Sluit een accu aan op 2 Sungrow omvormers

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Re: Accu aansluiten op 2 Sungrow omvormers




par SebastiaanL » 21/01/23, 00:06

sicetaitsimple schreef:
SebastianL schreef:
sicetaitsimple schreef:
Het is niet waar, of het is een bouwpakket (dus exclusief montage) en exclusief belastingen.
Hé, doe eens een boeiende offerte inclusief installatiebelasting voor Phil59 voor je 4kWc en je 12kWh batterij, ik weet zeker dat het hem zal interesseren. Vergeet ons niet te kopiëren...


Nee, het is geleverd en geplaatst, het enige belangrijke detail is dat mijn klant heeft toegestemd om mij te helpen bij het installeren van de panelen op een groot tuinhuisje dat hij voor dit doel had gepland. En het klopt dat de omvormer gewoon een victron 3kva is dus klein, betrouwbaar en snel de dag of het net gevonden.
Als je klanten bij mij in de buurt hebt, neem ik!


Leuke kick in touch, die de vraag niet beantwoordt.
Dus deze aantrekkelijke quote voor 4kWp en 12kWh batterij? Laten we voor de eenvoud zeggen dat de installatieproblemen gemiddeld zijn, bovendien, zoals de pseudo aangeeft, bevindt Phil59 zich in het departement van het noorden (voor de berekening van het transport).
Dus, wat geeft het TTC en installatie inbegrepen?

Ik weet het niet, ik denk dat mijn voordeel ook voortkomt uit het feit dat mijn winst slechts tegen 13% wordt belast.
Voor transport levert de vrachtvervoerder de pallets bij mij af nadat ik dit met de klant heb afgesproken.
Ik ben niet geïnteresseerd in een klant op afstand, er is de opvolging en de reputatie, zonder dat ben je verplicht alles tot in detail te doen en uiteindelijk doen we het je ondersteboven.
Ik doe liever het beste, dat de klant blij is hij is het die me de andere klanten brengt die me geen vragen zullen stellen

PS: ben jij RGE?
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Accu aansluiten op 2 Sungrow omvormers




par sicetaitsimple » 21/01/23, 15:33

Om terug te komen op de initiële vraag (de titel van de draad): ik denk persoonlijk, na het bekijken van de weinige mededelingen van het materiaal dat beschikbaar is op het Net, dat het antwoord beslist NEE is.
Het gaat niet om de stroomkabels, een goede klusser die tweedehands accu's heeft teruggevonden moet zeker uit een schema twee omvormers en een accu kunnen halen die niet per se optimaal werken.
Maar in het geval van dit materiaal dat nogal "topklasse" lijkt, voorziet de software die de "intelligente" communicatie tussen de omvormer en de batterij, de bijbehorende connectoren, garandeert niet.
Er zijn zeker oplossingen die een batterij associëren die ongeveer half zo groot is als elk van de omvormers, maar ik zal me niet op dit gebied wagen, aan de ene kant heb ik niet de vaardigheden, en aan de andere kant zijn de adviseurs niet de betalers .
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Accu aansluiten op 2 Sungrow omvormers




par Christophe » 21/01/23, 17:23

sicetaitsimple schreef:Om terug te komen op de initiële vraag (de titel van de draad): ik denk persoonlijk, na het bekijken van de weinige mededelingen van het materiaal dat beschikbaar is op het Net, dat het antwoord beslist NEE is.
Het gaat niet om de stroomkabels, een goede klusser die tweedehands accu's heeft teruggevonden moet zeker uit een schema twee omvormers en een accu kunnen halen die niet per se optimaal werken.


Een simpel trucje om te testen zou zijn om de 2 omvormers in serie aan te sluiten op 1 accu...dat wil zeggen dat de + accu van de 1e omvormer = - van de tweede...

Elke omvormer zou werken inclusief een 1/2 batterij op het spanningsniveau...

