PV: de Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: PV: De Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel?




par sicetaitsimple » 27/10/22, 15:45

Christophe schreef:Ga tenminste een keer uit van je woorden!


Ah, maar ik neem ze volledig aan!
Je gebruikt het netwerk om kWh te injecteren of te extraheren zoals je wilt, het is normaal dat je daarvoor betaalt. Anders batterijen installeren en ermee wegkomen.
De kosten van het netwerk zijn (voor de eenvoud) een vast bedrag. Er is geen reden waarom degenen die ervan profiteren, niet zouden bijdragen aan deze heffing.
Dernière édition par sicetaitsimple de 27 / 10 / 22, 15: 49, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: PV: De Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel?




par Christophe » 27/10/22, 15:47

En dus omdat je gebruik maakt van het net meer moet betalen voor de netto opgenomen kWh dan wanneer je geen groene stroom zou produceren? Je logica is geweldig! : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:

sicetaitsimple schreef:Er is geen reden waarom degenen die ervan profiteren, niet zouden bijdragen aan deze heffing.


Indien niet in Frankrijk (en elders), wat betalen ze prosumenten die het netwerk gebruiken (EDF ENEDIS)?

Ga het ons uitleggen... 8) Ik kijk uit naar...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: PV: De Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel?




par sicetaitsimple » 27/10/22, 16:03

Christophe schreef:En dus omdat je gebruik maakt van het net meer moet betalen voor de netto opgenomen kWh dan wanneer je geen groene stroom zou produceren? Je logica is geweldig! : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:

sicetaitsimple schreef:Er is geen reden waarom degenen die ervan profiteren, niet zouden bijdragen aan deze heffing.


Indien niet in Frankrijk (en elders), wat betalen ze prosumenten die het netwerk gebruiken (EDF ENEDIS)?

Ga het ons uitleggen... 8) Ik kijk uit naar...

Niets zegt in uw factuur dat de opgenomen kWh (de 41 en een paar ceuro's) duurder is voor een "prosumer".
En in Frankrijk betaalt de "prosumer" net als de anderen voor alle kWh die hij heeft opgenomen op het moment dat hij ze heeft opgenomen. De teller loopt niet achteruit.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: PV: De Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel?




par Christophe » 27/10/22, 16:09

Het is geen 41 cent, het is 125 cent!

En dus volgens uw logica, in alle eerlijkheid, betaalt een prosumer in Frankrijk 125 cent per opgenomen kWh? : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:
Is dat wat je ons vertelt? : Mrgreen:

Betaalt een Franse prosumer meer dan een niet-prosumer voor het gebruik van het netwerk? Neen !

In België ja: leg ons uit waarom?

Je bent gewoon een nar, er zijn geen andere woorden om je middelmatigheid uit te drukken...
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: PV: De Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel?




par sicetaitsimple » 27/10/22, 16:33

Christophe schreef:Je bent gewoon een nar, er zijn geen andere woorden om je middelmatigheid uit te drukken...


Bedankt meneer de moderator...
Ik zal je niet langer volgen in je domme berekeningen, bij de limiet zou de factuur die je hebt gepost leiden tot een berekende kostprijs per kWh die naar het oneindige zou kunnen neigen als het aantal verbruikte kWh naar nul neigt....
En ik zal je één ding zeggen: het maakt me niet uit....
België heeft dit stomme systeem van "meter achteruit lopen" ingevoerd, voor zover ik weet heeft Vlaanderen er een paar jaar geleden van afgezien, dat Wallonië het ding beheert ....
Tot het tegendeel bewezen is, ben ik het niet die bijdraagt, maar de Walen. Iedereen heeft zijn problemen.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2223
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 510

Re: PV: De Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel?




par phil59 » 27/10/22, 16:41

Is er geen manier om discussies te hebben zonder beledigingen?

Je hebt tenminste sap, lieverd, maar je hebt...
Als ik zaterdag naar huis ga, wordt het feest bij de koel-vriescombinaties....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: PV: De Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel?




par Christophe » 27/10/22, 17:05

sicetaitsimple schreef:En ik zal je één ding zeggen: het maakt me niet uit....

(...)

Iedereen heeft zijn problemen.


Ja tot in het oneindige... Begrijpt u het probleem nu?

Maakt het je niet uit? Oh goed ? Dus waarom zou je het zo veel openen over een onderwerp dat je niet aangaat?

Beantwoord mijn volkomen legitieme vraag, jij die op de toonbank spuugt die sinds het begin achteruit loopt (ik ben het niet die dit principe deed, hè): wat betaalt een Franse prosumer voor het gebruik van het netwerk tijdens de injectie?

Ik zal er nog een toevoegen waarop je nooit hebt geantwoord: fysiek vanuit een netwerkoogpunt, wat verandert er bij een omgekeerde teller of dubbeltelling?

In beide gevallen is het antwoord maar één: Niets, nada!!

En u weet het heel goed, dus waarom zou u anderen de schuld geven van het "gratis" gebruik van het netwerk?

* wat niet meer geldt met de prosumentenbelasting en is het de prosumentenbelasting die het onderhoud van mijn PV-installatie gaat betalen?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: PV: De Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel?




par Christophe » 27/10/22, 17:07

phil59 schreef:Is er geen manier om discussies te hebben zonder beledigingen?

Je hebt tenminste sap, lieverd, maar je hebt wat...


Met sommigen duidelijk niet, het is niet mogelijk, ze zijn op zoek naar stront!

Ja, ik kreeg sap, sap kreeg een fortuin terug en produceerde met mijn PV-investering? : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol: : Lol:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9846
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2678

Re: PV: De Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel?




par sicetaitsimple » 27/10/22, 17:19

Christophe schreef:Maakt het je niet uit? Oh goed ? Dus waarom zou je het zo veel openen over een onderwerp dat je niet aangaat?

Omdat je schreef om 14:45 "Zo makkelijk? Daar brengen we het minder terug he! Oh dat als je haar terug wilt brengen als de lobbyist pov man die je bent... "
Ik zou je niet willen teleurstellen.
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79374
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11064

Re: PV: De Belgische prosumentenbelasting is een financiële en politieke zwendel?




par Christophe » 27/10/22, 17:50

Oh je hebt me niet teleurgesteld :)

Voor een keer zijn we het eens over dit onderwerp! 8) 8)
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten