Zonne-omvormer op generator of op accu-omvormer?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9838
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2673

Re: Zonne-omvormer op generator of op accu-omvormer?




par sicetaitsimple » 20/09/22, 17:35

Christophe schreef:Ga akkoord met het principe van de test, behalve dat in gebruik dit werkingsprincipe helemaal niet geldig is!


Oké, het klinkt niet erg, als je verbruik constant moet aanpassen aan productie....

Maar het is slechts een test: als de twee niet met elkaar kunnen opschieten in "normale" werking, zal het onmogelijk werken in enigszins "extreme" snelheden.
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 588
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 313

Re: Zonne-omvormer op generator of op accu-omvormer?




par Peter » 20/09/22, 19:41

Precies, de belasting wordt gebruikt om de zonneproductie te absorberen om de condensatoren niet te verbranden, als de sinusoïde niet schoon is met deze test, hoeft u niet aan te dringen, de twee omvormers kunnen niet samenwerken.
Als het schoon is, kan de belasting geleidelijk worden verminderd door de sinusoïde te bewaken, het ideaal voor deze test zou een variabele belasting zijn, zoals een PTC-keramische verwarming waarop de ventilatorsnelheid wordt gevarieerd.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Zonne-omvormer op generator of op accu-omvormer?




par phil59 » 20/09/22, 20:08

Petrus schreef:PTC keramische kachel waarop de ventilatorsnelheid wordt gevarieerd.



Ik kan niet geloven ...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Zonne-omvormer op generator of op accu-omvormer?




par phil59 » 20/09/22, 21:21

aunisol 3000.jpg


1e beest om te openen, ik weet niet of het hs is of dat ik geen connectoren heb om het in te pluggen.

Voor mij is het zwaar...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
GuyGadeboisTheBack
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 14970
Inschrijving: 10/12/20, 20:52
Plaats: 04
x 4366

Re: Zonne-omvormer op generator of op accu-omvormer?




par GuyGadeboisTheBack » 20/09/22, 21:25

phil59 schreef:1e beest dat opengaat...

Voor mij is het zwaar...

Je moet weten, is het om te openen of om te dragen??? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2491
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 364

Re: Zonne-omvormer op generator of op accu-omvormer?




par Forhorse » 20/09/22, 22:04

Christophe schreef:- in dit geval geen interesse aangezien het doel van dit experiment is om te profiteren van een deel van de PV-productie in het geval van een black-out, 0 injectie komt neer op het aansluiten van mijn batterij op een eenvoudige omvormer...(dit is wat omvormers doen op zonne-energie) hybride eerste prijs: opladen via zonne-energie van batterij en batterij naar netwerk zonder enige netwerkinjectie omdat ze de batterij alleen overnemen in geval van een black-out)


Nee, je hebt de oplossing op basis van "nul-injectie" niet begrepen... het doel zou zijn om dit systeem om te leiden zodat de injectie-inverter is gebaseerd op het werkelijke verbruik zonder dat er enig risico is van injectie in de simulator-inverter.
Ik ga geen basistekening maken, ik heb geen tijd...
Maar hoe dan ook, uw injectieomvormer heeft deze functie niet.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Zonne-omvormer op generator of op accu-omvormer?




par phil59 » 20/09/22, 22:33

0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Zonne-omvormer op generator of op accu-omvormer?




par phil59 » 20/09/22, 23:03

De andere is een Schneider 2800, en de kleinste torx die ik bij de hand heb is een T15, en die is te groot.

Dus ik meen me te herinneren dat dit degene is die in orde is, maar geen verbinding.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Zonne-omvormer op generator of op accu-omvormer?




par Christophe » 21/09/22, 11:02

Christophe schreef:Ja, ik heb de video van de vergasser gezien... Het is niet erg wat hij doet, maar hij neemt nog steeds veel risico's denk ik! (en ik ben iemand die het ook neemt ... dus ik weet het!!!)

Nou, anders kijk ik naar "goedkope" hybride omvormers als ooit de kleine omvormer het netwerk niet kan simuleren ...