Bij een misverstand kan het werken... : Mrgreen:
0 x
SebastiaanL
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 219
Inschrijving: 28/12/22, 21:21
x 104

Re: Accu aansluiten op 2 Sungrow omvormers




par SebastiaanL » 21/01/23, 17:29

Canbus en rs485 zijn adresseerbaar en zijn gepland voor sternetwerk, dus het maken van de Y-kabel is een mogelijkheid, zelfs als het functionele belang - een batterij 2 omvormers - bijna nul is
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Accu aansluiten op 2 Sungrow omvormers




par sicetaitsimple » 21/01/23, 17:34

Christophe schreef:Een simpel trucje om te testen zou zijn om de 2 omvormers in serie aan te sluiten op 1 accu...dat wil zeggen dat de + accu van de 1e omvormer = - van de tweede...
Elke omvormer zou werken inclusief een 1/2 batterij op het spanningsniveau...
Bij een misverstand kan het werken... : Mrgreen:


Ik laat u de volledige verantwoordelijkheid voor dit voorstel....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Accu aansluiten op 2 Sungrow omvormers




par Christophe » 21/01/23, 18:48

SebastianL schreef:Canbus en rs485 zijn adresseerbaar en zijn gepland voor sternetwerk, dus het maken van de Y-kabel is een mogelijkheid, zelfs als het functionele belang - een batterij 2 omvormers - bijna nul is


Als de stroom via de Y beide kanten op kan (en er is geen reden waarom dat niet kan: een accu laadt en ontlaadt via de omvormer), elektrisch is het goed mogelijk als de accu minimaal 2 keer de minimaal benodigde spanning levert. .

Als de batterij communiceert, zal het waarschijnlijk niet werken...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Accu aansluiten op 2 Sungrow omvormers




par Christophe » 21/01/23, 18:55

sicetaitsimple schreef:
Christophe schreef:Een simpel trucje om te testen zou zijn om de 2 omvormers in serie aan te sluiten op 1 accu...dat wil zeggen dat de + accu van de 1e omvormer = - van de tweede...
Elke omvormer zou werken inclusief een 1/2 batterij op het spanningsniveau...
Bij een misverstand kan het werken... : Mrgreen:


Ik laat u de volledige verantwoordelijkheid voor dit voorstel....


de-gebruinde-skiën.gif
les-bronzés-font-du-ski.gif (3.76 Mio) 1865 keer bekeken
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9841
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2677

Re: Accu aansluiten op 2 Sungrow omvormers




par sicetaitsimple » 21/01/23, 19:04

Christophe schreef:Als de stroom in beide richtingen kan stromen via de Y ....


Uh, ik denk dat we het hier hebben over een communicatiebus... niet over stroomkabels.
Maar ik kan het mis hebben.....
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: Accu aansluiten op 2 Sungrow omvormers




par Christophe » 21/01/23, 19:14

Mogelijk blijft mijn opmerking geldig...uiteraard kunnen we geen Y op de communicerende bussen zetten (behalve om de software te hacken...)...

Gepatenteerde batterij communicerende bussen zijn alleen voor zaken, zodat een UPS niet kan werken met batterijen van andere merken... of geen merk...

Het BMS kan heel goed in de batterij worden geïntegreerd en in totale autonomie werken: de omvormer geeft niet om balanceren, wat hij wil is een batterij in goede staat en dat een BMS het onafhankelijk kan doen.

Maar hey, we zijn gewend aan dit soort methodes...
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: Accu aansluiten op 2 Sungrow omvormers




par phil59 » 21/01/23, 19:26

Bah, €10, misschien met een "bonus".

Maar 3 kWp lijkt me redelijk, zelfs met 3 kVA netwerkback-up, vanwege de EV.

Ook al rijden we in de winter wat minder, we blijven tussen de 1500-2000 km per maand.

Ik, het is op de grond geïnstalleerd, in de tuin, aan de andere kant zal ik op de lange termijn meer dan 6 kWp hebben, vrij grote hybride omvormer, met verschillende onafhankelijke strings, en
en een batterij van 10-12 kWh hebben met 3 kWp aan panelen is te veel batterij voor 3 kWp.

Ik zal in de loop van de tijd in vermogen toenemen, denk ik om in de 10-12 kWp en de 40-100 kWh van batterijen te komen.

De EV opladen van batterij naar batterij, nee, ik zie het nut er momenteel niet van in.

En zoals gewoonlijk is hij er voor 17 uur niet.
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 128-gasten