we hebben er verschillende van 30 mA) springen... en vooral de "uit"-stroom zou veel belangrijker zijn. ..

Het complex is ongeveer 25 jaar oud.

b) elke kabel waar AC doorheen gaat genereert EM-vervuiling... en eerlijk gezegd is het hebben van 140 V (maar met een zeer lage stroomsterkte) niet zo verrassend als 2 AC 220V-kabels naast elkaar een afmeting hebben van meer dan 10 tot 20 m... Er er zijn genoeg transformatorspoelen die nog geen 20 m lang zijn! Het feit van het wikkelen is "slechts" om het inductie-effect te vergroten of liever te concentreren (nog beter met een ijzeren kern), niet om het effect te creëren dat bestaat bij elke kabel waar stroom doorheen loopt!

Ik zei dat het was gestopt, maar niet dat het stopcontact was afgesneden: ik heb het in de slaapstand gezet (verbruik van 28 W).

Ik ga een aantal controles uitvoeren die u voorstelt...

Ok voor elektrische verwarming!
Dernière édition par Christophe de 15 / 06 / 09, 19: 32, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 15/06/09, 19:26

Wat betreft de afgeschermde sectorkabel, slagschip (in België VFVB) het gebruik ervan is volledig verlaten, zelfs verboden.



Waarom ???

Kunt u dat uitleggen, meester olifant, alstublieft?
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 15/06/09, 19:32

Als ik het mij goed herinner, kun je niet meer dan 5 stopcontacten in serie zetten en hetzelfde geldt voor de verlichtingssystemen...

In mijn huis in Frankrijk heb ik in het begin alles driefasig geïnstalleerd en daarna, op advies van M EDF, alles omgezet naar mono... (goedkoper in mijn geval)

Opgemerkt moet worden dat al het materiaal om praktische redenen in België was gekocht... en dat ik alleen draad van 2.5 mm² had gekocht, wat het meeste kan, zei ik tegen mezelf...

Hallo en miauw!
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 15/06/09, 19:34

Lietseu schreef:Opgemerkt moet worden dat al het materiaal om praktische redenen in België was gekocht... en dat ik alleen draad van 2.5 mm² had gekocht, wat het meeste kan, zei ik tegen mezelf...


In dit verband een kleine anekdote: elektrische dominostenen zijn niet te vinden in België (althans in mijn hoekje van België).

Alsof het in België verboden was?

In plaats daarvan zijn er systemen in strookjes van 2 tot X zelfspannende draad (praktischer dan dominostenen) waarvan ik de naam niet meer weet...

X = 10 tot maximaal 12 denk ik.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 15/06/09, 20:01

Eh, ik denk dat je hier in België nog steeds dominostenen of suiker kunt vinden, maar de zelfspannende systemen zijn meer aan te raden... omdat ze niet vanzelf losschroeven...

miauw
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 15/06/09, 20:05

Ah, dus het bestond ooit in België?

Ja absoluut, het is veel praktischer het Belgische systeem!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/06/09, 22:48

Nou, we halen de theedoeken en de servetten een beetje door elkaar, denk ik.

Christopher zei:

In dit verband een kleine anekdote: elektrische dominostenen zijn niet te vinden in België (althans in mijn hoekje van België).


Als het om het domino-stopcontact gaat (drie stopcontacten op één stekker), is dit sinds de jaren tachtig feitelijk verboden.

De zelfspannende spijlen, zouden wij dat Wago noemen
? http://www.wago.com/cps/rde/xchg/SID-53 ... b-2116.htm

wij maken nooit een aansluiting in een aansluitdoos of tafel met "suikers" (glansfittingen in goed Frans). Dit soort m... wordt getolereerd om een ​​kroonluchter (meerdraads draad) aan te sluiten op een installatie (mono-draads draad). In een aansluitdoos, waar schroefklemmen zitten, waar we wago of conex gebruiken (systeem waarbij de draden automatisch in elkaar draaien: ondankbaar om los te maken, maar wat een kwaliteitscontact!)

Lietseu: Wat heb je er goed aan gedaan om Belgische apparatuur te kopen: de Franse apparatuur is ondermaats vergeleken met onze normen, die robuuster zijn.

draad sectie:

1,5 mm³ wordt getolereerd tot 10 ampère (dus alleen voor verlichting 6 A zekering of 10 A stroomonderbreker)
stopcontactcircuits moeten absoluut worden uitgevoerd in 2,5 mm² (stroomonderbrekers van 20 A, zekeringen 1§ A)

wat nog meer?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/06/09, 22:53

Ah ja, de LED's die blijven branden, onderbrekers snijden: het is een oudje dat we al lang kennen met TL-buizen. Het gebeurt (niet systematisch) wanneer de schakelaar de neutraal onderbreekt. Het is over het algemeen beter om de fase te onderbreken. Er is een lekstroom van een paar microampère, ik weet niet waar die naartoe gaat, waarschijnlijk tussen het anker van de buis en de aarde, waarschijnlijk omdat de ballast een capaciteit heeft ten opzichte van de aarde: we zitten in wisselstroom.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 15/06/09, 23:02

Misschien heeft u een elektrisch probleem met een van uw apparaten.
elektrisch. Dit veroorzaakt een stroomlekkage naar aarde
de massa en de nulleider zijn praktisch hetzelfde, je hebt een schakelaar nodig
bipolair om het deel van het circuit te isoleren dat uw LED's van stroom voorziet
om er zeker van te zijn dat ze niet langer verbonden zijn. Het is zeer waarschijnlijk
er is een potentiaalverschil tussen grond en neutraal. Demonteer de schakelaar
en koppel de 2 geleiders los die naar de leds gaan om te zien wat
het geeft.

Ik heb een enigszins soortgelijk probleem met een vacuümpomp.
die een grote stroomafvoer heeft. Eenmaal aangesloten is er geen
interesse in het aanraken van de wasmachine, de vaat of de gootsteen, anders worden we genaaid.
Ik heb het probleem tijdelijk opgelost door de aarde los te koppelen
de pomp, het is tijd om er nog een te halen
Stroomlekken veroorzaken geen differentiëlen of stroomonderbrekers.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064




par Christophe » 15/06/09, 23:17

elephant schreef:Als het om het domino-stopcontact gaat (drie stopcontacten op één stekker), is dit sinds de jaren tachtig feitelijk verboden.

De zelfspannende spijlen, zouden wij dat Wago noemen
?

(...)

wij maken nooit een aansluiting in een aansluitdoos of tafel met "suikers" (glansfittingen in goed Frans). Dit soort m... wordt getolereerd om een ​​kroonluchter (meerdraads draad) aan te sluiten op een installatie (mono-draads draad). In een aansluitdoos, waar schroefklemmen zitten, waar we wago of conex gebruiken (systeem waarbij de draden automatisch in elkaar draaien: ondankbaar om los te maken, maar wat een kwaliteitscontact!)


Ja ik dacht aan de Wago, nu weet ik de naam!!

In Frankrijk (en elders) zit er nog steeds veel "suiker" in aansluitdozen...of het nu thuis is of elders (boot, generator...)...Ik had Wago nog nooit gezien voordat ik naar Wallonië kwam.. .

elephant schreef:Franse apparatuur is ondermaats

(...)

wat nog meer?


Bier misschien? : Cheesy: : Cheesy:

ps: het is geen fase/neutraal probleem, want als mijn pc is uitgeschakeld... knippert hij niet meer! Maar eigenlijk merkte ik dat op bepaalde draad de nulleider en de fase omgekeerd waren... maar ik zal uitzoeken waar het omgekeerd is!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 146-gasten