Dus ik vond een Master-U-Power-referentie MF-OME-PMS5TOP voor minder dan 800 € "europese" prijs is sino-espanol:

https://www.masterbattery.es/manuales/Omega_UP-UM.pdf

Ik kan niet zien of dit soort model in het net wordt geïnjecteerd... Ik zou nee zeggen door naar de instructies te kijken... dus het is niet echt een echte hybride omvormer voor zonne-energie, maar een batterijlader op zonne-energie (we kunnen zonder PV denk ik) en een back-up omvormer!

Heb ik het mis?

Wat ook vreemd is, is dat er een INPUT AC en een OUTPUT AC is ... dus je moet een apart elektrisch circuit voor de OUTPUT opnieuw doen? :schok: :schok: :schok:

Of we kunnen de INPUT op de OUTPUT? : Lol: : Lol: : Lol:


Ik heb de Master-U-Power instructies in meer detail bekeken, in Line Mode zijn de INTPUT en OUTPUT AC goed aangesloten, op dit model is er een mogelijke bypass (op de andere ???):

Screenshot 2022-09-21 om 10-49-23 GEBRUIKERSHANDLEIDING - Omega_UP-UM.pdf.png
Screenshot 2022-09-21 om 10-49-23 GEBRUIKERSHANDLEIDING - Omega_UP-UM.pdf.png (98.71 KiB) 576 keer bekeken


De vraag is dus of ik in BATTERIJMODUS een netwerk enkele minuten kan simuleren en dan onmiddellijk (= zonder onderbreking) terug kan schakelen naar LINE-modus, waarvan de LINE de output van mijn hoofdzonne-omvormer zou zijn...

Naar mijn mening is dat niet het geval en de test dreigt duur te worden als hij niet werkt! : Mrgreen:

En in ieder geval in "neplijnmodus", laadt de batterij alleen op...dus dat is niet wat ik wil, Ik wil mijn PV en batterij tegelijk kunnen gebruiken...

Het 3e geval zou aan deze behoefte kunnen voldoen omdat de output wordt aangedreven door de PV (ik heb een onafhankelijke 300W PV-string die wacht) EN niet de batterij op voorwaarde dat de uitgang ermee instemt om te worden aangesloten op een injectie-inverter ... en dat ik het NIET ZEKER weet!

Iets verbranden voor 800 €, ik zou er nog steeds pissig van worden...

Deze hybride omvormers met "korting" die niet injecteren, zijn echt ontworpen voor geïsoleerde locaties of worden aangedreven door een generator...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: Zonne-omvormer op generator of op accu-omvormer?




par Christophe » 21/09/22, 13:26

Nou, ik heb de video van de ervaring opnieuw bekeken (gefilmd op de telefoon, geen volledige video ... de volgende keer zal ik een gopro op mijn hoofd zetten ... 8) ):

Ik heb deze passage op de video:

Beeld

De door zonne-energie geïnjecteerde 136 W,
de spanning van de spanningsbegrenzer is 226V,
de luslader was aangesloten en nam 350W op (naast de koelkast op 160W) dus alle zonne-energie werd gebruikt met een coef van 3!
de spanning van de simulator op 228V...
de spanning van de simulator die tijdens de synchro op de PV is aangesloten en daarom voor injectie stond op 224V

Het appartement van de omvormer sloeg een paar minuten later dicht toen de oplader werd losgekoppeld ... (koelkast uitgeschakeld??)

Ik deed 2 tests van ongeveer 30 seconden zelfopladende lus en zoals ik al eerder zei, toen ik de lader stopte, hoorde ik koken in de omvormer...misschien juist door de snelle stijging van de spanning als gevolg van het loskoppelen van de 350W?

Ik weet niet of het kookte toen de oplader werd aangesloten, omdat de ventilator luidruchtig was!

Hier heb je alle gegevens die ik heb over deze 1e test ... de volgende info wanneer ik de omvormer heb gerepareerd en de oscilloscoop erop heb aangesloten ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten