Neon die kraakt en de stroomonderbreker blaast vervangen door 230V Led Neons

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Neon die scheurt en de stroomonderbreker blaast vervangen door 230V Led Neons




par izentrop » 03/06/21, 16:05

Christophe schreef:in 230V AC, geïntegreerde transformator dus!
Er zijn geen transformatoren meer, het zijn stroomgeregelde omvormers https://www.hansen-led.com/fileadmin/co ... hansen.pdf
Christophe schreef:De 60W zal naar mijn mening knappen!
ha ja 6000 lumen, een echte zon, heb een goede plafondhoogte nodig.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Neon die scheurt en de stroomonderbreker blaast vervangen door 230V Led Neons




par Christophe » 03/06/21, 16:08

Ja geïntegreerd in de leds wat! 8) 8) 8)

Of een goede zonnebril!! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Neon die scheurt en de stroomonderbreker blaast vervangen door 230V Led Neons




par Christophe » 01/09/21, 13:13

Sinds een paar weken gebruik ik grote led-strips ter vervanging van neon, heerlijk! Het is gemakkelijker te installeren dan de neonlichten die hierboven zijn geïnstalleerd: 2 connectoren zijn voldoende!

Voor:

Beeld

Na:

Beeld

Voor de voordelen, afgezien van het Design:

Neonlampen vervangen door LED-lampen heeft ook andere voordelen:

- de ontsteking is onmiddellijk: er is geen knipperen bij de ontsteking,
- er is niet langer het onaangename geluid van de transformator of de neonlichten,
- geen chromatische aberratie (handig voor het maken van foto's, soort make-up!),
- geen flikkering die na verloop van tijd onaangenaam kan zijn en een bron van vermoeidheid kan zijn
- cos phi bij 1. De cos phi (stroom/spanning faseverschuiving) van de installatie is verbeterd. Wanneer het aansteken van een tl-neon een slechte cos phi heeft, kan dit roterende apparatuur zoals ventilatie voortijdig beschadigen.


Meer info hier: https://www.econologie.com/choisir-un-e ... u-chambre/
1 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Neon die scheurt en de stroomonderbreker blaast vervangen door 230V Led Neons




par Exnihiloest » 01/09/21, 23:07

Christophe schreef:Sinds een paar weken gebruik ik grote led-strips ter vervanging van neon, heerlijk!
...

Ja. Er zijn alleen voordelen met LED's.

Ik ben op zoek naar een alternatieve LED oplossing ter vervanging van een 300W halogeenlamp, dat soort.

Het bestaat maar niet krachtig genoeg voor de gewenste helderheid.

Als iemand de oplossing heeft, ben ik een nemer.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Neon die scheurt en de stroomonderbreker blaast vervangen door 230V Led Neons




par Christophe » 01/09/21, 23:34

Verandering van basis ...

De zenuw die jou kent!
1 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13724
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1526
Neem contact op met:

Re: Neon die scheurt en de stroomonderbreker blaast vervangen door 230V Led Neons




par izentrop » 01/09/21, 23:46

0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Neon die scheurt en de stroomonderbreker blaast vervangen door 230V Led Neons




par Christophe » 02/09/21, 00:25

De 30W-modellen passen zelden in de optiek van de R7s-armatuur ...

Verplichte verandering van basis als u wilt overschakelen naar LED in R7s met equivalente verlichting ...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Neon die scheurt en de stroomonderbreker blaast vervangen door 230V Led Neons




par phil59 » 03/09/21, 20:02

Waar ik werk, in een hyper, meer dan 6 jaar geleden, hebben we nu neonlampen vervangen door LED's.

Best goed, in het algemeen.

Ramp op de parkeerplaats!

"De grote plekken", werden we vervangen, en niet krachtig genoeg.. zetten we krachtiger, 1 tot 2 jaar later.

Maar voor de hyper, die winst, zelfs als wat elektronica te veranderen .... Verlichting van 4 uur tot 20 uur. neons slijten snel.

Minder verbruik, minder wisselgeld, en als je 7000 m2 oppervlakte hebt, om te veranderen in neon, kost het tijd, en roros.
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Neon die scheurt en de stroomonderbreker blaast vervangen door 230V Led Neons




par Exnihiloest » 03/09/21, 22:27



Ja, ik had ze gezien, maar het past niet in de toegewezen ruimte. Het is voor dit soort lamp:
https://www.cosyprice.com/images/Image/1_1402318949.jpg

De afstand tussen de as van de lamp en de metalen bodem moet binnen 2 tot 3 cm zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Exnihiloest
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5365
Inschrijving: 21/04/15, 17:57
x 660

Re: Neon die scheurt en de stroomonderbreker blaast vervangen door 230V Led Neons




par Exnihiloest » 03/09/21, 22:33

phil59 schreef:Waar ik werk, in een hyper, meer dan 6 jaar geleden, hebben we nu neonlampen vervangen door LED's.

Best goed, in het algemeen.

Ramp op de parkeerplaats!

"De grote plekken", werden we vervangen, en niet krachtig genoeg.. zetten we krachtiger, 1 tot 2 jaar later.
...


Ik vroeg me af waarom we nog geen LED-straatverlichting hadden, en jouw antwoord moet de reden zijn.
Het volstaat echter om voldoende elementaire LED's op een drager te groeperen om enig verlichtingsvermogen te bereiken.
Ik denk dat er een ruimteprobleem is, en te veel strakke LED's zouden te veel opwarmen. Het zou daarom nodig zijn om de steunen te vervangen, niet dezelfde kosten ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 157 gasten